Budai rakpart: keskenyebb lett Budapest legforgalmasabb bringás útvonala

A budai fonódó villamos megépítésével egyidőben újjáépült a rakparti kerékpárút Vám utca és Margit híd közötti szakasza. A szakasz a jelenlegi és a jövőben növekvő kerékpáros forgalmat sem fogja kiszolgálni.

fotó: Instagram / skrisztina77

A Kerékpárosklub már 2010-ben, a tervezési időszakban jelezte, hogy Budapest legforgalmasabb bringás útvonalát nem szabad leszűkíteni. A budai rakpart Batthyány tér és a Margit híd közötti szakaszán naponta kb. 4000 kerékpáros haladt el a legutóbbi mérések idején. Mivel a kerékpáros forgalom évről-évre nő, csak olyan fejlesztés lenne logikus, ami a jelenlegi mellett a jövőbeli igényeket is kiszolgálja.

Nem csak fővárosiak járnak itt sokan, itt ér be Budapest belvárosába az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros túraútvonal is. Sem az utóbbi, sem a hazai útügyi előírásoknak nem felel meg több helyen a kerékpárút szélessége, melyet derékszögű kanyarok, csomópontokban elhelyezett szűk fakerülések és kis áteresztő képességű átjárók tettek nehezebben járhatóvá.

A kerékpárút nem kapott felhajtót a Bem tér felől, ami a Margit körút felől érkezőknek lenne fontos kapcsolódási pont. Mindezek mellett az útra belógó növényzet, éles csatornafedelek és még egy kerékpárút közepébe elhelyezett trafó is nehezíti a közlekedést.

A kerékpárút ezek miatt magában hordozza a konfliktusok kialakulásának lehetőségét, ami a beruházásban résztvevő hatóságok felelőssége.

Hogyan történhetett ez?

A mostani helyzet tökéletes példája annak, hogyan tud rövidlátó politikai érdekeken elcsúszni egy fél várost érintő beruházás. A Kerékpárosklub nagyon fontos fejlesztésnek tartja a fonódó villamos elkészültét. Ez azonban nem szabadna, hogy a másik, a város számára szintén előnyös közlekedési mód, a kerékpározás kárára valósuljon meg.

A Bem rakpartra, ránézve egyértelműen látszik, hogy bőven elférhet egymás mellett a fonódó villamos és Budapest legforgalmasabb kerékpárútja.

Egy ilyen, faltól-falig átépítéssel járó gigaberuházásnál körültekintőbben kellene felosztani a teret és nem szabadna néhány parkolóhely megtartásának oltárán feláldozni egy ekkora építkezés sikerét. Több ezer kerékpárral, és jövő évtől villamos közlekedő városlakó jelenleg mégis alárendeltebb szereplője Budapestnek néhány parkolóhelynél.

Teljes képgalériát találsz az I Bike Budapest facebook oldalán. további budai fejlesztésekről itt olvashatsz, alább pedig megnézheted az Index videóját a rakparti kerékpárút említett szakaszáról.

 



Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!