A Ford vezetői szerint a jövő a kerékpározásé, közösségi közlekedésé és a gyaloglásé

A Ford nem pusztán autók eladásában, hanem a közlekedés tágabb értelmezésében érdekelt, mondta Mark Fields vezérigazgató a januári Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon Detroit-ban. Elképzelése szerint a közösségi kerékpárkölcsönzés nagy szerepet fog játszani a jövő városainak életében, ahol a forgalmi dugók helyét közösségi tömegközlekedés, kerékpárutak, zöldterületek és szélesebb járdák veszik át.

Carlton Reid Bikebiz-en megjelent írásának magyar fordítását Gaál Dávid és Szőke Johanna készítette, Halász Áron szerkesztette. Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!

A világ városai forgalmi dugókkal és környezetszennyezéssel küzdenek, miközben más közlekedési megoldások széles skáláját használhatnánk, mondta Fields. A Ford vezérigazgatója felajánlotta, hogy szívesen lesznek a városok partnerei ezen megoldások meghonosításában.

Tavaly a Ford a San Francisco-i Motivate-tel karöltve megvalósította a Ford Gobike közösségi kerékpárkölcsönző rendszert, melynek keretében 7000 kerékpár érhető el a Ford Pass mobilalkalmazással a város körüli öböl mentén. Jay Walder, a Motivate vezérigazgatója tavaly azt mondta, a közösségi kerékpárkölcsönzés már nem csak egy alternatív közlekedési eszköz, hanem az intelligens, igény-alapú mobilitás létrehozásának központi eleme.

A rendezvényen azt is bejelentették, hogy a Ford, az Aspen Intézet és New York korábbi polgármestere, Michael Bloomberg nevével fémjelzett Bloomberg Philantrophies „okosközlekedést” fejlesztő, tavaly októberben indult kezdeményezéséhez Austin, Buenos Aires, Los Angeles, Párizs és Nashville mellett már London, Helsinki, Sao Paulo, Tel Aviv és Washington vezetői is csatlakoztak.

A globális kezdeményezés célja, hogy segítsen a városvezetőknek megtervezni és előkészíteni az autonóm, önvezető járművek és egyéb “intelligens” mobilitási megoldások megjelenését.

Az előadásban felszólalt a cég ügyvezetője és Henry Ford alapító dédunokája Bill Ford is, aki 6 évvel ezelőtti TED előadására emlékeztetett, melyben arról beszélt, hogy vissza kell szerezni a közlekedés szabadságát az emberiség életét megnehezítő forgalmi dugóktól. A Ford már legalább hat éve nem pusztán autógyártóként, hanem közlekedési cégként tekint magára, mondta. Példaként egy új technológiát hozott fel, mellyel a gyalog közlekedők biztonságát segítenék.

A probléma – hangsúlyozta - a számokban rejlik. Ma körülbelül 6,8 milliárdan vagyunk a világon és ez a szám a mi életünkben 9 milliárdra fog emelkedni. Ennyi emberrel a bolygónk el fogja érni a növekedés határait. A közlekedési hálózat ezzel már nem fog tudni megbirkózni, hangsúlyozta.

Ford szerint nyilvánvaló, hogy a mai közlekedési modell holnap már nem fog működni. 4 milliárd benzinmentes autó az utakon továbbra is 4 milliárd autó marad, egy kibocsátás-mentes forgalmi dugó továbbra is csak egy forgalmi dugó. A "globális dugó" a gazdasági növekedést és a városközpontok lakóinak - többek között élelmiszerrel, gyógyszerrel és egészségügyi szolgáltatásokkal való - ellátását is akadályozni fogja, ami az életminőségük romlásához vezet. Több autóra nem lehet több út építése a válasz, mutatott rá a cég vezetője. Ez a gondolat a kiállítás többi előadásában is visszaköszönt.

Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!
A csoport eddigi fordításait itt találod.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?
Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
 

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése

Ez egy nagyon jelentős fordulat.