Facebook Instagram Youtube

Együttműködési megállapodást kötöttünk a Fővárosi Önkormányzattal

Együttműködési megállapodást kötöttünk a Fővárosi Önkormányzattal
2018.10.17
Ahogy arra a szándéknyilatkozat nyári aláírásakor számítani lehetett, a Fővárosi Közgyűlés igen szavazatát követően ma délután megkötöttük a főpolgármester aláírásával ellátott együttműködési megállapodást a Fővárosi Önkormányzattal. Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhassunk a kerékpározás fejlesztéséről az útfelújításoktól kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig. Nagyon bizakodóak vagyunk, hogy két évvel a Tarlós Istvánnal folytatott viták után egy valóban hatékony együttműködéssel segíthetjük, hogy Budapest egy mindenki számára kerékpározható, élhető várossá váljon.

Ahogy arra a szándéknyilatkozat nyári aláírásakor számítani lehetett, a Fővárosi Közgyűlés igen szavazatát követően ma délután megkötöttük a főpolgármester aláírásával ellátott együttműködési megállapodást a Fővárosi Önkormányzattal. Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhassunk a kerékpározás fejlesztéséről az útfelújításoktól kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig. Nagyon bizakodóak vagyunk, hogy két évvel a Tarlós Istvánnal folytatott viták után egy valóban hatékony együttműködéssel segíthetjük, hogy Budapest egy mindenki számára kerékpározható, élhető várossá váljon.

Aláírás Fotó: Halász Áron / Magyar Kerékpárosklub

A Kerékpárosklub évek óta dolgozik együtt a Budapesti Közlekedési Központtal és az Innovációs és Technológiai Minisztérium kerékpározásért felelős főosztályával, aminek során javaslatokat teszünk a lassan tízmilliárd forintnyi kerékpárosbarát fejlesztési tervekhez. Mindeközben sokat javult a kapcsolatunk Tarlós Istvánnal, és az útfelújítások jelentős részéért, valamint a karbantartásért felelős Budapest Közúttal is sikerült asztalhoz ülnünk. A békülési folyamatot jól jellemzi a Bartók Béla úti kerékpársávok esete, ahol a korábbi tervek elvetése miatt demonstrált, majd tárgyalt a Kerékpárosklub, ezt követően pedig az út belső szakaszán egy naponta több ezer embert kiszolgáló kerékpársávot alakítottak ki.

A megtett utak 10%-os kerékpáros arányát a lakóutcák minden városlakónak kedvező 30 kilométer/órás sebességcsökkentésével, új kerékpársávok létesítésével, a külváros-belváros bringás kapcsolatainak fejlesztésével, a hidak átjárhatóbbá tételével érné el a Kerékpárosklub. Céljainkkal olyan, az itt élőknek és itt közlekedőknek is vonzó és élhető környezetet érnénk el, ahol azok a gyerekes családok is biciklire ülnének, akik ezt még nem teszik meg.

Ennek megvalósításához nagyon fontos, hogy közelebb kerüljünk a tervezőasztalokhoz és a döntéshozó fórumokhoz. Ezt alapozhatja meg a Fővárosi Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás.

Fotó: Halász Áron / Magyar Kerékpárosklub

A megállapodás mai ünnepélyes aláírásán Tarlós István főpolgármester azt mondta, hogy olyan együttműködést szeretne ezzel elérni, amiből az egész város profitálhat. Ehhez a Városüzemeltetési Főosztállyal, és a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóságával (FÖRI) is rendszeres megbeszélésekre lesz lehetőség.

A főpolgármester kijelentette, hogy félreértés és manipuláció volt őt korábban kerékpárellenességgel vádolni, csupán azt nem szerette volna, hogy a kerékpározást semmibe vevő évek után a város átessen a ló túloldalára. Azt mondta, hogy a kerékpározás egyenrangúvá tételéhez bizonyos kötelezettségeknek is meg kell felelni, a forgalomszervezést és együttélést nem befolyásolhatják divathullámok.

Tarlós István kiemelte, hogy Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kapcsolatépítő tevékenysége és Kürti Gábor együttműködési készsége is szükséges volt a megállapodás megkötéséhez. A Kerékpárosklubbal hasonló együttműködést kötött a Főváros az Autóklubbal is. Erről azt mondta, olyan munkát kíván kialakítani, ami megnyugtatja az autósokat és felemeli a kerékpárosokat is.

Fotó: Halász Áron / Magyar Kerékpárosklub

Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke a szervezetünk céljaként a főváros 2030-ra tervezett 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését jelölte meg. Ehhez minden felújításnál kerékpározhatóbbá kellene tenni az utakat, és a tervezés alatt álló nagy projektek sikerében bízunk.

„Legyen végre szürke hétköznapi munka” az együttműködés, mondta a klub elnöke. Az útfelújítások mellett a VEKOP projektek lehetőséget adnak a kerületközpontok biciklizhetőbbé tételére, utóbbihoz rendszeres javaslatokat teszünk helyi csoportjaink részvételével. A fővárossal közösen népszerűsítenénk és oktatnánk a kerékpározást, jogszabályokról egyeztetnénk (pl. az új elektromos eszközökről).

Mi szeretnénk lenni a kapcsolat a fővárosiak és a főváros között, hogy rajtunk keresztül juthassanak el a kerékpározók problémái az illetékesekhez, és fordítva – mondta Kürti Gábor. Hozzátette, hogy nemzetközi tapasztalatok megosztásával is segítenénk a BKK, a Budapest Közút, a FÖRI, az Autóklub és talán a BRFK-val is közösen folytatott munkát.

Fotó: Halász Áron / Magyar Kerékpárosklub

Az aláírásnál jelen volt Révész Máriusz kormánybiztos is, aki gratulált a megállapodáshoz. Azt mondta, hogy a kormány plusz hozzájárulásával a budapesti Eurovelo nyomvonalak is fejlődhetnek. A kerékpározó emberek 2 évvel tovább élnek az autóval közlekedőkhöz képest, ezért érdemes fejleszteni a biciklis közlekedést, emelte ki a kormánybiztos.

Az együttműködési megállapodás itt olvasható (PDF)


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron