Facebook Instagram Youtube

Közösségi lámpaszámlálás: Budapesten 81%, országosan a bringások háromnegyede jól látszik éjszaka

Közösségi lámpaszámlálás: Budapesten 81%, országosan a bringások háromnegyede jól látszik éjszaka
2016.02.15
A kerékpárral közlekedők többsége jól látható sötétben is: legutóbb országosan 74 százalékuk, Budapesten 81 százalékuk elöl és hátul is jól látható lámpát használ. Öt év alatt eddig tíz alkalommal mérte fel a magyarországi kerékpáros közösség a biciklivel közlekedők kivilágítottsági arányát.

A kerékpárral közlekedők többsége jól látható sötétben is: országosan 74 százalékuk, Budapesten 81 százalékuk elöl és hátul is jól látható lámpát használ. Öt év alatt eddig tíz alkalommal mérte fel a magyarországi kerékpáros közösség a biciklivel közlekedők kivilágítottsági arányát.

A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom több száz önkéntese minden évben két alkalommal vizsgálja a kerékpárral közlekedők lámpahasználatát. Az ország 115 pontján egyszerre, azonos módszerrel vizsgált 2710 kerékpáros közlekedő adata illeszkedik az évek óta tartó trendhez. 

A - nem reprezentatív - mérések alapján általánosságban elmondható, hogy a budapesti bringával közlekedők szabályosabbak az átlagosnál. Az elöl és hátul is kivilágított kerékpárok aránya Budapesten 81-82% körül mozgott 2015-ben. 

A legutóbbi őszi mérésben kis visszaesés tapasztalható 2014-hez képest, ennek oka az eltérő mennyiségű és elhelyezkedésű mérési pont és az időjárás változása is lehet. Tavasszal újra mérünk, kapcsolódj be Te is!

 
 
 
Őszi és tavaszi szokások
 
Áltánosságban elmondható, hogy az őszi adatok magasabbak a tavasszal mértekhez képest.
 
 
Nagyobb település, több biciklilámpa
 
A budapesti lámpátlan biciklisták aránya továbbra is 9 százalékon stagnált, de a kisebb településeken még mindig gyakori a kivilágítatlanság. 
 
 
 
Így legyél látható: 
 
- Legyen elöl egy fehér fényvisszaverő prizma és egy fehér lámpa, hátul pedig egy piros prizma és egy piros lámpa.
 
- A lámpák és a fényvisszaverő prizmák fényének 150 méterről is láthatónak kell lenniük.
 
- A gyakorlatot figyelembevéve - a kerékpároson elhelyezett világítás is szabályos.
 
- Legalább az első keréken kell lennie legalább 2 db borostyánsárga színű küllőprizma.
 
- A küllőprizmát helyettesítheti a kétoldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület.
 
A kerékpár kötelező tartozékai:
 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron