Facebook Instagram Youtube

Megújul a "Bringázz a munkába!" kampányunk

2012.02.23

Mint a korábbi cikkekből - és az őszi "Bam! minimál" alapján - már sejthettétek, a "Bringázz a munkába!"nagy átalakításoknak néz elébe. Az eddigiekben elsősorban hozzátok, bringás közlekedőkhöz szóltunk, akik hétköznap is a kerékpárt választjátok közlekedési eszközül. Továbbra sem lesz ez másként - a változás abban áll, hogy mostantól magukat a vállalatokat is megszólítjuk a kampányban. A vállalatok eddig csupán a vállalati rangsor segítségével mérhették össze, hogy mennyire kerékpárosbarátak - a tavaszi Bam!-ra célunk, hogy kikristályosodjon a vállalatok összehasonlítását lehetővé tevő indikátor rendszer.

Az elmúlt hónapokban sokat dolgoztunk a vállalati verseny részletein; kitaláltuk, morfondíroztunk rajta, gyúrtuk tovább, hagytuk érlelődni - és megkérdeztünk hozzáértőket, szakembereket, ismerősöket. Végül elérkezettnek láttuk az időt, hogy a kialakított koncepciót igazi megmérettetés elé állítsuk: elmeséltük olyan vállalatvezetőknek, akik amellett, hogy a hazai gazdasági és közélet jeles és sikeres képviselői, már korábban is támogatták a Kerékpárosklub munkáját (többen közülük Bam! támogatóként is). Nagyon készültünk erre a találkozóra: izgatottan vártuk véleményüket. Úgy gondoltuk, egy rendhagyó találkozó a legalkalmasabb a közös ötleteléssel, munkával összekötött bemutatkozásra. A tervünk az volt, hogy egy hagyományos prezentációt meg-megszakítva haladunk végig az ötleteken és a nyitva hagyott kérdéseken.

A találkozót Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke moderálta. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint a kampány jogtulajdonosa és tavasztól egyben mint támogatója képviseltette magát; a hazai vállalatok közül jelen volt A Magyar Telekom, a Coca-cola, a UNIQUA Biztosító, az ING Biztosító, a Schwinn-Csepel, az Intersport Magyarország, a Decathlon, a Bike Fun Hungary, a velo.hu, a Danubius Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ, a Young & Rubicam, a MÁV és a MÁV Start, a TNS Hoffmann, a MAVIR Zrt., a Magyar Turizmus Zrt., a Zenit Zrt., a BringABag és a PORT.hu. A találkozót megtisztelte jelenlétével Robert Milders, a budapesti holland nagykövet is.

Király Júlia bevezetője alapozta meg a baráti hangulatot és a mindvégig fennálló konstruktív, gyümölcsöző együttműködést. A kampány gazdáiként is rendkívül szívmelengető és motiváló volt hallani a Magyar Nemzeti Bank alelnökét, aki legyen tél vagy nyár, eső vagy hó, beteker a munkahelyére - példát mutatva ezzel a munkatársainak is. A kerékpáros közlekedés népszerűsítésére biztató szavai nem maradtak hatástalanok - bár, mint kiderült, különösebb noszogatásra és lelkesítésre nem volt szükség, mivel a jelenlévők személyében - úgy is mint a vállalatuk képviselői - nagyon elkötelezett emberekkel volt szerencsénk együtt ülni és dolgozni.

Az új kampányban jelentősebb szerepet kapnak majd a vállalatok, megújul a honlap, egyénileg és vállalatilag is gazdagodnak a bemutatkozási lehetőségek. A találkozó során bemutattuk az összes kisebb és nagyobb változást, tervet, és kértük vendégeink véleményét, kritikáját.
Sok ötletet, szempontot, segítséget kaptunk, de talán ennél is többet jelentett azt látni, hogy ilyen sokan ennyire elkötelezettek a kerékpáros közlekedés ügye iránt.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!