Kerékpárszállítás a BKV-n

Ide várjuk a javaslataitokat a járatok megjelölésére.
Kapcsolódó írás >>

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése
cö-cö-cö! A 60ast (exfogas) elég sokan használjuk napi közlekedésre. 2008tól már elmondható, hogy átlagban jó a (bringás) kihasználtság. Egyébként tényleg felesleges lenne többféle bringabérlet (ezzel csak összezavarnád a bkv vezetését! : ) ) A kismama bérletet is úgy kellett kikuncsorogni (ha jól emlékszem a fővárosból), amire szerintem - mint a témában nem érintett - kisebb potenciális igény van, mint kerékpáros bérletre. Már az is haladás lenne ha egyáltalán szóba jöhetne ilyen megoldás.
Úgy értem, hogy különböző célcsoportoknak különböző szolgáltatáscsomagokat kell nyújtani. Jelenleg érvényes BKV-bérlettel mindenki annyit utazik egy-egy viszonylaton, amennyit csak akar (ákár körbe-körbe is mehet egész nap), de ezt kevesen használják ki. A Fogaskerekűn/60-ason megjelent egy célcsoport, akik más módon veszik igénybe a szolgáltatást, ezt a BKV-nak kellene kihasználnia. Pl: "normál" bérlet a fogason érvényes napi 1 oda-vissza útra, míg a speciális DH-s bérlet n darab felmenetre jogosít fel. Chipkártyás rendszernél ennek ellenőrzése nem jelenthet problémát. Nem tiltani, tiltakozni kell, hanem megoldást keresni!
remélem nem úgy gondoltad, h a fogasra mindenkinek külön bérlet legyen, mert azt úgyis főleg a DHsok haszálják „sportcélra”, ami persze nem igaz. (*) de ha nem: milyen alapon különbözteted meg a „sportcélú” DHst a napi közlekedőtől? gondolj bele jobban, ez megvalósíthatatlan. simán bringásbérletet! egy- és összvonalasat. követeljük. (*) ez olyan volna, mint az új BKVvezér észjárása, aki turistalátványosságként, a Siklóval egy szinten kezelné a 60-as villamost, és magánkézbe adná, külön díjszabással (bérlet nem érvényes). ezellen MK-ilag tiltakozhatnánk majd, ha oda kerül a sor...
BÉRLETET! 1-2ezerért. BEB konstrukció még jobb lenne.
Csak egy picit ritka szerintem... --- Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse
Én is láttam már ott bicót vivőt, tény. Ellenben melyik megállójánál lenne ott a az Északi? Újpest Központtól azért még messze van a híd. Lujka - CMS, Rabic -
a 14-es villamos tényleg jó ötlet, hiszen a belvárosból indul a Lehet térről, átmegy az egész XIII. és IV. kerületen, az egyik megállójánál ott van az Északi-összekötő híd, ráadásul a végállomása közelében rendkívül jó túrahelyek vannak, Dunakeszi felé is tovább lehet menni, ott a Farkaserdő, meg a természetvédelmi területek és lápok is, nemmessze épül az Aquapark is, szóval szerintem ezt mindenképpen. Végülis a 14-es villamost metrópótlóként építették, hogy Újpest központból továbbmegy Káposztásmegyerre, addig amég nem építik ki odáig a metrót, de sajnos ebből semmi nem lett, ugyebár. És meg is valósítható, hiszen a szerelvények típusa miatt rengeteg babakocsi tároló hely van, 3 kocsival szokott közelekedni, egy kocsiban alap esetben elfér legalább 4-5 bicikli. 1-1 a kocsi 2 végében, illetve a babakocsis széknél 2-3 db. Ezen a villamoson már így is nap mint nap szállítanak kerékpárt, engedély nélkül.
Köszönjük a hasznos hozzászólásokat, javaslatokat! Jövő héten összefoglaljuk a felmerült igényeket és javaslatokat, amit elküldünk a BKV-nak. Amint elkészül, közzétesszük.
A metrókon mindenképpen, valamint a 4-es - 6-oson simán lehetne. Normafa felé szerintem fölösleges a busz, megy oda a fogaskerekű (azért ne legyünk telhetetlenek :-)). Kamaraerdő felé szintén jó ötlet. A bringás bérletet - amennyiben tényleg kihasználható lesz a kerékpárok tömegközlekedésen szállítása - szintén jó dolognak tartom.
+1
Nagykovácsi - 63-as busz Solymár - 64, 164-es busz
De fura... Az 1-est érzem a leglassabbnak. Pl. a Volánbuszt sosem értem vele utol a pázmányra menet (Árpád híd - Bécsi út viszonylatban). Lujka - CMS, Rabic -
Az 1-es villamos szerintem is nagyon hasznos lenne. Hely van rajta, nagy távolságot tesz meg, és olyan környéken halad, ahol a bicikliút nem túl vonzó. Az 1-es gyakorlatilag már most gyorsvillamos (az egyetlen villamos, ami gyorsabb a biciklinél).
A Tátra azért is jó, mert a nem kinyíló oldali ajtók lépcsőjén letéve az ajtóhoz is kitűnően elfér egy bicikli. És általában ugyanott nyílik (pl. az 1-es csak baloldalt). Ez kocsinként 3 bicaj.
59-es villamos fontos lenne.
Ja, és szerintem a XVII. ker. felé is lehetne, mert azt már nem szolgálja ki a csömör-godollői HÉV, ellenben ott a Rákosmente felé szerintem elég sokan túrázhatnak. + találtam érvet az 1-es villamosra: pl. a Pillis felé gyakorlatilag fél Budapestről kivihetné a bicajosokat. A 4-6-os meg a Nyugatival való kapcsolata miatt elengedhetetlen. Én szeretnék villamoson és metrón biciklin szállítani, persze csak végszükség esetén. :) Lujka - CMS, Rabic -
1-es villamoson. bár nem visz turisztikai helyhez, viszont elég jól átszeli a várost (főleg a pesti oldalt) és a vagonok végében, ahol nincs vezetőfülke elfér hosszában egy bicikli (tapasztalat). Boci ---------- ...akrat icob, icoB 3:-O Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.
Leginkább a metrók és a villamosok lennének használhatóak, lévén tök jó hosszú járatok, nem kell folyton küzdeni a fel- és lepakolással, illetve ezeken talán több a hely a bringáknak. Viszont hogy ha erdőközeli járatokban gondolkodunk, akkor ez a gondolat persze már nem áll meg a lábán. Akkor én is azt gondoltam volna ki, amit ti, esetleg a körjáratokkal megspékelve. Tudjátok, azok, amelyek elvileg összekötnék a külső kerületeket. Nálunk ilyen a 75, 46 és 96. A menetrendészeiket ütném sokat, de az útvonaluk alapvetően jó. Lujka - CMS, Rabic -
49-es busz fogasra, libegőre külön bérlet a DH-soknak (sportcélra) egy-egy viszonylatra szóló kerékpáros bérlet a hegyi járatokat használó, kerékpárral közlekedőknek
XV. Ker. felé javaslom a 25-ös buszt. OFF: Ezekre az a nagyon kicsi, alacsony padlós buszokra (nem tudom, hogy van-e valamelyik említett vonalon ilyen) egy szélesebb kormány már fel sem fér... Az ötlet egyébként jó, bár nehezen tudom elképzelni, hogy egy buszra kettőnél több bringa elférjen Tomi.
Budai hegyek felé javaslom: 11-es, 21-es, 65-ös, 90-es buszok. (Esetleg 29-es is.)
+ mindegyik metró, de legalább a 2-es és a 3-as: ezekkel elérhető mindhárom pályaudvar. Bárhova indul az ember vonattal kirándulni, az első probléma a pályaudvarok megközelítése. + Farkasrét: 59-es villamos (A 41-es villamost (Kamaraerdő) és a 21-est (Normafa) viszont prioritásban hátrébb sorolnám.) És jó lenne a BKV honlapon egy link, ahol összegyűjtenék a kerékpárosokat érintő információkat. És kerékpárbérlet is kéne.