Facebook Instagram Youtube

Bringás reggelivel és sajtótájékoztatóval indítottuk a Metrópótló kampányt

Bringás reggelivel és sajtótájékoztatóval indítottuk a Metrópótló kampányt
2017.11.06
A közlekedési káosz elkerülésére a legmegbízhatóbb, legolcsóbb és legszabadabb megoldás, ha biciklivel közlekedünk. Újpestről a belváros, Buda, a Lehel téri ideiglenes metróvégállomás és a Hősök tere felé meglévő biciklis útvonalakat ajánl a Kerékpárosklub, amiken kezdő bringázók is kényelmesen elindulhatnak. A biciklis szervezet információs oldalt és kampányt indított a 3-as metró lezárása alkalmából.

A közlekedési káosz elkerülésére a legmegbízhatóbb, legolcsóbb és legszabadabb megoldás, ha biciklivel közlekedünk. Újpestről a belváros, Buda, a Lehel téri ideiglenes metróvégállomás és a Hősök tere felé meglévő biciklis útvonalakat ajánl a Kerékpárosklub, amiken kezdő bringázók is kényelmesen elindulhatnak. A biciklis szervezet információs oldalt és kampányt indított a 3-as metró lezárása alkalmából.

A Magyar Kerékpárosklub hétfőn reggel indította el Metrópótló kampányát a lezárt 3-as metró Gyöngyösi úti állomásánál. Az Újpestet a belvárossal összekötő kerékpárút mentén bringás reggelivel és metrópótló biciklijárat indításával kezdődött a 3 éves metrófelújítást végig kísérő kampány.

A Magyar Kerékpárosklub szerint a bicikli kiváló metrópótló eszköz lehet, és ehhez megvannak a megfelelő útvonalak is. Újpestet a belvárossal, a budai oldallal és a Hősök tere vagy akár az Oktogon, Deák tér környékével népszerű és bejáratott kerékpárutak, kerékpársávok, kis forgalmú utcák kötik össze és kerülik el a dugókat. A Lehel téri ideiglenes végállomásnál részben fedett kerékpárparkolókat lehet igénybe venni, és a MOL Bubi közbringáira is több helyen át lehet szállni.

A Kerékpárosklub Budapesti Közlekedési Központhoz eljuttatott javaslatai hatására több kerékpárosbarát fejlesztés is kezdődött az érintett területen.

Bringás utastájékoztatással is készül a Kerékpárosklub. Bringabarát útvonalakat, MOL Bubi állomásokat, kezdő bringás tippeket és közös tekeréseket ajánlanak, hogy bárki biciklire tudjon váltani.

Már elérhető a metropotlo.hu honlap, amelyen térképen és videókon fedezhetők fel az útvonalak.

Friss infóink a facebook oldalunkon követhetőek, hívd meg rá ismerőseidet, oszd meg híreinket!

A klub kezdő bringásoknak szánt eseményeket is szervez a következő hetekben.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.
Hogyan segíthetsz?
Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron