Miért jó tagnak lenni?

Van ám tere a fejlődésnek Érden. A hozzáértő útépítésnek is!

Érden a Duna utcában a vasúti híd felújítása kapcsán különös alkotás készült el nemrégiben.

Az út felett átívelő klasszikus, ám igen szűk keresztmetszetű híd alatt sok évig csak két autós sáv volt, még járda sem fért el. A Székesfehérvár - Budapest közötti 30A vasútvonal 100 Mrd Ft nagyságrendű beruházása kapcsán átépítették a hidat. A klasszikus ívek helyett betonkockásra. Ám megfelelő keresztmetszetűre, ami lehetőséget adott minden közlekedési mód számára kielégítő útfelület kialakítására, a babakocsis nagymamáktól a bicikliseken át akár a tömegközlekedésig.

Ám sajnos Érden ezzel a lehetőséggel különös módon éltek a tervezők és megvalósítók:

Nem hisszük, hogy bárki gondolta volna, hogy még ezt is sikerült fokozni: 

Hogyan magyarázzuk el a tervezőnek, jóváhagyónak, megrendelőnek, kivitelezőnek, és a többi munka hősének, mit követtek el itt? Lám, hasonló kóklerséggel tetézték a biciklisekkel kibabrálást.

Ha a szereplők a saját nézőpontjuknál maradnak, maratoni vita veheti kezdetét, a megoldás esélye nélkül. Ezért hadd mutassam meg a járműhasználók nézőpontjánál feljebb emelkedve, magasabbról, itt, e videón. Van aki még ezután sem érti?

Autósként csak ennyit érzékel, lásd itt. Aki ezt megtapasztalja, nehezen fogja tűrni az úton a kerékpárosokat. Ám miért is? Egy rosszul tervezett és mégis bátran kivitelezett megoldás miatt? Aki ezt tervezte, megérdemelné, hogy legalább száz kört menjen itt kerékpárral, hogy többé eszébe se jusson, meg se próbáljon ilyen kóklerséget tervként papírra, vagy számítógép képernyőjére vetni. Ám mind aki ezt jóváhagyta, ugyanúgy mehetne vele együttérzést, a más testi és szellemi épségének tiszteletét gyakorolni.

A csatolt dokumentumban található Érd MJV önkormányzatának eljutattott levelünk.

Van tere a fejlődésnek térségünkben, ugye?

CsatolmányMéret
level_Duna_u_131209_EKE-MK.pdf461.23 kB