Facebook Instagram Youtube

Szakmai szervezetek írtak petíciót Tarlós Istvánnak a Bartók Béla útért

Szakmai szervezetek írtak petíciót Tarlós Istvánnak a Bartók Béla útért
2016.08.08
Építészettel, urbanisztikával, közlekedéssel és környezetvédelemmel foglalkozó szakmai szervezetek a Bartók Béla úti érdekeltségekkel közösen írtak petíciót Tarlós Istvánnak és a Fővárosi Önkormányzat bizottságainak a Bartók Béla úti kerékpársáv és korzó megvalósításáért. A főváros korábbi terveivel ellentétben és a nyilvánosság kizárásával úgy döntött, mégsem valósítja meg a szakmai szervezetek, helyi civilek és a kerület egyetértésével elkészült terveit.

Építészettel, urbanisztikával, közlekedéssel és környezetvédelemmel foglalkozó szakmai szervezetek a Bartók Béla úti érdekeltségekkel közösen írtak petíciót Tarlós Istvánnak és a Fővárosi Önkormányzat bizottságainak a Bartók Béla úti kerékpársáv és korzó megvalósításáért. A főváros korábbi terveivel ellentétben és a nyilvánosság kizárásával úgy döntött, mégsem valósítja meg a szakmai szervezetek, helyi civilek és a kerület egyetértésével elkészült terveit.

 

A Bartók Béla úti kulturális- és vendéglátóhelyeket tömörítő Bartók Béla Boulevard és a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésében született petíció a Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Magyar Urbanisztikai Társaság és a Magyar Tájépítészek Szövetsége aláírásával született meg. Tarlós István mellett a petíciót elküldték Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztosnak, Riz Levente a Fővárosi Önkormányzat Városfejlesztési Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottságának elnökének, Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes, Láng Zsolt a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Gazdasági és Közterület-hasznosítási Bizottságának elnökének, Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának, Almássy Kornél, A Budapest Közút Zrt. vezérigazgatójának.

 

illusztráció

 

A villamosperonok akadálymentesítése miatt elkerülhetetlen átalakítás miatt készült fővárosi terv kétszer egy forgalmi sáv mellett kerékpársávot és szélesebb járdákat tartalmazott. A mostani autóforgalom megtartása mellett jobb környezetet, gazdasági és kulturális fejlődést és biztonságos közlekedést nyújtó megoldással szemben jelenleg, az építkezés közben tervezik a régi állapot megtartását. Ez a járdák szűkítésével és fák kivágásával járhat. 

 

A 11. kerület Újbuda Kulturális Városközpont koncepciójával összhangban született, civilek és szakmai szervezetek által elismert terv segítene megoldani a gyalogos és kerékpáros közlekedés szétválasztását, hiszen biciklisávok hiányában az itt tekerők 12%-a járdára kényszerül. A főváros mintegy 500 milliárd forintból fejlesztette a környék fenntartható közlekedési alternatíváit, miközben egyre nagyobb gyalogos és kerékpáros forgalom zajlik a Bartók Béla úton. A Fővárosi Önkormányzat által lesöpört tervek nem járnának az autóforgalom csökkenésével sem, amit kapacitásszámítások és a mindennapok tapasztalatai bizonyítanak: a Szent Gellért térnél eddig is csak egy sávon lehetett a Bartók Béla útra hajtani, a külső forgalmi sávot pedig rakodásra, parkolásra vagy épp kerékpározásra használják.

 

A kerületi érdekeltségek és szakmai szervezetek olyan megoldást szeretnének, ami garantálja a biztonságos közlekedést, segíti a kulturális intezmenyeket, vállalkozásokat és jobb környezetet biztosít a helyieknek és ide járóknak.

 

A Bartók Béla út fejlesztéséért júliusban több ezren demonstráltak a Magyar Kerékpárosklub és a helyi kulturális- és vendéglátóhelyeket tömörítő Bartók Béla Boulevard szervezésében. Civilek leveleire válaszolva nemrég a 11. kerületi önkormányzat levélben fejtette ki, hogy olyan megoldást támogatnak, ami rendezi a különböző közlekedési módok – pl. a kerékpározás – helyzetét, nem jár a járdák szűkítésével és fák kivágásával. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarához tartozó, bevásárló- és tematikus utcákkal foglalkozó BUM Nonprofit Kft. is támogatásáról biztosította a helyi civileket.

 

A petíció itt olvasható.

 

Mi történik a Bartók Béla úton?

 

Részletes cikkünket az eredeti tervekről és a visszavonásuk miatt kialakult helyzetről itt találod. A júliusi demonstrációról itt olvashatsz és nézhetsz videót.

 

Folytatjuk!

 

Még nem végeztünk, a helyi érdekeltségekkel dolgozni fogunk az eredeti tervek megvalósításán. Ez csak a Ti segítségetekkel működhet. Maradjunk kapcsolatban!

 

Iratkozz fel a Kerékpárosklub hírlevelére itt a honlap oldalán, és a budapesti bringariadó hírlevélre itt

Instagram, használd az 

Facebook: I Bike Budapest, Magyar Kerékpárosklub

Tumblr

Twitter

Bringariadó fb csoport

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron