Kerékpárszállítás vonaton: fontos információk!

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése
Hát a Bz motorkocsi bringás szempontból nem egy leányálom, mert a vezetőállás miatt még a felszállás is nehézkes. Bringa számára csak a klotyó felőli oldalon akad némi hely. Ha ilyen vonat akad utamba,(pl Szilvásvárad felé) és van rajra mellékkocsi, bringával inkább a mellékkocsiba próbálok felszállni (első -utolsó kocsi szabály ilyenkor elfelejtve) mert ott több hely van, a homlokfal előtti hosszú padhoz támasztva akár 3-4 bringa is kényelmesen elfér, és még kötözni, lakatolni is van hova. Amúgy az oldal tényleg nincs még az idei menetrendi viszonyokhoz aktualizálva, (tényleg össze kéne már kalapálnom) sok minden változott, és pl. a bringával igénybe vehető IC-k tekintetében sokszor bizony kedvezőtlen irányba. A tavalyi verzió is fent van az oldalon, csak kicsit elsüllyedve: http://kerekparosklub.hu/bringa-a-vonaton-0 és külön az IC-k körüli faramuciságokról: http://kerekparosklub.hu/bringa-az-ic-n-avagy-valtozatok-egy-temara de ez utóbbi nagy része tényleg csak a tavalyi menetrendre érvényes adatot tartalmaz.
Aktualizálni kellene a vonaton történő kerékpár szállítás információit. Az idén már több minden is változott. A részletek itt: http://mav-start.hu/kerekpar/index.php Az elvirában ha bejelölöd a kerékpár szállítást, fals eredményt kapsz. Szinte minden vonaton van lehetőség kerékpár szállításra. Ezek alól csak néhány belföldi IC, és néhány nemzetközi vonat kivétel. Tanács: ha helyjegyes a vonat érdeklődni kell! Nem helyjegyes vonatokon elvileg mindenhol lehet szállítani. Ami inkább gond: a hely, a megoldás. Bizonyos motorvonatokon nincs kialakítva hely a kerékpároknak, és ezért ott csak körülményesen lehet így utazni. Ilyenek főként BZ típusú, mellékvonali "mezei villamosok".
Ha vonaton viszed a bringát, nagyon hasznos tud még lenni egy kis szigszalag. Ha nincs hova kötni, mert annyian vagyunk, hogy a spirálzár sem ér oda semmi fix helyhez, akkor le szoktam ragasztani a fékeket, a biciklit felállítom menetiránnyal párhuzamosan (másiknak döntve, vagy kitámasztó) és stabilan áll.
Akkor velem rendesek voltak Siófokon. Nyertem egy biciklit, és így kettőnknek már 3 biciklije volt. Én is úgy tudtam, hogy egy ember egy kerékpár. Vázoltam a problémát a pénztárban a válasz az volt, hogy vegyek jegyet a nyereménynek is és akkor vihetem. A jegyvizsgáló nem szólt semmit a 2 utas + 3 bicikli kombinációhoz.
Korábban a nyíregyházi fürdősben külön poggyászkocsi járt, (persze, ha éppen nem javították) sajnos az idei menetrendben már csak egy halbi jutott. A szóban forgó , átépített exNDK-s kocsik esetében (halberstadti kocsik) a Nemzeti Közlekedési Hatóság a vegyes használatú szakaszban csak 4 bringát engedélyezett, arra való hivatkozással, hogy nincs bringatám a kocsikban. A kocsik gyakorlati befogadóképessége kb 15-20 darab körül van, de tény, hogy elég nehézkes benne a bringa rögzítése. Ezek a masinák egyébként inkább elővárosi, mint távolsági forgalomra alkalmasak, sajnos nálunk jellemzően ez utóbbi szerepkörben futnak... A másik gond ezekkel a kocsikkal, hogy ha a kék kocsik kívülről bekoszolódnak-- és hát szoktak--, a kék bringa szimbólum elég nehezen észrevehető a kocsik oldalán, könnyű elmenni mellettük.
Én tavaly Nyíregyházától utaztam Siófokig, jelezve is volt hogy lesz bringaszállító, de persze nem volt. Néha azért van ilyenforma tréfája a MÁV-nak. Pedig ha már vettem jegyet akkor szeretném a bicót olyan helyen tudni amit kifizettem érte. (Idén ugyanezen a vonaton felraktak egy olyan kocsit, amiben a kiírás szerint 4 db bringa szállítható. Mondanom sem kell Pest után legalább húsz kolléga vakarta a fejét, hogy akkor hová tegye a kecskét.)
hát, az igaz, hogy rám nem jellemező módon elég hosszú időt hagytam a bringajegyek megvásárlására. :) Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
Főleg ha van mibe bepötyögni a kódot... Ahol még kézi jegykiadás van, ott a kód elsusogására sokszor csak további fejvakarás a válasz. Ha kevésbé járatos a pénztáros a különféle pénztári hókuszpókuszokban, ilyen helyeken az űrjegy kitöltése akár 10-15 percet is igénybe vehet.. :o))
De elismerő tekinteteket szép számmal lehet kapni, amikor te bemondod AZT. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
Tavaly Tatabányán, idén Cegléden és Püspökladányban találkoztam olyan pénztárosokkal, akik nem ismerték a mágikus procedúra rövidítő 4 számjegyet.
Pár hete 1000 fölött vagyunk, hogy pontosan mennyivel, azt majd talán Szandi meg tudja mondani.
A hétvégén megint 2 pénztárosnővel sikerült megismertetnem a kedvezményes kerékpárjegy fogalmát. Elmentettem a telefonomba a 96.1.3-at, úgyhogy remélhetőleg a következő alkalom már gördülékenyebb lesz. Mellesleg hány tagja van jelenleg az MK-nak?
A minap Egerben vettem kedvezményes kerékpárjegyet, de sajnos nem emlékeztem a 96.1.3-ra, így kicsit hosszabb procedúra volt meggyőzni a pénztárost. Azért persze sikerült.
Ez ígéretes :) http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14b504e57c8d7e
megtörtént eset. ;-) Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
Elképzeltem, amint a jegyvásárláskor a meglepődött pénztárosnak megsúgom: 96.1.3. Erre az illető elsápad, s kiad nekem egy kedvezményes kerékpárjegyet. Klassz ;) Amúgy eddig 4x váltottam kedvezményes kerékpár jegyet, mindenhol tudták, miről van szó.
köszönöm, javítottam. üdv. ádám
Jó volna frissíteni az oldalt! Pl az utolsó link (...kerek_par.php) döglött, most itt lakik az anyag: http://www.mav-start.hu/mavstart/kerekparszallitas.php + a menetrend is változott, az új pdf-eket még nem találom. (Én már most tervezem a pünkösdi bringatúrát! :P) Ja, és szerintem is rossz az első mondat megfogalmazása (hiányosság). Nem bug, hanem feature ;) [nemkockáktól bocs]
Itt http://www.mav-start.hu/mavstart/kerek_par.php az áll, hogy: Figyelem! Egy utas csak egy kerékpárt szállíthat a vonaton! A kerékpár fel- és lerakásáról, illetve őrzéséről minden esetben a kerékpár tulajdonosának kell gondoskodnia! By Orfi
A fenti cikkben áll, hogy az ELVIRA-nak hiányossága lenne az, hogy azokat a vonatokat is megmutatja, amelyeken nincs 'dedikált' kerékpárszállító kocsija. Ez szerintem nem hiányosság, hanem a jelenleg érvényes MÁV-START üzletszabályzat miatt így kell, hogy működjön. Ha lehet, vizsgáljátok felül a cikket e téren. Továbbá jelzem, hogy ha van ésszerű észrevételetek az ELVIRA adathelyességével kapcsolatban, akkor azt küldjetek be az adatkezelőknek a makaokukacmavkötőjelstartponthu címre. Tapasztalat szerint foglaloznak vele. Ártani nem árt. Köszi By Orfi
Engem érdekelnének ezek a screenshotok, ha még megvannak. By Orfi
Jó, de 2szerre egy ember máris 2 bringát _képes_ feltenni. Vagy úgy értetted van ilyen máv szabályzat, h. fejenként mennyi kerót lehet felrakni ? Érdekelne. Előfordult már, h. szállítanom kellett +1et és nyomatékosított hangsúlyozással sikerült kikérnem a kedvezményt a 2. bringára is, csak azt nem tudom, hogy ez így jogos-e.
János! VÁLASZ gomb!! bonnie
Egyszerre egy ember egy vonatra csak egy bringát tehet fel. Ha arra gondolsz, hogy az a bringa is a tiéd, amit pl a párod (aki a példa kedvéért, tegyük fel,h nem klubtag) ugyanarra a vonatra tesz fel, mint te a tiédet, az a kalauzt nem hiszem, hogy érdekelné. Tehát ha így is lenne, ahogy te mondod, akkor is mivel bizonyítanád, hogy az is a tiéd? Szélsőséges eset: egy klubtag bringakölcsönzőt nyit, és egyszerre kiadja mind a 40bringáját, sőt, maga is a csoporttal tart.. mondjam tovább? bonnie
Én még nem próbáltam több bicajjal, csak tandemmal, arra működik. Mondjuk logikusan a saját bicajodra vonatkozik, amivel mész. A társadéra nem. Ha az a rendkívüli helyzet van, hogy viszed mind az összes gépedet magaddal, mert mondjuk költözöl, na arra nem tudom a választ. Ha jegykiadó lennék, azt mondanám, hogy nane! de nem vagyok. János
Kérdés: a klubtagság (és ezzel együtt a kedvezmények is) névre szóló, ugyi ? Tehát adott esetben, ha én egynél több kerékpárral kívánom igénybe venni a MÁV feledtébb patinás szolgáltatását, akkor minden _birtokomban lévő_ jármű jogosult a kedvezményezésre ?
sajnos nincs így... János
Azért továbbra is nagy a fejetlenség. A tapolcai IC-re a nyári menetrend szerint raknak biciklivagont (de ez csak azon a pdf-en van rajta, a hivatalos menetrendben nem, az elvirán sem!). Badacsony felé menvén Kelenföldön a pénztáros viszont csak hosszas könyörgés után adott az IC-pótjegy mellé kerékpárjegyet, mondván, úgysem fognak felengedni, de majd ha írok levelet, talán visszafizetik a pénzt. Volt biciklivagon, felengedtek. Visszafelé is azzal jöttem, rákérdeztem Badacsonyban, akkor lesz-e rajta biciklivagon. Erre elkezdtek telefonálni, mert "hol rárakják, hol nem". Megnyugtattak, hogy aznap éppen tettek rá. A kihasználtsága egyébként nem volt túl nagy (azon kívül, hogy 4 ismerősömmel utaztam).
http://criticalmass.hu/comment/reply/5812/168134 ez valóban így van? mert akkor nagyon nagy hírverés kellene, ez nagyon nagy eredmény. bonnie
Én már utaztam úgy ezeken a vonatokon, hogy többen voltunk bicajosok, és nem szólt a kalauz egy szót sem! János
Aki az Elvirát használja, figyeljen oda, hogy néha összecserélődnek a "nemdohányzó vonat" és a "kerékpár szállítható" ikonjai, ezért olyan vonatokon is jelez kerékpárszállító kocsit, amelyeken valójában nincs. A vonat számára kattintva látszik a probléma (a "nemdohányzó vonat" szöveg mellett a kerékpár ikon jelenik meg). Vannak screenshot-ok is, ha valakit érdekelnek a részletek, el tudom küldeni. Ati.
Megkérdeztem egy illetékest. Flirten és Talenten 6 db szállítható egyszerre. Ez nagyjából annyi, mint a Szob felé járó motorvonat egységek kapacitása.
Értem, amit írsz, csak az zavart meg, hogy a táblázat címe: "Kerékpárszállító kocsival közelekedő belföldi vonatok nyári menetrend" Azt mondjuk sejtettem, hogy "a pirosok közé nem fognak kéket besorolni", csak attól tartottam, hogy alapvetően kékek fognak járni. Az pedig (az említett táblázatot elnézve) jelentős komfortcsökkenéssel járt volna, bár a hajnali és éjjeli (amikor pont nincs meleg, és nem számít,h van-e légkondi, vagy nincs) vonatok pont nincsenek felsorolva. A piros vonatokra max hány bringát lehet feltenni? bonnie
A Budapest-Hegyeshalom vonalon a személyvonatokat piros motorvonatokból (Flirt vagy Talent) állítják össze. (IC és gyorsvonat más tészta) A motorvonat - egységek négy kocsiból állnak, a vonatok néha szólóban járnak, néha két egységet összekapcsolva párban közlekednek. Minden egységben van egy piktogrammal jelzett úgynevezett „többcélú tér”, ahova a bringával fel lehet szállni. Ez a szakasz típustól függően máshol van az egységben, (Talentnél az egyik végén, Flirtnél második kocsi). Ebben a szakaszban a felhajtható ülések között megbújó hevederekkel a bringa rögzíthető is, tehát nem fog ide-oda gurulászni menet közben. Összefoglalva: ,felszállásnál tehát nem a kék kocsit kell lesni a vonatban, hanem a piros oldalán a piktogramot., ami tehát nem is biztos, hogy a vonat elején, vagy végén van :o)
(lezártam a nyitva felejtett strong-ot) nem a te írásoddal van (volt) a baj, gondolom a pdf-et a máv bocsátotta rendelkezésre, abban van ez a kerékpárszállító kocsis hülyeség. bonnie
átírtuk, remélem így teljesen érthető. üdv. ádám
namostakkor nem értem. eddig a győri vonalon személyvonatként a képen is látható "piros" vonatok mentek, amin nincs külön kerékpárszállító kocsi, lévén egy (ill két) kocsiból áll az egész. akkor ezek helyett újra a régi kékek fognak járni a jelölt járatokon? bonnie
<