Támogasd 1%-kal a Kerékpárosklubot!

Javaslataink Győr kerékpáros infrastruktúrájának koncepciójához.

Csoportok:

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése
12. pontként javasolnám a győri MK-nak, hogy a belvárosban az Aradi vértanúk útját a virágpiactól az állomásig, illetve a Teleki utcát a Dunakapu térig ellenirányú kerékpáros sávval kell ellátni. Mind a két utca elég széles, még a parkoló autók mellett is elférne egy sáv.
Szerintem a Révfalusi híd rendben van úgy ahogy most van. Az úttest keskeny, de el lehet férni, az autósok tapasztalatom szerint betartják a 30-at és sávváltással előznek. Oda max egy kerékpáros nyom felfestés kellene.
Vnorb, én azt hiszem, egyetértek azzal, amit írsz, bár ahogy most olvasgatom az "Utaka a kerékpározáshoz" című anyagot, szerintem lehet hogy nem kötelező még a kerékpársáv sem, vagy maximum a bringás komfortérzetéért. A körforgalomban mondjuk nem baj ha van bringasáv, mert ha vörös színű burkolattal van kirakva, akkor az az autósok számára figyelemfelhívó, nem fogják a brioingást "leutálni" a körforgalmakról. 9. pont esetében sokat gondolkoztam már, én is használom nap mint nap. Mivel pakkosbringások is többet használhatják (az út EV mivoltja miatt), én itt lehet hogy többször alkalmaznám a sávot, mert nekik/nekünk az amúgy is elég instabil jármű miatt, illetve a hosszútávú utazás miatt jó ha van kerékpársáv. A Révfalusi hídon ez nem tudom, hogy hogyan oldható meg, én a hídszerkezet miatt vagy sehogy, vagy pedig járdán vezetett kerékpársáv formályában tudnám elképzelni, a járda kiszélesítésével. Így megoldható, hogy a gyalogosnak ugyanannyi helye maradjon, a pakkosbringás ne az úton erőlködjön felfelé imbojogva az autók közt, és esetleg hogy a kerékpáros és gyalogos egymást ne zavarják, korlátot is el tudnék képzelni a járda és kerékpárút közé; a kérdés csak a beruházás költségessége). A híd után én esetleg a Stekzer Lajos utca nevű sikátoron (melyet egy kerékpársávval összekötünk a híddal azon az egyirányú úton, mely a piacteret kerüli)) tudnám elképzelni a bringaút vezetését (sikátorban az autók kitiltásával - behajtás nekik csak engedéllyel (pl. költözés)), és az út közepe egy szélesebb bringaút, két széle pedig járda, pl. valami alacsonyabb padkával elválasztva). A probléma így a sikátorból a Széchenyi tér felé van, mert egy balesetveszélyes pont (itt a bringás egy hirtelen feltűnő fantomjármű lenne a gyalogosra, aki a közlekedése jellegéből adódóan nem igazán figyel a körülötte történő dolgokra). Ha ezt a pontot jól össze lehet kötni a Széchenyi térrel, ahol már reményeim szerint normális bringaút fog vezetni, akkor véleményem türhetően meg lesz csinálva a bevezető. Egy bringásoknak szóló várostérkép elhelyezését indokoltnak látnám a Virág köz és a Révfalusi híd közt, az EV pakkosbringásai számára. Ezek persze csak az én álmaim, és nem biztos, hogy jó megoldások. Várom rá a kritikátokat! ...hosszútávon csak a kemény nyereg kényelmes; ugyanez van az élettel is...
A 2. ponthoz azt tenném hozzá, hogy szerencsésebb vonalvezetés lehetne a Szent Imre-Bartók B. úton egy tiszta kerékpársáv, ami sehol sem menne fel a járdára. Az idei CM-en is a Bartókon ment a menet, ideális lehetne egy É-D tengelynek. Az egész indulhatna a városhatártól, végig kerékpársáv a Szent Imre úton. A körforgalmakban belül vezetett biciklisávval, mondjuk a nyugati minta után piros/kék szőnyeggel. A Bartók végén lehetne felvezetni a Baross hídra. A másik irányban meg a Baross hídról egyenesen vezetne le a sáv, majd balra besorolna a Gárdonyinál, és a Wesselényi utcán vissza a Bartókra. Ez egy 4 km-es szakasz. Ideális mintaprojekt lehetne, Hétköznapokon ezen a szakaszon nincs túl nagy forgalom, jó a levegője. Azért lehetne jobb, mint a Zrínyi, mert az a Lomnic utcánál véget ér, és csak nehezen lehetne folytatni. A Szent Imre úttól meg csatlakozhatna hozzá egy különálló kerékpárút egészen Pannonhalmáig.
Az abszolut elsőbbség már nekem is felmerült. :-) Amúgy szerintem Győrben a legmagasabb a lámpa x tábla/kereszteződés arányszám, teljesen eszement túlszabályozás, ezt is bele lehetne tenni, hogy valamit változtassanak rajta. ádám
Nekem alapvetően tetszik a koncepció. Lesz majd a napokban pár kérdésem, majd azokat itt is, ill. majd személyesen (egy friss jelentkező vagyok) felvetem. Egyik ilyen a Zrínyi utca kerékpársáv, aminek látom is értelmét, meg nem is. A másik, hogy a Szigethy úton végighaladó bringaút alapvetően nem rossz, de egy rakat lámpűás kereszteződés van rajta, ami engem idegesít (bár semmi megoldást nem tudnék rá, max azt, hogy a csomópontok adjanak abszolut elsőbséget a bringásnak, de ez irreális megoldás ;-). A gyárváros aluljáró, Baross híd felvezető - északi oldal racionalizálásával, EV6 bevezető javításával, MÁV környékének kialakításával nagyon nagyon és nagyonis egyetértek, véleményem szerint fontos beruházások lesznek!