Facebook Instagram Youtube

Országszerte 20 helyszínen bringásreggeliztünk

2012.04.24
Cimkék: BAM
A tavaszi bringásreggelik szervezésébe idén vállalatok és önkormányzatok is beszálltak!

A reggeli-szervezők beszámolói:

Ózd

Több mint 200 ózdi gyermek ment csütörtökön kerékpárral iskolába a Bringázz a Munkába/ Suliba! kampány keretében. Reggel 8 óra előtt négy helyi oktatási intézmény környezetében találkozhattunk az országos kampányhoz csatlakozott fiatalokkal. A kerékpárral iskolába érkező diákok almát és müzliszeletet kaptak. A tanítási órákat követően a négy iskola tanulói és pedagógusai a nagyparkolóban gyűltek össze, hogy a város vezetőivel illetve a sportág kedvelőivel együtt kerekezzenek le a Bolyki elágazás – Piac út – Munkás út érintésével az Olvasó parkolójáig. A szabadtéri színpadon a túrán aktívan közreműködő Fürjes Pál polgármester köszöntötte a résztvevőket.

Az országos kampányhoz kapcsolódó iskolák szervezői egy-egy „BAM” emblémás pólót kaptak ajándékba, a „Legbringásabb ózdi iskola” címet pedig a Vasvár Úti Általános Iskola érdemelte ki, amelyet több mint 80 diák képviselt a kerékpáros napon. Az Olvasó szabadtéri színpadán az Erica C. Dance School táncosai és az ÓMI Zenés Színházának tagjai szórakoztatták a fák árnyékában megpihenő kerékpárosokat, kiegészítő programként pedig alkalmi szervizben is átnézethették járműveiket a fiatalok.

Sopron

Harmadik alkalommal tartottuk meg a Magyar Kerékpárosklub Bringázz a munkába! kampányának "öröm"reggeliztetését! Reggel 5-től délelőtt 10 óráig 400 darab palacsintát ettetek meg, egészségetekre! ;) A szervezők a már bringázókat arra biztatták, hogy hívják meg barátaikat a reggelikre, majd kísérjék el őket - van, akit életében először - kerékpárral a munkahelyekre, vagy az iskolákba!

„Most képzeld el, reggel várja a barátja és útközben még kaptok egy frankó reggelit is tőlünk! ;) Nem beszélni kell róla hogy miért ilyen csodálatos a bringa meg miért olyan jó, hanem meg kell mutatni! ;) Bringázz Sopron!” További fotók itt.

Debrecen

Április 24-én Debrecenben is könnyed reggelivel kedvesedtünk a munkába, iskolába tekerőknek. Finom pogácsával, valamint ízletes lekváros papuccsal vártuk őket, melyet üdítővel öblíthettek le, egy kis plusz energiát nyerve a tovább tekeréshez.
Standunkra viszonylag rövid időn belül 300-nál is több kerékpáros látogatott el, így 8.30-ra már mindenből kifogytunk, és sajnos a későn érkezőknek már nem jutott a finom falatokból és a gyümölcsléből sem.

Természetesen most sem csak harapnivaló szolgáltunk, hanem igyekeztünk megválaszolni a Bam! kampánnyal, a Magyar Kerékpárosklubbal és városi kerékpározással kapcsolatos kérdéseket is.
A helyszínen volt szervizünk is, így beolajozásra kerültek a nyikorgó láncok, ellenőrzésre a guminyomás, a fékek, váltók állapotát is megnéztük, valamint kérésre egy gyors állapotfelméréssel is szolgáltunk.

Pécs

Pécsett a hagyományokhoz híven a Széchenyi téren láttuk vendégül a bringával munkába, illetve iskolába igyekvőket. A két óra leforgása alatt több száz kétkerékkel érkezőt lakattunk jól. Minden pogácsa, tea, üdítő elfogyott, még morzsákat se hagytunk a galamboknak.

1/2 8 körül a reggeliző kerekesek között városunk alpolgármesterére lettünk figyelmesek, aki kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy még ebben a félévben felújítják a Kertváros-Belváros közötti kerékpárút hídját és elkészül az Egyetemváros - Zsolnay-negyed - Tudásközpont kerékpáros útvonal is.

Győr

Győrben reggel 7-től vendégelték meg a kerékpárosokat almával és narancslével . Közel 400-an álltak meg a Megyeház téren a munkába igyekvő bringások.  Győrben évről évre egyre jobbak a tapasztalatok: az első bringásreggelit 3 éve szervezték, és akkor még nagyon sokat kérdezték, milyen párttól, milyen cégtől érkeztek, mit kell kitölteni, sőt, akkoriban a bringások körülbelül fele állt meg. Most már a bringások 90%-a megáll, és elfogadja a reggelit kérdezés nélkül - már tudják, miről van szó. A győri kerékpáros hálózat egyre bővül, és a minősége is javul. Bár sok probléma vár még orvoslásra, de a Kerékpárosklub győri szervezete igyekszik közreműködni a megoldásukban. „Amint lehet, kerékpárra pattanok, sőt, télen rövid távra is a kerékpárt választom autó helyett, hiszen városon belül is könnyebben oda ér vele az ember bárhová, könnyebben parkol, nem szennyezem vele a levegőt, nem fogyaszt üzemanyagot, ami manapság kardinális kérdés a közlekedésben. Az év tizenkét hónapjából kilencben biztosan kerékpárt használok.” – mesélte el a reggelin Korsós György egykori győri válogatott.
További infót, videót, képeket itt találtok.

Kecskemét

2012. április 24-én megjutalmazta a kerékpárral közlekedőket a kecskeméti területi szervezet is. Az eddigiektől eltérően bringásuzsonnával vártuk a város főterén az arra kerekezőket, a munkából, iskolából hazafelé igyekvőket. Kényelmesebben lehet így péksüteményt majszolni, a kerékpáros közlekedés gondjairól-bajairól, vagy éppen bringás élményekről csevegni, mint a reggeli sürgés-forgásban.
Sürgés-forgásra persze így is akadt ok, rögtön a kezdéskor, és később, a bontáskor is. Délután 4-kor már a sajtó képviselői és a két keréken érkező vendégeink gyűrűjében építettük fel gyorsan a bázisunkat. Kapkodnunk kellett, egyre több bringás érkezett. Volt, aki tudott már rólunk, volt, aki csak véletlenül járt arra, de egy dolog közös volt bennük: éhen-szomjan nem maradtak. Friss, tönkölybúzából készült kakaós csiga, illetve lekváros bukta volt a menü a helyi Cseh pékség jóvoltából, mellé pedig finom gyümölcsteával szolgáltunk.

Sokan megfordultak az asztalunknál, este 6 óráig elfogyott mind a százhúsz péksüti. Bejött az a számításunk is, hogy ilyen délutáni rendezvényen sokkal könnyebben tudunk szóba elegyedni az érdeklődő bicajosokkal, nem késnek el sehonnan, szívesen megállnak pár percre. Hasznos információcsere ez, hiszen ők aktív kerékpárosként felhívják a figyelmünket olyan problémákra, amik esetleg eddig elkerülték a figyelmünket, mi pedig hírt tudunk adni magunkról, jelezni tudjuk, hogy milyen csatornákon keresztül érhetnek el minket, és persze érthetőbben tudjuk bemutatni a Bam! mozgalmat is.
Ezúttal akadt egy különleges vendégünk is. A véletlen játszotta kezünkre ezt a fiatalembert, nem rendelésre jött, és nem is a szomszéd utcából. Mintegy másfél hónappal ezelőtt indult el Törökországból, hogy egészen hazáig, Svédországig tekerjen, és ezen a jeles napon éppen Kecskemétre érkezett jól megpakolt bringájával. Érettségi után, egyetem előtt vágott bele ebbe a nem kis vállalkozásba, felidézve édesapja 30 évvel ezelőtti teljesítményét. Holnap Pestre indul tovább, de ma még megszállt városunkban, egy ingyenes-szálláskereső honlap segítségével talált magának fedett helyett éjszakára. Természetesen mi sem engedtük el üres kézzel, a péksütemény és tea talán ki sem fejezte igazán az elismerésünket a vállalásáért.
Mintha minden pontosan ki lett volna találva, mintha direkt így rendezte volna valaki, mintha lenne sorsszerűség, ezen a napon nem járhattunk rosszul. Este 6 órára ürültek ki a dobozaink, száradtak ki a teáskannáink, és gyűltek össze a felhők a fejünk felett, dörgés és villámlás kíséretében. Összecuccolni, az autóba bepakolni is pont akkorra sikerült, amikor az első kövér esőcseppek elkezdtek kopogni a kövezeten. A vihar tombolását, az özönvízszerű esőt már biztos menedékből nézhettük, elégedetten a magunk mögött hagyott rendezvény sikerével.

Szeged

Fotó: Pavló Péter

A Bringázz a munkába! kampány keretében a Magyar Kerékpárosklub aktivistái vendégelték meg 1-1 kakaós csigával és ivólével azokat, akik reggel biciklivel közlekedtek munkahelyükre, egyetemükre, vagy iskolájukba. A napsütéses reggelen rengetegen bringáztak át a Dóm téren (ha autóval lettek volna, egy zsúfolt sugárút lett volna a Dóm tér). 5 kg csiga, kisebb raklapnyi ivólé pedig 1 óra alatt elfogyott, pedig sokan igyekeztek kikerülni az aktivistákat, és ez többnyire sikerült is.

Rosszul jártak, mert ilyen kedves és illusztris csapat még sosem osztott bringás reggelit, pláne nem olyan klassz kosarakból, amit még a húsvéti nyúl is megirigyelt volna. Volt olyan is, aki 20 km/h-val haladva kapott el egy ivólevet, hiába, 8 óra a bicikliseknek is 8 óra. :)
Az aktivisták megköszönték maguk és a város nevében azt, hogy a téren áthajtók a kerékpárt választották közlekedésük eszközéül.
Olvassátok el a megjelent cikket, egy újabb cikket és blogbejegyzést is, és nézzétek meg a fotókat és videót!

Érd

A Magyar Kerékpárosklub Érd és Térsége TSZ kis csapata reggel fél hétkor kimozdultunk Érd Felső vasútmegállóhoz, ahol sok a gyalogos, közel a kakaóscsiga és nem kevés bringás fordul elő reggelente. A hely jellegzetessége a vonatbringázók, de iskolába, munkába is sokan igyekeztek, sőt kerékpáros postásokat is feltartóztathattunk. Sátrunknál zene szólt és egy görgőre szerelt bringával edzettségi mérést végeztünk az erre ráérőknek. Még a média is ránk talált a battai Halom TV képében. Jópár bringásnak jól kezdődött ezzel a nap, s mi is jól szórakoztunk!

Esztergom

Április 24-én, kedden reggel 7-8 óra között Esztergomban a Széchényi téren, a polgármesteri hivatal előtt Tétényi Éva polgármester és munkatársai várták a kerékpárosokat a Bam! bringás reggelire.

Idén Esztergom is csatlakozott a „Bringázz a munkába!” akcióhozEsztergomban a TESCO és a Lidl helyi áruházai járultak hozzá adományukkal a reggeli sikeréhez. A Neuzer kerékpárgyár két jól felszerelt biciklijét állította ki a helyszínen, ezzel is kedvet teremtve ehhez a szabadtéri sporthoz és az egészséges életmódhoz. Az egyórás reggelin közel 200 biciklis vett részt, sok diák érkezett a környező általános és középiskolákból. A távolabbi, tavaly zöldiskola címet elnyert József Attila iskolából is a Széchenyi térre tekert egy nagyobb csapat diák, valamint vendégül látták Harmai Gábor atyát, a Belvárosi templom plébánosát is.
További képeket itt találtok (fotó: Marczali Tamás, Szerda Magazin).

Óbuda

Nálunk 200 Kakaóscsiga ("K"-csiga), Ká(posztás)-pogi és Sajtóós pogácsa volt plusz "üccsi". Így már nem csak a szebben fésült kollegák hajában volt választék, hanem az asztalon is. Ennek hátránya, hogy folyamatosan kevertük az alternatívákat, így gyakran ajánlottunk Káposztás csigát, de a vége felé már egy-egy sajtos tészta meg káposztás kakaó is kicsúszott véletlen. 7-9-ig voltunk kint, n9-től f9-ig már csak üdítőt, onnantól kezdve csak matricát tudtunk osztani.
Nagy öröm volt látni a visszatérő arcokat, sokan jöttek úgy, hogy tudták, megint leszünk. A nap fénypontja az a család volt, akinek a kislánya az őszi reggeli alkalmával még gyerekülésben, most viszont már az anyuka mellett saját kerékpárral tekert. Ahogy Gergő kolléga fogalmazott: "milyen gyorsan felnőnek".... így van. Mi meg majd követjük, reggeli-k-özben!

Belváros

A Belvár idén is a szokott helyen, az Andrássy-Bajcsy kereszteződés Gödör, pardon Akvárium felőli oldalán osztotta a csiga-üdítő-alma kombót az egyre növekvő számú bringásreggelizőnek. Többször volt sorban állás, és kilenc órára már nyoma sem volt a tekintélyes adagnak.
A reggeli mellé pumpálási és olajozási szolgáltatást is biztosítottunk, ezzel is éltek páran. De volt olyan, akinek a nyeregmagasságot kellett állítani és némi segítség után ő is boldogan hajtott tovább.
Nem mindenki sietett annyira, így néhány szót is válthattunk a biciklivel munkába igyekvőkkel, és megtudhattuk, hogy szívesen jönnének szervezett túrákra, tanulnának bicikliszerelési tudnivalókat, stb. Ezeket felírtuk maguknak és beépítjük a programjaink közé. Sokan, akik a honlapon már regisztráltak, nem tudtak arról, hogy biztosítást, kedvezményeket kaphatnak a klubtagság mellé, most jópáran ezzel az információval is gazdagabbak lettek.
Fotókat találtok még itt (fotó: Erdős Zoltán) és itt (fotó: tízpercbringa).

Gellért tér

Magyar Kerékpárosklub Dél-Budai területi szervezete április 24-én reggel 6:30-tól várta az éhes bringásokat a Gellért téren. Budapesten a Gellért tér az egyik legforgalmasabb kerékpáros csomópont, ezért itt, a Szabadság-híd felhajtójánál szerveztük meg a kerékpárosok megvendégelését. Reggel 6:30-tól 9:30-ig terveztük a reggelit, de a készlet végül 10 óráig kitartott.
A Bartók Béla úti Szatyor bár és az Intersport jóvoltából 933 db kakaóscsigát tudtunk rendelni a Rubin pékségtől, amit reggel ¾ 6-kor vettünk át, és bringákon szállítottunk át a Gellért térre, nem kis feltűnést keltve. A Moha Café és a Frisco kávézó kávéval járult hozzá a reggelihez, a Coca-Cola jóvoltából gyümölcsleveket is tudtunk osztani a bringásoknak, a Műegyetem C épületéből pedig asztalokat kaptunk kölcsön.
A Gellért téren végül minden péksüti elfogyott, rengetegen megálltak hosszabb időre beszélgetni is, de volt, aki sietett, és csak menet közben kapott egyet zacsiban a kezébe.
Fontosnak tartottuk, hogy az esemény környezetterhelése minél kisebb legyen, így a keletkezett hulladékot a helyszínen szelektíven gyűjtöttük, és aktivistáink az így összegyűjtött hulladékot szelektív szigetekre szállították. Az esemény szervezésében és lebonyolításban a Magyar Kerékpárosklub 15 aktivistája vett részt.
Elfogyott 933 db kakaós csiga, 756 db 2 dl-es üdítő, számtalan adag kávé.
Egy kis statisztika: a szervezéssel letekert km-ek: 116 km; a szervezéssel és lebonyolítással töltött munkaórák száma: 74 óra; a szelektíven gyűjtött szemét mérete: 2 nagy kukás zsáknyi műanyag és 1 zsák papír.
További képek itt (fotó: Viszlay Zsuzsanna), itt (fotó: Dormán Emese) és itt (fotó: Szarka Péter).
A Civil Rádió által készített interjút is hallgassátok meg!

13. kerület, Béke tér

Az MK észak-pesti területi szervezete aktív részvételével és a XIII. kerületi önkormányzat odaadó támogatásával rendeztük meg a Bam! reggelit a Szegedi út és a Lehel utca találkozásánál (a Béke térnél).  A helyszín korábban nem adott otthont ilyen eseménynek, de az előzetes kerékpáros számlálás eredményeire támaszkodva 300 bringásra számítottunk.  Úgy tűnik, hogy kalkulációnk pontos volt, és 7 órától már szorgosan és vidáman osztottuk a finom pizzás- és kakaós csigákat, a ropogós almákat, a dobozos narancsleveket, ásványvizeket, amelyek a reggeli végére el is fogytak.  A rendezvény fényét emelte Fábián László olimpiai bajnok, aki nagy örömmel és lelkesedéssel szólította meg a két keréken tekerőket, kezdve az óvodásoktól az idős korosztályig mindenkit.  A biciklisektől nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk és úgy éreztük, hogy a két óra egy csettintés alatt eltelt.  Reméljük, e helyszínen hagyományt teremtettünk és bízunk benne, hogy a jövőben is sor kerülhet itt ilyen reggelire.

13. kerület, Lehel tér

Újpest

Új napra ébredt Újpest, egy olyanra, amilyenre még nem volt példa a kerületben. Az MK észak-pesti szervezete bringásreggelit varázsolt a kerekezőknek. Volt nagy ámulás-bámulás meg csinnadratta, csak úgy dörzsölgették a szemüket az arra járók, hogy mi is vóna ez. Nem, ez nem délibáb, ez egy hamisítatlan bringásreggeli!
Jöttek a népek mindenféle lábbal hajtós járművel, kempinggel, montival, országútival, és még rollerrel is, meg amit még a pincékben találtak. Csak úgy ámultak a sok finomság láttán, mert ott aztán volt minden, mi szem szájnak ingere; túrósbatyu, pogácsa, kakaóscsiga, biokeksz, szendvics és frissen palackozott gyümölcslé.
Hej, ha minden reggel ilyen lenne – suttogták egymásnak a bringások.
Sajnos sokan nem pattantak ki a dunyha alól a reggeli kakasszóra, ezért késésben lévén, még egy kóstolóra sem volt idejük megállni. Bánhatják is a fejük e sorok olvastán. No nem baj, reméljük az ősszel majd bepótolják, mert nagy sikere volt ez a külvárosiaknak és ha az Úr is úgy akarja, akkor a szüret havában újra találkozunk.
Az újpesti reggeli támogatói: Tesco Extra Váci út, Tüzestál Étterem és az Egészségfarm Kft.

Népliget, MÁV reggeli

A Bam! kampányban több éve partner MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. idén először a bringásreggelik szervezésében is szerepet vállalt, és önálló helyszínnel vártuk a kerekezőket. Helyszínnek a MÁV Székházzal szemben található népligeti bringaút szakaszt választottuk, ahol a fák alatt kellemes reggeliző helyet találtunk. Reggel 6:30-tól kezdtük az asztalok, péksütik és szóróanyagok kipakolását, vicces látványt nyújthattunk, ahogy a Könyves Kálmán körúton vonszoltuk át a búrotokat.

Aztán 7 órától már kint lógott minden molinó és az asztal is terítve várta a bringásokat. A hűvös idő ellenére folyamatosan érkeztek a munkába kerekezők, szinte mindenki megállt, még azt is sikerült rábeszélni, aki sietett volna tovább; ők elvitték a finomságokat. 9 óra körül már szinte alig maradt osztogatnivaló, közel 200 péksütemény fogyott el.  Sokat beszélgettünk a bringásokkal, hasznos ötleteket és észrevételeket kaptunk, elégedetten zártuk a rövid rendezvényt. Olyannyira jól sikerült az akció, hogy szeretnénk hagyomány teremteni, így ősszel újra rendezünk bringásreggelit. Köszönjük, hogy eljöttetek, ősszel találkozunk!

ELTE-BTK

A Pesti Bölcsészkaron kicsit később kezdődik a reggel. A karra 9 órától szoktak megérkezni a hallgatók, ezért itt körülbelül akkor kezdődött a kerékpáros reggelik osztása, amikor a város többi reggelizőpontja már a záráshoz készülődött, amikor már a többi helyszínen alighanem elfogytak a kakaóscsigák, innivalók.
Ennek ellenére, amikor nem sokkal kilenc előtt elkezdtem volna kipakolni a felszerelést, már jópár kerékpáros várta az indulást. Ezért aztán csak a legsürgősebbeket raktam ki, és neki is kezdtem a sütik osztásának.
A Bam! központi reggelire tekintettel ma reggel nem csak az ELTE “Élj kis lábon!” szlogenű fenntarthatósági kampánya szokott reggelijével szolgáltunk, de a Frisco Szövetkezeti Kocsma-Kávézó jóvoltából kávéval is kedveskedtünk. További extra szolgáltatásként a Bam! kampány matricáit és az ELTE Ökoszeminárium kampány szóróanyagait ajándékoztuk.
Jöttek a bölcsész kerékpárosok, régi és új bringás hallgatók és oktatók, jöttek az éppen arra kerékpározók, volt akinek sietős volt, mások megálltak beszélgetni kicsit, volt, egyszer egy egész Bam! csapat összefutott egy munkahelyről. Az áprilisi, kicsit felhős, kicsit hűvös időben összesen körülbelül 60 ember járt nálunk, úgy 10:30-ra kiürült a készlet, ekkor lassan összepakoltunk.
Bam! központi reggelinap legközelebb ősszel lesz, de az ELTE Ökoszeminárium révén május 10-ig még minden kedd és csütörtök munkanapon bölcsész tanárok és hallgatók várják a kerékpárosokat 9 és 11 óra között a Trefort-kert főbejáratánál az Astoriánál, persze a készlet erejéig.

ELTE-TTK

A reggeliosztás 8 órai kezdésekor már rengetegen jöttek a friss péksütiért, és töltötték ki a Bam! kvízt. Kellemes idő volt, olyan 80 embert vendégeltünk meg 10 óráig a Lágymányosi épület kémiai portájánál, nagyrészt ELTE-s diákokat, oktatókat, de akadtak volt hallgatók és más biciklisták is. Többeket már ismerősként köszönthettünk a korábbi Bringázz az ELTE-re! reggeliosztásokról.

Az ELTE-seket külön pólóval jutalmaztuk. Az osztásban két, évek óta lelkes kerékpáros oktató, Szabó Eszter és Varró Petra vett részt az Élettani és Neurobiológiai Tanszékről.

Batthyány tér

Kora reggeli találkozó, rekeszek pakolása, gyümölcsleves csomagok adogatása csatársorban, sátor-molinó-egyebek pakolászása: mind-mind jól ismert mozzanat a bringásreggelik előkészítéséből. Megérkeztünk a Batthyány térre, és serény készülődésbe kezdtünk - az évek és a rutin segített, a sátor a molinókkal és asztallal együtt hamarosan állt.

Ezzel párhuzamosan több körben érkeztek a kakaóscsigák és gyümölcslevek, dél felől pedig az esőfelhők. Az eledelek maradéktalanul megérkeztek, az esőfelhőket Viktor elirányította más irányba (bocs, tsz-ek, ha véletlenül rossz felé). A 7 előtt arrafelé kóricáló korán kelő bringások is kaptak egy-egy kósza kakóscsigát, de 7-kor már hivatalból is elkezdtük a munkába bringázókat reggeliztetni. Reggel 9-ig elfogyott 4oo csiga, és közel ennyi üdítő, és megannyi aprósütemény. Gyertek ősszel is!

Kispest

Ismét csatlakozott a Kispesti Önkormányzat a Bringázz a munkába! kampányhoz. A bringásokat április 11-én szerdán az Europark bevásárlóközpont előtt várták reggelivel.

Az önkormányzata 2009-ben csatlakozott az akcióhoz, akkor a Városháza dolgozói tekertek biciklivel a munkahelyükre. Az első bringás reggelivel 2010-ben várták a munkába és iskolába kerekezőket az Europark bevásárlóközpont előtt.
11-én reggel mintegy százan – köztük Gajda Péter polgármester – bicikliztek el az önkormányzati sátorhoz, ahol teával és szendviccsel várták a bringásokat. Gombos Veronika szervező elmondta, a kispestiek körében nagyon népszerű a program, sokan a kerület más részeiről is elkerekeztek az Europark előtti sátorhoz.
Cikket és további képeket a kispesti reggeliről ide kattintva találtok.

A reggelik szervezéséért köszönet a MÁV-nak, az ELTE-nek, a 13. kerületi Önkormányzatnak, az Esztergomi Polgámesteri Hivatalnak és a Kispesti Önkormányzatnak.

Külön köszönet a bringásreggeli támogatóinak: 3. kerületi Önkormányzat, Intersport, Szatyor Bár és GalériaRubin Pékség, Tatár Pékség, Moha Kávézó és Frisco Kocsma-Kávézó.

Kapcsolódó hírek

Budapest, Debrecen, Győr, Szeged és Székesfehérvár útvonalai a tavaszi Bringázz a Munkába! kampányban

Merre tekertek a tavaszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon egymásra téve megláthatjuk, merre tekertek a legtöbben. Ebből kiderül, mik a népszerű útvonalak, ahogy azt is láthatjuk, milyen helyeket kerültek el a bringázók. A cikkben nagy méretben letölthető térképeket is találtok.

2019.08.12 |  aron
Budapest, Debrecen és Székesfehérvár legbiciklisebb útvonalai a Bringázz a Munkába kampányban

2018-ban, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával 4 év szünet újra meg tudtuk rendezni a Kerékpárosklub által 2007-ben elindított Bringázz a Munkába kampányt. Tavalyi újításunk a Bike Citizens alkalmazás volt, a majdnem 6000 regisztrált játékos mérte tekeréseit, ezzel részt vehettek a 4 millió forint összértékű nyereménysorsolásban. Minden felhasználó térképen láthatta a saját tekeréseit, de összesített hőtérképek is készültek a mérésekből. A névtelen, nem azonosítható adatokból látszik, hogy milyen útvonalakon tekertek a játék résztvevői.

2019.01.10 |  aron
Ezeken dolgoztunk 2017-ben

A Magyar Kerékpárosklub több mint egy évtizede dolgozik a kerékpározás fejlődéséért. Célunk, hogy egyre többen és egyre jobb körülmények között juthassanak el A-ból B-be biciklin. Olvasd el, mit értünk el 2017-ben!