Facebook Instagram Youtube

A Levegő Munkacsoport, a Kerékpárosklub és a Critical Mass közös felhívása a BKK mellett

A Levegő Munkacsoport, a Kerékpárosklub és a Critical Mass közös felhívása a BKK mellett
2014.11.23
Állj ki te is a BKK mellett! A Levegő Munkacsoport, a Kerékpárosklub és a Critical Mass közös felhívása
 
Olcsóbb lett a bérleted drágulás helyett? Automatából is megveheted 30 méteres sorban állás helyett? Akár éjfélkor is? Akár ott is, ahol még soha? A telefonod megmondja, pontosan hány perc múlva érsz be a munkahelyedre tömegközlekedéssel? Üzenetet kapsz, ha nem jár a buszod? Ráadásul a metrón is megkapod, mert végre van rajta térerő? Éjszaka hamarabb jutsz haza BKV-val, és nem kell taxiznod? Ha mégis, akkor normális autóval, amin kártyával fizethetsz? Még beugorhatsz a pékségbe, mert a kijelző szerint csak 6 perc múlva jön a buszod? Ami télen meleg, nyáron hűvös, a többségük már normálisan néz ki és a füstöt sem okádja? Folyamatosan állnak üzembe az új buszok, trolik, villamosok? A buszon nem csak ellenőr vár, hanem jegyárusítás is? Kevesebb a kimaradt járat? Dugóban araszolás helyett buszsávon utazhatsz munkába? A villamosod hamarabb ér célba? Akár füves pályán? Már a metrón bemondják, ha mégsem jár? Meg úgy általában jobb az utastájékoztatás, mint régen? Végre nem csak a buszsáv és az autók között egyensúlyozva szabályos a kerékpározás? Nem kell bringával keringened egy egyirányú utca miatt? Bringasávos lett az utad? Felteheted a biciklid a buszra vagy villamosra hegymenetben? Bubival is mehetsz, ha úgy gyorsabb? Egyre ritkábban lakatolsz villámhárítóhoz, gázcsőhöz és padokhoz, mert támaszok nőttek ki a földből? 
 
 
Te hogy emlékszel? Vajon régen sokkal jobb volt a budapesti közlekedés? 
Szerintünk éppen most kezd kényelmessé és szerethetővé válni. Ugye kiállsz mellette, amikor felszántanák? 
 
Mert akkor vigyázat, az ajtók záródnak! A fővárosi közgyűlés november 26-án dönthet a BKK feldarabolásáról, majd megálmodójának leváltásáról. 2010 óta végre nem egymás mellett működő sóhivatalokon, inkompetens vezetőkön és hatalmi játszmákon múlik, hogy reggel beérsz-e a munkába. Most lehet, hogy megint így lesz. Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben.
 
Ha úgy döntesz, kiállsz a BKK mellett, jelezd hozzánk hasonlóan egy rövid és udvarias lakossági levéllel Tarlós István főpolgármesternek és a fővárosi képviselőknek címezve. Másold be az alábbi címlistát a levelezőprogramod „címzett” mezőjébe:
 
 
Tarlós István főpolgármester <tarlosistvan@budapest.hu>,
Borbély Lénárd (Fidesz) <borbely.lenard@csepel.hu>,
Bús Balázs (Fidesz) <bus.balazs@obuda.hu>,
Csárdi Antal (LMP) <csardi.antal@lehetmas.hu>,
Bácskai János (Fidesz) <polgarmester@ferencvaros.hu>,
Bagdy Gábor (Fidesz) <bagdyg@budapest.hu>,
Hoffmann Tamás (Fidesz) <polgarmester@ujbuda.hu>,
Kocsis Máté (Fidesz) <kocsis.mate@fidesz.hu>,
Láng Zsolt (Fidesz) <polgarmester@masodikkerulet.hu>,
Nagy Gábor Tamás (Fidesz) <nagy.gabortamas@fidesz.hu>,
Tóth József (MSZP) <jtoth@bp13.hu>,
Trippon Norbert (MSZP) <bp04@mszp.hu>,
Gajda Péter (MSZP) <gajda@kispest.hu>,
Geiger Ferenc (Civil Szervezetek) <polgarmester@ph.soroksar.hu>,
Gy. Németh Erzsébet (DK) <info@dkp.hu>,
Hajdu László (DK) <polgarmester@bpxv.hu>,
Hassay Zsófia (Fidesz) <onkormanyzat@terezvaros.hu>,
Horváth Csaba (MSZP) <horvathcsaba@budapest.hu>,
Karácsony Gergely (PM) <karacsony.gergely@parbeszedmagyarorszagert.hu>,
Karsay Ferenc (Fidesz) <polgarmester@bp22.hu>,
Kovács Péter (Fidesz) <kovacs.peter@fidesz.hu>,
Kovács Róbert (Fidesz) <polgarmester@kobanya.hu>,
Orbán Gyöngyi (Fidesz) <alpolgarmester@ph.soroksar.hu>,
Pokorni Zoltán (Fidesz) <polgarmester@hegyvidek.hu>,
Riz Levente (Fidesz) <riz.levente@rakosmente.hu>,
Szabados Ákos (MSZP-DK-Együtt-PM) <polgarmester@pesterzsebet.hu>,
Szaniszló Sándor (MSZP) <bp18@mszp.hu>,
Székely Sándor (Együtt) <kapcsolat@szolidaritas.org>,
Szentgyörgyvölgyi Péter (Fidesz) <polgarmester@belvaros-lipotvaros.hu>, Tokody Marcell (Jobbik) <tokody.marcell@jobbik.hu>,
Ughy Attila (Fidesz) <polgtit@bp18.hu>,
Vattamány Zsolt (Fidesz) <polgarmester@erzsebetvaros.hu>,
Wintermantel Zsolt (Fidesz) <polgarmester@ujpest.hu>
 
 
A mi levelünk, amit akár be is másolhatsz, vagy ha van időd, írhatsz mást is, de ne legyél goromba: 
 
Kedves Főpolgármester Úr, Tisztelt Képviselők!
 
Kérjük, ne csökkentsék a BKK hatásköreit, mert a létrehozását követő nehézségek után végre kezd beérni a közlekedési szolgáltatások fejlesztése és összehangolása. Hagyják helyén jelenlegi vezetőjét, ezzel is elismerve teljesítményét, biztatást adva munkatársainak is, hogy érdemes jó munkát végezni a városért. Van még min javítani, de most jó irányba tartanak: ne dobják ki, amit eddig felépítettek, ne kezdjék újra a nulláról.
 
Köszönettel,
 
 
 
 
 
Köszönjük a segítségedet:
 
Lukács András
a Levegő Munkacsoport elnöke
 
László János
a Magyar Kerékpárosklub elnöke
 
Kürti Gábor és Sinka Károly 
Critical Mass Budapest
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron