Facebook Instagram Youtube

Élhető város, két keréken - Mi történt a Vírus esten?

Élhető város, két keréken - Mi történt a Vírus esten?
2016.05.05
Április 14-én a Cycling Festival Europe nyitányaként, a Vírus klub keretében lehetőséget kaptunk elmondani, milyen kerékpáros fejlesztésekre van szüksége Budapestnek a következő években. 

Április 14-én a Cycling Festival Europe nyitányaként, a Vírus klub keretében lehetőséget kaptunk elmondani, milyen kerékpáros fejlesztésekre van szüksége Budapestnek a következő években. Ez volt az esemény, ami Tarlós Istvánnak is "jelentősen felkeltette az érdeklődését".

A Magyar Kerékpárosklub képviseletében Halász Áron mesélte el, mi mindent írtunk le a Tarlós István decemberi, tömegközlekedési, kerékpározást és futást érintő sajtótájékoztatója után Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesnek. Ez volt az a majdnem 20 oldalas szakmai anyag, amire akkor nem kaptunk választ, és ami után a Városházán jelentős visszalépéseket tartalmazó Tarlós-csomagról szivárogtak ki dokumentumok.

A Vírus klubban felszólalt Gajus Scheltema holland nagykövet, Gerrit Faber a hollandiai kerékpáros szervezet (Fietsersbond) képviselője, Vitézy Dávid a Műszaki És Közlekedési Múzeum főigazgatója, valamint az előadásokat követően Winkler Róbert, a Totalcar.hu főszerkesztője vezetett egy kerekasztal-beszélgetést. 

Nézd meg az esten készült videókat!

Halász Áron:

Gajus Scheltema:

Vitézy Dávid:

Gerrit Faber:

Kerekasztal-beszélgetés:

 



Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron