Facebook Instagram Youtube

Cities for Mobility 2011 Stuttgart - Jelentkezés a helyszínről

Cities for Mobility 2011 Stuttgart - Jelentkezés a helyszínről
2011.07.05
Cimkék: Érdeklődőknek
A Magyar Kerékpárosklub mindig is fontosnak tartotta a munkatársak továbbképzését: a nemzetközi, nagynevű konferenciákon szerzett tapasztalatok a múltban is sokat kamatoztak itthon. Ezúttal Miki és Lukács vett részt a Cities for Mobility konferencián Stuttgartban. Itt olvashatjátok a konferencia első napjáról küldött élménybeszámolójukat.

A Magyar Kerékpárosklub mindig is fontosnak tartotta a munkatársak továbbképzését: a nemzetközi, nagynevű konferenciákon szerzett tapasztalatok a múltban is sokat kamatoztak itthon. Ezúttal Miki és Lukács vett részt a Cities for Mobility konferencián Stuttgartban. Itt olvashatjátok a konferencia első napjáról küldött élménybeszámolójukat.

Ebben a cikkben nem merülünk el a részletekben, inkább csak azokat az elemeket foglaljuk össze, melyek leginkább felkeltették érdeklődésünket. A konferenciát a stuttgarti polgármester nyitotta meg. Szokatlan volt látni, hogy egy városvezető ilyen elszántan és határozottan hangsúlyozza a fenntartható közlekedés fontosságát, ráadásul nemcsak beszélt róla, hanem tett is érte az elmúlt évek során. Követendő példának említette a szöuli városi autópálya esetét, valamint New York egyik vasútvonalának rekonstrukcióját. A konferencia egyik szünete alatt is belebotlottunk a polgármesterbe: sokan vártunk a liftre, mikor ő jött, legyintett egyet, és felsétált a harmadikra. Pedig jó drága mercivel jár. Ezután következtek a szakmai előadások, ezekről később majd írunk részletesebb összefoglalót. Az előadások többsége ugyanazt a szemléletet tükrözi, mint amit az MK is követni próbál munkája során. Ez különösen fontos visszajelzés annak fényében, hogy itthon mennyi ellenállásba és értetlenségbe ütközünk. Az előadások után következtek a kisebb csoportos fórumok, a workshopok. Ezeken különböző problémák és példák kerültek röviden bemutatásra, amiket meghatározott kérdések mentén igyekeztek körüljárni a résztvevők. Az egyik ilyen kérdés az volt, hogy politikai támogatás nélkül is lehet-e érdemben tenni a kerékpározás népszerűsítéséért. Erre 32-ből 30-an rávágták, hogy nem. Mi azonban felvázoltuk Budapest példáját, hogy az elmúlt 20 évben mindenféle politikai támogatás nélkül sikerült elérnie a kerékpáros közösségnek, hogy a kerékpárosok száma folyamatosan és jelentősen növekedjen, és ez a növekedés a civilek (Critical Mass mozgalom, MK) munkájának és lobbierejének köszönhető. Ráadásul később a plenáris ülésen idézett minket a workshop vezetője, így 43 ország kb. 300 résztevője hallgatta meg példánkat, és remélhetőleg erőt is merítenek majd belőle. A konferencia a tanulás mellett azért is hasznos volt, mert sok érdekes és fontos emberrel találkozhattunk és beszélgethettünk, és ránk is sokan kíváncsiak voltak. Ott voltak még az Active Access projektpartnereink is, legalábbis egy részük, akikkel szintén hasznos volt találkozni. A konferenciára vonattal mentünk, couchsurfing szolgáltatással szállunk egy nagyon kedves srácnál, aki amúgy műholdak építésével foglalkozik a munkahelyén. Holnap kipróbáljuk a pedelecet, videók, galériák és részletes beszámoló a hét vége felé várhatók.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron