Miért jó tagnak lenni?

Belvárosi kívánságlista – kívánj te is!

Csoportok:

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése
bocsi, itt nem lehet személyes üzenetet küldeni? csak szeretnék kérdezni valamit... kérlek írj a zajzon.433@freemail.hu email címre! fontos lenne... üdv.
Emberek, felraktam a bejárás képeit a picasa-ra, nézegessétek!
A Kertész pedig akkor jönne jól, ha a Király utca felé megyek tovább. Minden utca kockaköves, ami arra egyirányú, fúúúj.
Pontyosan. Nagydiófa-Wesselényi sarkán lakozom... :-))) Most a Vas utcán illegálozom.
De mégha a kertész mellett a rökköt is kétirányúsítanák, akkor sem tudnál a körút nélkül legálban menni, szvsz. Hacsak nem a gyulai pál - nagy diófa útvonalon.. bonnie
Kerülő és utálom a dugót.
Mi a baj a körúttal? Egyébként a Kertész mindjárt kétirányú lesz a bringásoknak! bonnie
Én szeretném, ha a Rökk Szilárd utca kétirányú volna, meg a Kertész utca is. Szétrázza a belem a macskakő, illetve illegálban kell mennem a Vas utcán egy sarkot, mert nincs más lehetőség, ha nem akarok a körúton menni a nyóckerből a hétbe.
Ha majd beköltöztem, szerintem csináltatok magamnak. De ez rajtad,a veled lakókon és esetleg a közös képviselőn múlik. De leginkább a lakóközösségen. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
Én fedett kerékpártámaszt szeretnék a társasházunkba...
Viccet félretéve (nekem talán vicc); Talán egyik nagy kívánságom hogy ha nagyobb csoportos vonulások vannak férjünk már el egyetlen forgalmi sávban! Ezalatt nem a kanyarodás miatt sorolást, és a BKV buszok érkezésekor a buszsáv utáni sávba való fokozatos áttérést értem; HANEM: - gyorsan haladdók, sprintelni vágyók csak akkor menjenek már át a mellettünk lévő sávba ha ott tényleg senki nem jön, nem akadályoznak senkit; - kanyarodáskor mikor több sáv kanyarodik párhuzamosan akkor ne keresztbe mennyünk, hanem egy sávon belül kanyarodjunk lehetőleg (ezzel kapcsolatban egy utolsó pénteki tekerés vége ragadt meg bennem); Ezek szerintem nem csak hogy a mások közlekedését akadályozzák, de a közlekedés biztonságát sem segítik elő! >---------------< Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán: CMBP_0010000000001000 Semico
részemről semmi gond; értettem elsőre is; a többiek meg tanuljanak meg kicsit gyorsabban gondolkodni mint olvasni :) >---------------< Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán: CMBP_0010000000001000 Semico
részemről semmi gond; értettem elsőre is; a többiek meg tanuljanak meg kicsit gyorsabban gondolkodni mint olvasni :) >---------------< Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán: CMBP_0010000000001000 Semico
A lustaság: én van hogy a folyosó másik végére is bringával megyek -> nem fogok egy egész sarkot sétálni ha találok közelebb fát, vastag korlátot v bármit amihez masszívan kiköthetek (ez alól kivételet képeznek a terepjárók gallytörő rácsai, illetve a mozgó- mozdítható dolgok) Másik meg hogy egy ilyen kerékpártároló rendszert szerintem meg lehet csinálni igen jó minőségűre is, csak akkor lehet hogy nem LowCostChines megoldások tömkelegét kellene alkalmazni, mint a KV autómaták jelentős részében. >---------------< Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán: CMBP_0010000000001000 Semico
Még eddig nekem is :) Annó még járdán (visszamenőleg is elnézést); mostanában meg a szélső forgalmi sávban (amilyen dugók vannak, előfordul h még emelkedőn is előzöm az autókat) >---------------< Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán: CMBP_0010000000001000 Semico
Automatika 2. elégségest, de nagyon >---------------< Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán: CMBP_0010000000001000 Semico
nóvéj! aztán döntsd el, hogy ez mire válasz. ;-)) Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
elnézést kérek, gyorsabban jár az agyam, mint a kezem és néha lemarad 1-2 dolog :) remélem nincs harag -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
máskor tételezd föl a beszélgetőpartnereidről, hogy értelmesek és nem véletlenül nem értik a szitut... ;-) Amúgy nyilván, jobbról jövő bringás egyenrangú kereszteződésben ugyanolyan jogokkal és kötelezettségekkel bí, mint egy autó. Mondjuk a saját tepsi épségének érdekében nem árt, ha száz felé figyel. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
öhm... visszaolvastam mit írtam :) én kérek elnézést, asszem rosszul fogalmaztam... úgy értettem, hogy "jobbkezes kereszteződésben a bringásnak van elsőbbsége ha jobbról jön vagy sem?" csak a kérdőjel maradt ki... botsánat, hogy tehetem jóvá? :) -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
és létezik olyan szabály, mely szerint balról jövő egynyomtávon haladónak elsőbbsége van? És eddig csak villamosról tudtam... Kérek kreszszabályt! Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
lehet félreértettem valamit kresz órán, de a kerékpáros nem a közlekedésben részt vevő unit? mmint a kerékpáros egynyomon közlekedő járműnek minősül, nem? és ha de, akkor mennyivel kevésbé van elsőbbsége egy kereszteződésben, mint egy montorosnak vagy egy több nyomon közlekedőnek? -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
én ezt kívántam. nagyon :) Boci ---------- MK-Belváros ...akrat icob, icoB 3:-O
Pontosan... mert ugye autóséknál van papír, de ettől még ugyanúgy előfordulnak agyatlanságok.. bonnie
nos igen, a kérdé nálam így nézett ki: hogy mi?! én nem tudok ilyen jellegű szabályról, kérem a kreszszabály számát! Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
attól még, hogy zebrán nem adják meg nekem mint gyalogosnak az elsőbbséget, attól még van. attól még, hogy ők nincsenek hozzászokva, hogy megkapják, attól még mindnekinek kötelessége megadni azt. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
ha elolvastad a topikokat, akkor láthattad, hogy ebben nagyjából egyetértés van, az mk dolgozik is ezen, ha érdekel a dolog, irány az oktatási munkacsoport. A bringajogsi és a bármilyen papír csak adminisztráció, pénzért megy és a LÉNYEGet nem segíti elő. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
Vá', vá', várj csak egy kicsit! Mi ez, hogy jobbkezes kereszteződésben mindig a bringásnak van elsőbbsége? _______________________________ ..:BringAlap:.. - az új weboldalam
oktassuk a kötlekedést is tantárgyként, mint a matekot... lehet hogy nem olyan fontos, de azért nem lenne káros a gyereknek sem tudni és már kiskorától kezdve belenevelni a morált. vagy ehhez én nem értek? :) -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
A közlekedés összes résztvevőjétól elvárják, hogy ismerje a szbályokat, incl. gyalogosok... velük mi legyen? A kukásmellényről meg annyit, hogy az sem MINDIG kötelező.. bonnie
arról nem is szólva, hogy jobbkezes kereszteződésben a bringásnak van elsőbbsége ha jobbról jön vagy sem... :) mit várhatunk egy autóstól, ha az autósokkal szemben érvényes közlekedési szabályokkal sincs már tisztában... képezni kell újra és újra és újra és... -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
ránéztem, elolvastam... értem hogy egy bringajogsi nem sokat segítene a helyzeten... valóban önmagában nem is lenne megoldás, de az, hogy a bringás népek is megismernék a kreszt már egy ugrás lenne a jobb lét felé. az pedig, hogy időnként újra kéne vizsgázni belőle csak szinten tartaná a tudást. Másrészt a bunkó az bunkó marad jogsival is meg nélküle is, de aki nem bunkó, csak pusztán tudatlan (ebből van több sztem.) annak meg hatásos lenne a képzés. [OFF] Volt egy autós balesetem: előztem főúton és előzés közben kikanyarodott elém egy autó a szembejövő sávba egy mellékútról. Amiért ezt tette: rutinból nem nézett jobbra, mert onnan úgyse szoktak jönni. Neki volt kitéve egy elsőbbségadás kötelező tábal, nekem meg volt szaggatott vonal, sebességhatáron belül voltam, nem volt kereszteződés tábla... Szvsz tök szabályosan előztem. Na most, ha a papa tudta volna, hogy jobbra is kell tekinteni, mielőtt kikanyarodik, akkor nem lett volna baj, megvárja amíg elmegyek és aztán megy ő is. De a rendőrnek arra hivatkozott, hogy az ő sávjában mentem. Pff... szóval a kresz ismerete igen alaposan meg van tépázva. [/OFF] Másrészt a jobbkezes kereszteződések mintegy mítosz léteznek felénk, bár a kereszteződések nagyrésze felénk ilyen. Ha elsőbbséget adok a jobbról jövőnek (értsd megállok és intek neki, hogy "menjél"), akkor nem tudja, hogy ott neki van elsőbbsége (és visszainteget, hogy menjek én). Szóval ezért gondolom, hogy 3-5-10 évente jó lenne mindenkit újra levizsgáztatni kreszből. Másrészt általános iskola alsó/felső tagozatában bevezetnék egy közlekedéstan vagy nem tudom milyen órát, ahol a kreszt tanítják és az udvarias közlekedést... hangsúlyozom, hogy nem a jogsi (a papír) a lényeg, hanem a folyamatos és szinten tartott tudás. -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
megtennéd, hogy rákeresel a cm-en és elolvasod? utána szívesen beszélgetek erről ismét. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
Lujka, tudom, hogy az álláspontom nem a leglágyabb, de vegyük azt a példát, hogy a legtöbb bringás nem hord világítómellényt...vagyminekhívjákot... karjelzés, mint olyan nem nagy divat, ahogy az autósoknál az index sem. Minek utána bringát bárki vehet, mindneféle képzettség vagy KRESZ ismeret nélkül is, hogyan is várhatnánk el, hogy betartsák azt amit nem is ismernek? Teljesen biztos vagyok benne, hogy az én tudásom is hiányos e téren és örülnék, ha lenne valami hely, ahol megtanítanák, hogy mi a helyes. Az pedig hogy ez kötelező is legyen mindenki közös érdeke. Bár a dánoknál (?) bevezettek egy olyan közlekedési modellt, ahol nincs kresz, csak szemkontaktus alapján meg jóérzésből adnak egymásnak elsőbbséget az emberek. Állítólag működik és 0-ra csökkent a balesetek száma. Ez elgondolkodtató, de ami nálunk van az a tökéletesen szabályozott és a teljesen öszabályozó mechanizmusok között van valahol fél úton. -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
bringajogsi kapcsán többméteres kommenteket találsz a cm-oldalon, kérlek, nézz utána, hátha finomodik az álláspontod; mindenesetre több szemponttal is megismerkedhetsz. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
index nem divat sajnos... ha majd lesz olyan is, hogy kresz szabályokra kivánság lista, akkor azt fogom kívánni, hogy a biciklivel közlekedőknek is legyen kötelező a jogosítvány és úgy kollektíven mindenkinek 5 évente kötelező legyen megújítani a jogsiját. (index, jobbra tartás, elsőbbség adás és más finomságok észben tartására) -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
A Parlament északi sarkához, ahol a bicikliút együtt kanyarodik a főúttal, egy sárga villogó közlekedési lámpát azoknak az autósoknak, akik a főútról - az ott kihelyezett "elsőbbségadás kerékpárosoknak" tábla ellenére - indexelés és lassítás nélkül kanyarodnak le a főútról egyenesen a parlament irányába. Hátha a sárga villogó fényjelzés segít felfogni nekik, hogy számítsanak a biciklisekre, és adjanak elsőbbséget nekik! Engem majdnem elütött ott egy autós, aki lassítás (és természetesen index) nélkül lehajtott a főútról keresztezve a bringautat...
az autós verzió 1 percen belül hozta vissza a kocsit (pedig annak van súlya azért). gondolom a bringás változat gyorsabban menne, mert a cajga könnyebb valamivel :) ha elromlik? hát ez bármilyen ilyen tároló eccséggel előfordulhat, de szerintem erre jobban odafigyel az üzemeltető, mint a városháza-tanács-hivatal az útszéli tárolókra lopás ellen. attól még, hogy minden sarokra / minden második sarokra telepítenek ilyet, biztos maradna pár hagyományos tároló is (ez biztos kell is, mert ugye táskás bringa meg telebevásárlókocsis bringa...). Bár azt hiszem arra is jobb lenne egy olyan megoldás, ahol valami zárt helyre lehetne leparkolni, vagy őrzött parkolóba... paranoiás vagyok egy kicsit :D -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
1-2 kérdés azért felmerül bennem az árán felül. vajon mennyi idő alatt lehet letenni, ill visszakapni a bringát? mi van, ha elromlik, s nem adja ki, én meg sietnék? meg amit lujka írt, ha nekem nem a sarkon van a dolgom, hanem 3 házzal arrébb..nah, hát lusta vagyok :)
szerintem nem túl esztétikus 200 parkoló bringa az utcán... bármilyen jó parkolót is építsenek neki. Másrészt minden sarokra egy ilyen tároló elférne, no meg aztán a tíz-húsz emeletes lakóházak környékére is. bár azt hiszem jobban át kéne gondoli a kérdést... de azért én erre szavazok, ha lehet :) másrészt akárhogy is lakatolod le a cajgát, mindig le kell róla szedd az értékesebb kiegészítőket, míg egy ilyen tárolóban nem nagyon kéne ezzel foglalkozni -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
A bringának előnye, hogy háztól házig visz és hogy egyszerűen használható. Nem tudom, azon kívül, hogy látványos, és nyilván biztonságos, van-e más haszna. Ilyet sok helyre nem lehetne telepíteni, mert drága. Bringát meg nem laksz le messze, mert nem akarsz gyalogolni egy centit se, illetve a abringa nem foglal nagy helyet, könnyen lehet nagyobb parkolókat csinálni viszonylag kis helyen. Lehet, hogy én nem látok eléggé a jövőbe, amikor már az lesz BP/Mo./a világ legnagyobb gondja, hogy nem lehet elférni a rengeteg parkoló bringától, de ha mégis, akkor ezt a jelenlegi autóparkolók egy részének helyén szerintem meg tudjuk oldani. Valamint U-lakat, lánc. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
- Behajtási övezetbe engedélyezni a kerékpáros behajtást (+ matrica a kivéve táblákoz). - Behajtási övezetben - pl. Városház utcában - ellenirányú kerékpárforgalom engedélyezése (a Petőfi Sándor utcával ellentétes irányú tengely egy rövid szakaszon, de szerintem használnák jó páran).
igen, pont erre gondoltam! Szerintem sokkal okosabb megoldás, mint a járdára lakattal odaállítani a bicajt. Közben eszembe jutott az is, hogy nem is engednék házakat építeni úgy, hogy nincs alatta mélygarázs és ugyanaz kerékpárok számára is. Ha már egyszer gödröt ásnak, akkor csinálják meg rendesen :D -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
nagyon elvadult ötlet olyat kérni, hogy rejtett bicikli tárolók? Nem tudom mi a neve igazából, de autótárolóban láttam ilyen működni a Deák tér mellett, Bazilika(?) alatt. Alényege, hogy beparkolod a cajgát, odarögzíted a tartóhoz, az pedig elteszi egy föld alatti raktárba, és kapsz egy mágneses zsetont cserébe. Később mikor kéred a géped bedobod a zsetont, megmondja mennyi pénzt adsz, fizetsz és visszakapod a bringát. Biztonságos, esztétikus, automatikus és így olcsó. Talán Tokióban van is ilyen. Én ilyet kívánnék minden városba sokat. -- Bringás adatbázisok: www.bringazz.hu Weboldakészítés: www.djw.hu
Kerékpártámaszok minden kerületbe! Ez azt hiszem minden területi szervezet elsődleges célja lenne, ha jó fülekre találna! Aindoor MKKP - Csömör
"Városligeti fasor szervízútjain a folyamatos kerékpározás biztosítása " Figyeljünk majd a normál útra való átvezetésre, hogy mindkét irányba tudjunk kanyarodni a Dózsára. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -
Nekem ez mindig sikerül
lehessen kerékpárral közlekedni végig a Hungária-körúton, különös tekintettel a vidámpark melletti felüljáróra, ahol most életet kockáztatva lehetséges ez az akció.
Kerékpártámaszokat a nyóckerbe!