Miért jó tagnak lenni?

Békásmegyer biciklisáv

Csoportok:

Üdv

Felmerült bennem a kérdés, mekkora igény lenne a békásmegyeriek körében egy Csobánka tér-Viziorgona utca kerékpársávra.

A lakótelep nyugati (hegy felöli) oldalán csak a telep két szélén van kelet-nyugati irányú közút -bár észak déli irányban több is átszeli-, reggel az is áll a dugóban. Ezzel szemben az említett útszakasz nagyon széles, ki lehetne alakítani -mondjuk középen- úgy egy sávot, hogy a terület közösségi funkcióját egyáltalán nem zavarná. Gyűjthetné a HÉV megállója felé közlekedőket, akik mind a Csobánka téren mennek át.
Probléma lehet az említett közösségi funkció - sok a kisgyerek, pincsi, sétáló, ám ha 10-15 km/h-val lehetne haladni egy sávon, amit legalábbis látnak, elkerülnek sokkal egyszerűbb lenne az élet, mint a szellősen, de mindenhol jelen levő gyalogosok között lassítgatni-gyorsítgatni, az említett utcát használóknak is jobb, hogy nem mindenfelé haladunk, hanem egy adott sávon, és gyakorlatilag csak festék kell hozzá.

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése

Üdv minden bringásnak!
Régi probléma a békásmegyeri HÉV megállóban a lépcsőzés, hiába van az alagút két végén lejtő,
a lépcsőn évtizedek óta cipelni kell a bringát,
két U alakú acélsin néhány ezer Ft lenne (Bécsben a legeldugottabb helyen is láttam, de legtöbb helyen lift volt) sőt a babakocsit, a mozgássérültekről nem is beszélve.
Több ismerősöm próbálkozott, de sem a HÉV, sem a III.
kerülethez nem tartozik, Tarlós úr meg el van szigetelve, elérhetetlen.
Hátha van itt valaki akinek van valami ötlete?
Arról ne is beszéljünk, hogy a 11 úti kerékpárútról
hogy lehet a HÉV-hez jutni - a HÉV melletti kábel csatorna betondarabkáin kerekezve?
Az már egész más probléma, hogy Szentendrén a Pannonia-telepi HÉV megállóban közel 60 cm a szintkülönbség a járda és a HÉV padló között,
a körúton a 10cm-t is át kellett alakitani ugye?

Próbáljuk tartani a minden hó első pénteket (ez a második...), de nincs kőbe vésve. 8-ig biztosan ott leszünk, lehet, tovább is (megbeszélnivaló van, de lehet, hogy elöbb mennünk kell). A pontosabb cím: Szentendrei-Raktár saroknál, bejárat a Szentendrei felöli kapun. __________________ Mert így kerek a világ.
Van ilyen minden hónap első péntekjén? Milyen hosszú? Érdemes 7.15 után érkezni? Ha ezeket tudom, egyszer sikerülni fog...
Szia Gergő! Csak gondoltam itt is írok, hogy Pénteken juni 4. 18:00, AKG, tsz ülés
A Kőrösyről pár szó: eredetileg (amikor még nem volt szó Alleeról) itt ment volna az ilyen irányú "kerékpáros főközlekedési" útvonal. Semmi másért, csak azért, mert az Okt. 23. túloldalán épp ide rakták ki a zöld-sárga "ajánlott kerékpáros útvonal" táblákat. (Olyan részletekre persze, hogy hogy keresztezed kényelmesen a 2×3 sávos + villamosmegállós Okt. 23-at, nem gondoltak.) Amikor képbe került az Allee megvalósulása, javasoltuk, hogy az átközlekedő bringások a Bercsényiben menjenek*, így a Kőrösynek ez az amúgy is parkos-kávézós-játszóteres térré alakuló része megmaradhat olyan gyalogos övezetnek, ahol nyugodtan lehet sétálni, akár gyerekkel is, mert nincs járműforgalom. Most ugye be lehet hajtani bringával, ami tök jó, hiszen el tudsz jutni a bejáratnál lévő támaszokig – de azért ez semmiképpen nem egy átközlekedésre szolgáló útvonal, egyértelmű a gyalogosok prioritása. * Megjegyzés: ebben az irányban persze a Fehérvári volna a legjobb útvonal, csak hát ott elérni, hogy valamilyen bringás infra legyen, valamivel nehezebb. De ezt is többször javasoltuk már az illetékeseknek, és reményeink szerint ez a jövő.
A cm-en, hasonnevű topicban kialakult vita pottyant át ide, ott volt erre igény. Az ülést meglátjuk, mikor lesz, kedv akad
kicsit most nagyon el vagyok havazva, de utána első lesz ígérem... van kedved következő területi szervezeti ülésre eljönni? üdv Bence
okés itt egy fotóblog a belvárosról, amiben hangsúlyos a közlekedésszervezés. Itt erősebb az elválasztás, de a gyalogosok bárhol közlekedhetnek, ott mennek át a túloldalra, ahol akarnak. itt a szakszervezet leírása a szabályokról és a javasolt közlekedési stílusról Az újbudai Kőrösy utcáról a kivitelező képeit találtam, itt sokkal kevésbé van elválasztva a tér. Az utolsó képen szereplő tervrajzon látni a két fehér épület (Allee és piac) közti szürke utcán egy világosabb sávot. A gyalogosok ott és a fasor északi oldalán vannak egy kicsit hangsúlyosabban jelen, a fasor és az említett, más térkőjű sáv között szoktunk mi és az autós célforgalom haladni jobbára. Gurulhatunk egyet ezeken a környékeken, aztán lehet vitázni a belváros déli határán, pl. itt, vagy visszajőve, a "saját territóriumunkon"
Szerintem a kis sebesség is kellemesebb lenne, mint a mostani gyorsítás-fékezés-kerülgetés rendszer, de ha nincs tömegesebb igény a dolgora, akkor el kell fogadni. Azért felírom a cm-re is. Hogy kell elképzelni a helyszín és a lehetőségek felmérését?
Szia! A Magyar Kerékpárosklub alaphelyzetben nem támogatja a járdán vezetett kerékpársávokat. Persze minden helyzet egyedi, de a Viziorgona utca vonalvezetése erősen kanyargós, tempós haladást már csak ez sem tesz lehetővé. Tapasztalataink azt mutatják, azt érezzük a bőrünkön, hogy nincs az a felfestés, korlát, ami távol tartja a gyalogosokat a kerékpársávtól ha az a járdán megy. Kerékpáros- gyalogos övezet kialakítható persze, de akkor valóban marad a 10- 15km/h. A problémát amit említesz látjuk mi is... alaposabban fel kell mérni a helyszínt mik a lehetőségek. Köszi az ötletet, várunk téged is csatlakozz segíts a megvalósításban!