Facebook Instagram Youtube

Tiltakozás az elektromos rásegítéses kerékpárok kötelező biztosítása ellen

Tiltakozás az elektromos rásegítéses kerékpárok kötelező biztosítása ellen
2018.07.21
Levelet írtunk az Európai Bizottságnak, mert az elektromos rásegítéses (pedelec) bringák - motorizált járművekhez hasonló - kötelező biztosításának bevezetését tervezik. Ezzel csatlakoztunk a kerékpáripar európai és hazai szintű tiltakozásához, mert egy ilyen döntés egészségügyi, gazdasági és környezeti károkat okozhat, tömegeket tartva vissza a kerékpározástól.

Levelet írtunk az Európai Bizottságnak, mert az elektromos rásegítéses (pedelec) bringák - motorizált járművekhez hasonló - kötelező biztosításának bevezetését tervezik. Ezzel csatlakoztunk a kerékpáripar európai és hazai szintű tiltakozásához, mert egy ilyen döntés egészségügyi, gazdasági és környezeti károkat okozhat, tömegeket tartva vissza a kerékpározástól.

Az Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetséggel, és nemzetközi szervezetükkel (a CONEBI-vel) közösen úgy véljük, hogy a szabályozás visszavetné az elektromos rásegítéses bringák népszerűségét. Ezzel nem csak munkahelyek kerülnének veszélybe, hanem a környezetbarát közlekedés terjedése is megakadhatna.

Az elektromos rásegítéses bringák teljesítményükből fakadóan nem vehetők egy kalap alá a motorizált közlekedési módokkal. Ugyanakkor olyan tömegeknek nyitják ki az ajtót a kerékpározás előtt, akik a megtett utazásaik hosszúsága, lakóhelyük domborzata, koruk, vagy fizikai állapotuk miatt nem ültek még biciklire. Az elektromos rásegítéses bringák a turizmusban és sportban is óriási lehetőségeket nyújtanak.

Ezek bizonyítékai a hazai utakon, kirándulóhelyeken is terjedő pedelecek, melyek Európa gazdagabbik országaiban hihetetlen mértékben terjednek.

Véleményünk szerint a kerékpározást visszavető szabályozásnak milliárdokban számolható egészségügyi, gazdasági és környezeti kockázatai lehetnek, miközben az ilyen bringák nem veszélyesek: az elektromos rásegítés 25 kilométer / óra után lekapcsol, hajtásukhoz - a motorizált járművekkel ellentétben - ugyanúgy izomerőre van szükség.

Aki csatlakozna a tiltakozáshoz, az itt letölthető angol nyelvű szöveget másolja ki, akár egészítse ki, és a leírt instrukciók alapján küldje el a Bizottságnak.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron