Facebook Instagram Youtube

17 millió font London kerületeinek kerékpáros fejlesztéseire: hogyan működik Londonban a város?

17 millió font London kerületeinek kerékpáros fejlesztéseire: hogyan működik Londonban a város?
2014.02.07
Az alábbi cikk két szempontból is érdekes: London főpolgármestere a kerületeket segíti pénzzel, ráadásul a kerékpározás terjesztésére, tárolókra, oktatásra, stb. Van mit tanulni!

Az alábbi cikk két szempontból is érdekes: London főpolgármestere a kerületeket segíti pénzzel, ráadásul a kerékpározás terjesztésére, tárolókra, oktatásra, stb. Van mit tanulni!

London polgármestere, Boris Johnson és a Transport for London (TfL, londoni közlekedési vállalat) további 17,3 millió fontot ( 6,2 milliárd Ft) ítéltek oda a kerületi önkormányzatoknak azzal a céllal, hogy folytatódjon a kerékpáros hálózat fejlesztése.

A forrásokat több ezer kerékpártámasz kialakítására, a főváros utcáit használó kerékpárosok oktatására és az autóvezetőknek szánt „Biztonságosabban autóval a városban” kurzus létrehozására fordítják.

Emellett egyes kerületekben, pl. Ealingben a tehergépjárművezetők speciális, a kerékpárosok iránti figyelemről szóló képzést kapnak annak érdekében, hogy csökkenjen a teherautók és kerékpárosok közötti konfliktusok száma.

Boris Johnson elmondta, hogy kb. 1 millió fontot (360 millió Ft) fordítanak a londoni kerékpáros kampányokra a polgármester „Kerékpáros vízió” kezdeményezése részeként.

– Azáltal, hogy a források egy részét a kerületek részére közvetlenül elérhetővé tesszük, biztosítjuk, hogy a kerékpáros fejlesztések elérjék a főváros közösségeit. Ezek a helyi kampányok kiegészítik azokat az innovatív intézkedéseket, amelyeket már korábban elkezdtünk: ilyenek a kerékpáros szupersztrádák, a bátortalanabb bicikliseknek szánt „Csendes utak”, valamint egyes külső kerületek „Mini-Hollandiává” változtatása.

London mind a 32 kerülete pályázott kerékpáros fejlesztési forrásokra és részesül is azokból.

Leon Daniels, a TfL felszíni közlekedésért felelős ügyvezetője szerint a szervezet és a polgármester számára elsőrendű, hogy minél többen kerékpározzanak biztonságosan az utakon.

Bassam Mahfouz önkormányzati képviselő, Ealing kerület környezetért és közlekedésért felelős tanácsnoka elmondta: – Büszkék vagyunk arra, hogy Ealingben a biciklizést biztonságosabbá, könnyebbé és vonzóvá tettük. Ezekkel a forrásokkal lehetővé vált, hogy a korábbi sikereket további kezdeményezésekkel egészítsük ki. Ezek közé tartozik a teherautósofőröknek tartott kerékpáros biztonsági oktatás, illetve kerékpáros oktatás a kerület minden lakosának kortól és képességektől függetlenül.

A támogatások újabb köre mellett hamarosan meghirdetik az első, London központján kívüli „Csendes utakat”. Ezek az útvonalak minőségi eljutást biztosítanak majd a város távoli pontjaira is, elkerülve a forgalmas útvonalakat.

Írta: Sarah Bailey          

24/1/2014; International Transport News and Sustainable Transport News (Nemzetközi Közlekedési Hírek és Fenntartható Közlekedés Hírek)

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron