Facebook Instagram Youtube

Megígérték, hogy nem szüntetik meg az Olof Palme sétányt

Megígérték, hogy nem szüntetik meg az Olof Palme sétányt
2016.06.01
Ijesztő kerékpáros tervek után pozitívabb fejlemények követték a Városliget átalakításával kapcsolatos tárgyalásunkat.

Május közepén jelent meg a Városliget átalakításának nyertes tájépítészeti terve, mely egyszerűen megszüntetné az Olof Palme sétányt. A terv Budapest egyik legfontosabb bringás ütőerét vágná el, felszámolva Zugló, Kelet-Pest és Újpalota népszerű belvárosi kapcsolatát. Emellett új Bubi állomásokat sem terveztek a Ligetbe, és a maradék területen a bringázókat szűk, közös felületre terelné a gyalogosokkal, futókkal, gördeszkásokkal, stb. A tervről írtunk az I Bike Budapest facebook oldalán, a tízezreket elérő poszt és sajtót is megjáró hír után nem sokkal egyeztetési lehetőséget kaptunk a Liget átalakításával foglalkozó cégtől. A pozitív végkimenetelű tárgyalás ezen a héten volt.


A Városliget tájépítészeti pályázatán győztes anyag a Stefánia utat és Hősök terét összekötő, nagy forgalmú, zöldben vezető és kényelmes Olof Palme sétányt a soksávos Ajtósi Dürer soron és Dózsa György úton vezetett kerülőúttal váltaná ki. Erről egyeztettünk kedden a Városliget Zrt. székházában.

Résztvevők:

Bajzik Zsófia, Sághi Attila, Végvári Tamás, Horn Márton - Városliget Zrt.
Vitézy Dávid - Közlekedési Múzeum
Kürti Gábor, Torma Dániel - Magyar Kerékpárosklub

A liget beruházás vitatott helyzete miatt leszögeztük, hogy a Kerékpárosklub csak közlekedésszakmai kérdésekben egyeztet a Városliget Zrt-vel.

A következőkben állapodtunk meg:

- A pályázat célja elsősorban a tervező kiválasztása volt, a parktervek nem véglegesek, így a kerékpáros szempontok alapján módosíthatók.
- Az Olof Palme sétány fasora közti bringás útvonal megmarad, a jelenleginél kisebb burkolt felülettel. 
- A pontos kialakítás tervezése augusztusban kezdődik, melynek során folyamatosan egyeztetnek a Kerékpárosklubbal. 
- A jó kialakítás érdekében igyekeznek a javaslatainkat beépíteni, amennyiben azok nem sértik más parkot használó csoport érdekeit.
- A Liget Projekt részeként irányhelyes kerékpársáv, illetve busz-kerékpársáv létesül a Hermina úton, a Ferdinánd híd felé meghosszabbított Vágány utcán, a Dózsa György úton, Ajtósi Dürer soron, és a Zichy/Dvořák tengelyen. A forgalomcsillapított Kós Károly sétányon és az Olof Palme sétány vonalában kerékpárutat terveznek.
- Új Bubi állomásokat telepítenek a parkban és az azt körülvevő utakon.
- A klubot bevonják a Főmtervvel két hét múlva induló úthálózati tervezés folyamatába.

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke
 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron