Facebook Instagram Youtube

Kerékpáros Budapest: Város az autón túl: Budapest-alternatívák kiállítás

2011.04.30
Cimkék: Érdeklődőknek
Milyennek képzeljük Budapestet 20 év múlva? Vajon városunk élhetőbb lesz-e, mint most, vagy zsúfoltabb, kaotikusabb és piszkosabb? Kiállítás 20011.01.20-03.11 között.

Milyennek képzeljük Budapestet 20 év múlva? Vajon városunk élhetőbb lesz-e, mint most, vagy zsúfoltabb, kaotikusabb és piszkosabb? A Budapesti Városvédő Egyesület 2011. január 20-án nyíló kiállítása több szakmai és civil szervezet együttműködésével számos ötletet, megvalósult vagy tervezés alatt lévő projektet vonultat fel a fenntartható közlekedés témájában. A kiállítás március 11-ig tekinthető meg a Budapesti Városvédő Egyesület Podmaniczky-termében.

A Magyar Közlekedési Klub, Levegő Munkacsoport, Magyar Kerékpáros Klub, MOME Formatervező Szak, Studio Metropolitana, Zöld Fiatalok, Regionális Környezetvédelmi Központ, Magyar Közlekedési Múzeum közreműködésével megvalósuló kiállítás statisztikai adatokkal támasztja alá, milyen kárt okoz a városszövetben és az emberi környezetben az autók primátusa. Terveket, modelleket és már megvalósult projekteket mutat be nagy sikerű hazai és európai autómentes városi akciókról, fenntartható közlekedési eszközökről, fiatal tervezők, egyetemi hallgatók, civil és szakmai kutatóközpontok elképzeléseit vonultatja fel. A tárlaton a távoli jövőnek tervezett innovatív közlekedési rendszer (Keszei István 2010-es formatervezői diplomamunkája, a Sync), a 2002 óta nagy sikerrel működő Budapesti Autómentes Nap, a Szociális Bringa Projekt (Zöld Fiatalok) és a dunai tömegközlekedésre tervezett Duna Express hajójárat hajótípusa és kikötő-terve, a budapesti Rákóczi útnak a Studio Metropolitana által javasolt átalakítása is szerepel. De lesz áramfejlesztő kerékpár, a levegő szennyeződését jelző plüsspatkány, sőt egy tematikus olvasópolc is a fenntartható városi közlekedésről. A kiállításon civilek és szakmabeliek, közlekedéssel és formatervezéssel foglalkozó budapestiek mutatják be, hogyan képzelik a holnap Budapestjét.

A kiállítás keretében a Magyar Kerékpárosklub Kerékpáros Budapest címmel mutatja be a fenntartható kerékpáros közlekedés érdekében végzett munkájának eredményeit. A kiállításon hazai és külföldi példák segítségével bemutatjuk, hogyan lehet a kerékpárt sikeresen integrálni a városi közlekedésbe, emellett megtekinthető lesz a budapesti kerékpáros forgalomszámláló féléves mérlege, illetve a kerékpáros és gyalogos vásárlást ösztönözni kívánó „Helyben vedd meg!” kampány néhány anyaga is.

A kiállítás március 11-ig tekinthető meg a Budapesti Városvédő Egyesület Podmaniczky-termében (V. Kossuth Lajos u. 14-16.) H-Cs: 10-16:30, P: 10-13 óráig.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron