Támogasd 1%-kal a Kerékpárosklubot!

167 ajándék vár a tagsági akciónkban - azt is elmondjuk, hogyan dolgoztunk meg támogatásodért ősszel. Bringás fejlesztések, kampányaink hírei Budapestről és vidékről, téli bringázás. Kattints a részletekért!

167 ajándék közül nyerhetsz tagsági akciónkban! Tarlós Istvánnal tárgyaltunk; elindult a Metrópótló kampány; konferencián adtunk elő. Vidéki és budapesti fejlesztések munkánk nyomán; bringalámpákat számoltunk; érdekes cikkeket ajánlunk. Helyi és országos hírek novemberi hírlevelünkben!

MK_hirlevel_fejlec

Ha nem jól olvasható ez az email, kattints az online verzióra. Hogy biztosan mindig megkapd híreinket, adj hozzá minket a címtáradhoz.

Kedves Bringás Barátunk!

A Kerékpárosklub őszi híreit olvasod.

Sok jó hírünk van, de a folytatáshoz Te is kellesz. Csatlakozz területi szervezeteinkhez, támogasd a bringás fejlődésért végzett munkát tagságoddal! Részletek itt.

blueline

167 ajándék vár, ha december 10-ig belépsz, vagy meghosszabbítod Kerékpárosklub tagságodat!

2017. december 10-ig belépő új tagjaink, illetve tagságukat megújítók között 167 értékes és izgalmas ajándékot sorsolunk ki! A fődíj egy Csepel bringa, emellett nyaralást, múzeumi éves bérletet, Decathlon vásárlási utalványt, két napos elektromos bringa tesztelést sorsolunk. Szálláshelyek, táskák, térképek, recycling pénztárca és falióra, biciklis kiegészítők, ruhák, szerszámok, tömörgumik, segway-ezés és szervizkuponok is az ajándékok között vannak. Az első 100 befizetőnek garantált ajándék jár.

Tagságoddal a bringás fejlődésért végzett munkát támogatod, szolgáltatásokat, kedvezményeket vehetsz igénybe.

Kattints ide a részletekért!

blueline

Hezitálsz? Ilyen egyszerű a téli biciklizés!

A bicikli télen is a legmegbízhatóbb közlekedési eszköz, amit hideg időben is egyre többen választanak. A téli bringázás könnyebb, mint elsőre gondolnád.

Nézd meg téli bringás tippjeinket!

Téli bringás reggelivel és szervizzel várunk december 6-án

Tavaly a -3 fokban is nagyon sokan jöttetek, úgyhogy idén is megtartjuk a téli bringás reggelit. Különlegesen finom pogácsával, sütivel, kávéval, teával, szaloncukorral, bringaszervizzel és persze Mikulással várunk mindenkit.

Az ORFK - OBB jóvoltából első-hátsó biciklilámpát és prizmát adunk mindenkinek, akinek nincs.

A téli bringás reggelin új mintás I Bike Budapest pólókat és pulcsikat is beszerezhettek, amivel a Kerékpárosklub munkáját támogatjátok.

Találkozzunk 7 és 9 óra között a budapesti Erzsébet téren!

Helyszín: Erzsébet tér, József Attila - Andrássy út - Bajcsy Zsilinszky út sarok, a Bubi állomásnál.
Időpont: 2017.12.06. 7-9:00

Részletek a Facebook eseményben itt.
Hívj ismerősöket, kezdjük együtt a napot!

Támogatóink:
ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság Baleset-megelőzés
Dynamobike
RideKálmán
Pedalocafé
Mantra kávézó
Zhao Zhou

Új mintájú I Bike Budapest támogatói pólók és pulcsik érkeznek

Új mintájú I bike Budapest mintás pólókat és kapucnis pulóvereket készítettünk. A pólók színe közkívánatra sötétkék lett, természetesen fiú és lány szabással is elérhetőek. Az új mintát kapucnis pulóverekre is rátettük, amik ezúttal szürkék lettek.

Pólót és pulcsit továbbra is a Kerékpárosklub támogatóinak adunk cserébe. 2500 Ft támogatás esetén egy pólót, 5000 Ft támogatásért egy pulóvert adunk ajándékba.

Nézd meg őket a webshopban, ahol előre is megrendelheted. Személyesen a Kerékpárosklub irodában, vagy a december 6-i téli bringás reggelin irodában szerezheted meg őket.

Részletekért kattints ide!

Kerékpárosklub mintás esőkabátokat, illetve a korábbi I bike Budapest ajándékokat továbbra is elérheted a webshopunkban, vagy a klub irodájában.

Köszönjük a munkánk támogatását!

Metrópótlás két keréken

November 4-én lezárták a 3-as metró Lehel tér és Újpest-Központ közti szakaszát, a Kerékpárosklub ennek alkalmából a bringás metrópótlásra hívja fel a figyelmet. Bringabarát útvonalakat, MOL Bubi állomásokat, kezdő bringás tippeket és közös tekeréseket ajánlunk, hogy bárki biciklire tudjon váltani.

• Böngészhető térképeket, útvonalakat bemutató videókat, hasznos tippeket találhatsz honlapunkon.
  • Kövesd Metrópótló facebook oldalát, hívd meg ismerőseidet is!
  • Több oldalas javaslatcsomagot adtunk a BKK-nak a Metrópótló útvonalak kerékpárosbarát fejlesztésére. Ezek közül már több meg is valósult. Itt találod a listát.
  • Szeretnél Metrópótló táblát a bringádra? Szerezd meg az irodánkban! Infók itt.
  • Kampánynyitónkat nagy médiafigyelem övezte. Képeket és beszámolókat itt találsz.

blueline

Tarlós Istvánnal tárgyaltunk a budapesti kerékpározás fejlesztéséről

Másfél éves enyhülési folyamat végére értünk Tarlós István főpolgármesterrel. A Révész Máriusz kormánybiztos közvetítésével létrejött 2 órás keddi megbeszélésen a budapesti kerékpáros közlekedés fejlesztésének következő lépéseiről tárgyaltunk.

Részletek a honlapon.

21 vidéki kerékpáros beruházást véleményeztünk idén

Nem csak Budapesten vagyunk aktívak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által tartott tervzsűri tagjaként az országból érkező tervek véleményezésében veszünk részt. A zsűri résztvevői még a Kerékpáros Koordinációs Főosztály munkatársai, a KTI (Közlekedéstudományi Intézet), valamint a KETOSZ (Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége).

A kerékpáros érintettségű, EU-s finanszírozású projektek számára kötelező a tervzsűri, ahol szükség esetén módosításokat javaslunk. Azt reméljük, hogy a zsűrizések alatti párbeszédek során sikerül egy korszerűbb, fenntartható közlekedési módokat támogató, védtelen közlekedők érdekeit előtérbe helyező szemléletet népszerűsíteni.

Az elmúlt egy évben a következő települések terveit véleményeztük, a véleményeket a honlapunkon megtaláljátok.

• Balatoni bringakör: Zamárdi - Balatonszentgyörgy, Tihany - Balatonalmádi, további szakaszok itt.
  • Budapest számos kerülete a VEKOP keretében
  • Tolna
  • Veszprém - Gyulafirátót kerékpárút
  • Zagyva-menti kerékpárút

Tudod mi épül a megyédben? Pazarlás és jó példák EU-s forrásokból

Vidéki beruházásokról szóló cikkeink itt.

Közlekedési konferencián adtunk elő

Hollandiában bevált, itthon is egyszerűen megvalósítható kerékpárosbarát megoldásokat mutattunk be az I. Magyar Közlekedési Konferencián Egerben. Minket is meglepett a nagy érdeklődés.

Beszámoló a Facebook-on.

Elértük: Kész a Bartók Béla úti bringasáv első szakasza, megünnepeltük

A sávokért 2006-ban kezdett dolgozni dél-budai szervezetünk, a kerület és a főváros megtervezte, majd lefújta. Tavaly demonstráltunk érte, októberben megünnepeltük első szakaszának elkészülését. Az örömtekerés után I bike Budapest fórumot tartottunk.

Fotók, videók és szöveges beszámoló a honlapunkon. Kattints ide!

blueline

Névváltoztatás és tagdíj megállapításának változása

2017. november 22.-én tartott közgyűlésünkön a klub hivatalos nevének Magyar Kerékpárosklubra változtatásáról és a tagdíjak inflációt követő változtatásának elnökségi hatáskörbe helyezéséről döntöttünk. A döntések célja a közösségi finanszírozás és a fenntartható működés biztosítása.

Részletek a honlapunkon.

Bringalámpákat számoltunk

November közepén tartottuk az őszi országos lámpaszámlálást. A számok összesítése után az eredményekkel jövünk majd.

Mi a helyzet Budapesten?

A Kerékpárosklub Budapest-programját itt érheted el. A budapesti bringás nagyberuházásokról készülő véleményeinket itt követhetitek.

Hómentes bringautakért dolgozunk

A Kerékpárosklub és a Mozgásvilág.hu segít az FKF Zrt-nek a bringautak téli takarításának hatékonyabbá tételében. Kérdőívben mértük fel a problémás helyeket, az eredményeket összevetettük területi szervezeteink véleményével, majd egy javaslatot adtunk be az FKF-nek. Hamarosan beszámolunk a fejleményekről.

Újpesti és Lehel tér környéki fejlesztések

Metrópótló kampányunk javaslatai nyomán kétirányú lett a Bulcsú utca, és kerékpársávot kapott a Berda József utca, valamint további kisebb beavatkozások segítik a bringázást.

Részletes lista itt.

blueline

Felmértük az óbudai kerékpártárolás nehézségeit

A lakótelepi kerékpártárolás nehézségeinek megoldásában próbálunk segíteni a III. kerületi önkormányzatnak. A kerületi igények felmérését online és személyes kérdőívek, valamint egy lakossági fórum keretében végeztük idén ősszel.

Itt olvashatjátok az eredményeket és lehetséges megoldásokat.

blueline

Jövőre Óbudán terjeszkedik a Bubi.

Részletek itt.

Kerékpársávot terveznek az újpesti Árpád útra

Látványtervek itt.

blueline

Budapesti területi szervezeteink híreit lejjebb olvashatod.

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel:

Pólók, táskák, ajándékok

Támogasd a Kerékpárosklub munkáját, és legyél gazdagabb egy menő I Bike Budapest pólóval, pulcsival, esőkabáttal vagy táskával! Webshopunkban még egyszerűbben szerezheted be őket. Minden ruhánk egy oldalon, kattints ide!

blueline

Budapesti riadóhírlevelünkre itt iratkozhatsz fel, és érdemes belépni a Bringariadó Facebook csoportunkba is. Ne maradj le semmiről!

Érdekes cikkek: vár az önkéntes fordítócsoport!

Nagyon sok jó példa van külföldön, melyekkel döntéshozók, szakemberek és az érdeklődők szemléletét formálhatjuk. Minél több bringabarát megoldást, kutatási eredményt szeretnénk bemutatni a Kerékpárosklub honlapján. Ehhez a Te segítségedre lehet szükség.

Legutóbbi fordítások:

Eddigi fordításainkat itt találod

Csatlakozz az önkéntes fordítókhoz!

Érdemes elolvasni

Programajánló:

Bebiciklizés bringás oktatást tartunk a Donkey Republic támogatásával. Sajátítsd el a biciklis közlekedés különféle tudnivalóit gyakorlott klubtagok vezetésével!

Időpontok:

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Saját bringa hiányában a Donkey ad kölcsön.

Új kedvezmény klubtagoknak

A Balatoni Hajózási Zrt. hajóin (nem a kompon) 50% kedvezményt kaphat minden Kerékpárosklub tag a bringajegyére.

Részletek itt.

Kerékpáros térképek

Nyomtatott és online bringás térképeket találtok a honlapon lévő gyűjteményben.

Területi szervezeteink hírei

Ha szeretnéd lakókörnyezeted élhetőbbé, kerékpárosbarátabbá tenni, csatlakozz területi szervezeteink egyikéhez! Infó: kommunikacio(kukac) kerekparosklub(pont)hu

Székesfehérvár és térsége

• Megkezdődtek a Klub által véleményezett / kért utak bringabaráttá fejlesztései:
  • Tagjaink részt vettek a Klub helyi mérnöke által vezetett tervvéleményezési gyorstalpalón. Tovább.
  • Részt vettünk a következő szervezetfejlesztés oktatáson a Civil Centrum szervezésében.
  • Új kedvezményadóhelyek Fehérváron az Ikon és a Csapolda.
  • Közelgő eseményeink:
  • Elkezdtük összeállítani a jövő évi túraprogramjainkat. Kövessétek oldalunkat a részletekért:

Szeged

Veszprém

Budapesti területi szervezetek:

Budapest-Belváros

• November 16-án találkoztunk Sára Botond józsefvárosi alpolgármesterrel. Az ismerkedő találkozón elsősorban arról beszélgettünk, miben tudunk együttműködni a kerület kerékpárosbarátabbá tételében. Reméljük, lesz folytatása a beszélgetésnek, és Józsefváros is felveszi a versenyt a várost bénító autóforgalommal szemben.
  • A Nyugati tér melletti LIDL használható támaszokra cserélte korábbi merülőforralóját. Like!

Dél-Buda

Dél-Pest

• Reptérkerülő túrát szerveztünk közösen több más területi szervezetünkkel és a ZÖLD XVII. egyesülettel. Tovább.
  • A Könyves Kálmán körúti egész éves kálvária nyomán egyeztetést kezdeményeztünk a Budapest Közúttal, hogy a kerékpáros közlekedés biztosítása garantált legyen az ilyen építkezéseknél. Részletek.
  • A metrópótlás Népligetet érintő részén kezdeményeztük a forgalmi rend megváltoztatását, hogy mind a kerékpározóknak, mind a buszon utazóknak kényelmesebb és biztonságosabb legyen. Tovább.

Észak-Pest

• 10 évesek lettünk! Gyertek el szülinapi bulinkra, ahol felidézzük az eddigi sikereket, munkákat, akciókat, és megtervezzük a következő 10 évet. Torta is lesz! Facebook esemény itt.
  • Zuglóban 12 helyen 56 kerékpártárolót rakott ki javaslatunkra az önkormányzat. Poszt itt.
  • Újlipótváros forgalomcsillapításáról egyeztettünk a 13. Kerülettel. Beszámoló itt.
  • Mi hiányzik az újlipótvárosi fekvőrendőr-építésből? Részletes kritika itt.

Kelet-Pest

• A XVI. kerületi kerékpáros fejlesztésekről cikkeztek a helyi sajtóban. A VEKOP pályázat tervvéleményezésében mi is részt vettünk. Tovább.
  • Csömöri iskolások gyalog és bringával - Autómentes napi beszámoló itt.
  • Idén ősszel is szerveztünk bringás reggeliket az önkormányzatokkal közösen. Képes-videós összeállítás a XVI. és XVII. kerületi reggelikről.
  • Október 8-án 35 túrázó társaságában jártuk be a mátyásföldi villanegyedet és a Naplás-tavat. Idegenvezetőnk most is Benedek Ágnes helytörténész volt. Tovább.
  • Október 15-én a Zöld XVII Egyesülettel és a Budapest Zöldutakkal közös szervezésben reptérkerülő túrát vezettünk. Több mint százan tekertük körbe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. Képek itt.
  • A bringával érkezőkre is gondoltak a XVI. kerület legújabb közösségi terének, a Reformátorok terének kialakításakor.
  • Kövesd híreinket a Facebookon!

Észak-Buda

blueline

A Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával!

MK_hirlevel_lablec

Ezt a levelet azért kaptad, mert feliratkoztál a Magyar Kerékpárosklub hírlevelére. Terveink szerint havonta küldünk Neked infókat tevékenységünkről, szervezetünkről, kampányainkról, hogy első kézből tájékozódhass. Emellett követhetsz minket a Facebook oldalunkon és honlapunkon. Ha szeretnél önkéntesként segíteni nekünk, itt jelentkezhetsz. Régebbi leveleinket megtalálod a hírlevél arhívumban. Amennyiben nem szeretnél a jövőben hírlevelet kapni tőlünk, erre a címre kattintva iratkozhatsz le.