Facebook Instagram Youtube

Margit híd: intézményesített közlekedési káosz

Margit híd: intézményesített közlekedési káosz
2013.09.03
2012-ben hétköznap reggel a hídon közlekedő járművek 11.37%-a kerékpár volt, mely arány azóta csak növekedett. Itt láthatod friss videónkat!
Budapesten változatlanul szinte lehetetlen kényelmesen és biztonságosan kerékpárral átkelni a Dunán. Hídjaink egy részére szinte fel sem lehet hajtani biciklivel, ha mégis, az áthaladás igazi akadályverseny. A Magyar Kerékpárosklub 2009 óta, a Margit híd átépítésének kezdete óta mondja, javasolja, kéri, hogy legalább a hidak felújítása során teremtsék meg azokon mindkét irányba a kényelmes-biztonságos és főleg akadálymentes kerékpáros áthaladás feltételeit. 
 
Ez annak idején a Margit hídon nem történt meg, és az alábbi videón láthatjuk is a következményeit: káosz, balesetveszély, ráadásul a "fejlesztés" eredményeként sikerült a gyalogos forgalmat is szinte lehetetlenné tenni a hídon.
 
 
Budapesten 2014. tavaszán megindul a BUBI, aminek célja, hogy azok is használjanak kerékpárt a városban közlekedésre, akik nem gyakorlott bringások. Lesznek állomások Budán és Pesten is. Ha a hídjaink nem lesznek átjárhatóak, a beinduló közbringarendszer sem lesz sikeres.
 
Számtalan írásunk született már e témában, melyeket itt olvashatsz el

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron