Támogasd 1%-oddal a Kerékpárosklubot!

A Margit hídi csata folytatása. Mit akarunk, és miért?

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése
Sajtófigyelés a demonstrációról 1. Magyar Nemzet – Forgalomkorlátozás után hídlezárás 2. Metropol - Használhatatlan hidat építenek 3. Népszabadság – „Arra folyik, amerre tud” (a vidéki kiadásban is megjelent) 4. Jazzy Rádió – Hírek – Több száz biciklis tüntetett tegnap 5. Sláger Rádió Hírek – Rosszul járnak a kerékpárosok az új Margit híddal (2x) 6. Klub Rádió - A kerékpárosok szerint, a Margit híd felújítása után még rosszabb lesz a kerékpárosok helyzete 7. ATV Reggeli Jam – Interjú László Jánossal 8. MR1 – Egy bicikliúttal kevesebb lesz 9. Danubius Rádió - Gyakorlatlag használhatatlan lesz a Margit hídon átvezető bicikliút 10. RTL Klub Híradó este – Több száz biciklis tüntetett 11. Origo – Három kerékpársávért tüntettek a Margit hídon 12. Greenfo – Elcsalt Margit hídi kerékpársáv 13. Slágerrádió.hu – Rosszul járnak a kerékpárosok az új Margit híddal 14. Hírszerző.hu - Bicilisek lepték el a Margit hidat 15. Hírszerző.hu – Nagyon rosszul járhatnak a biciklisek a Margit híd felújításával 16. Hírextra.hu – Bicikliútért tüntettek 17. Figyelőnet.hu – Tüntettek a Margit hídon 18. Autómenedzser.hu – Kerékpárútért demonstráltak a biciklisek a Margit hídon 19. Nol.hu – Egyoldalú bringasáv 20. MTV Híradó – 21. Index – Birtokba vették a Margit hidat a bringások 22. HVG.hu – Így tüntettek a bringások a Margit hídnál 23. Orientpress – Kerékpárosok demonstráltak a Margit hídon 24. Stop.hu – Elégedetlen birngások a Margit hídnál 25. Stop.hu – Botrány! Mégsem lesz normális kerékpársáv a Margit hídon 26. Mix Online – Biciklisek lepték el a Margit hidat 27. VG Online – Kerékpársávért tüntettek a bringások a Margit hídon 28. Budai Hírlap – Kerékpáros demonstráció készül a Margit hídon 29. Velo.hu - Kerékpáros demonstráció a Margít híd elfelejtett kerékpársávja miatt 30. Nol.hu – Kritikus tömeg a Margit hídon 31. Noltv.hu – Mi lesz a biciklisávval? 32. cotcot.hu – Kisizém nem kéne? 33. Privátbankár.hu – Féloldalas lesz a Margit híd
"valóban elkötelezett híve vagyok a budapesti kerékpáros kultúra fejlesztésének" (Alább Hagyó Miklós) Szétverni és nyárra úgy hagyni a budai rakpart melletti bicikliutat valóban egy olyan cselekedet ami ezt támasztja alá....
SzvSZ! Ez a Hagyó egy képmutató alak, köpönyegforgató féreg. Úgy sz'rik bele a biciklisek dolgaiba, ahogy van. Nem különösebben érdekel, hogy lesz e délen kerékpár-gyalogos járda, áttekerek az úton, ahogy eddig is. Annyi lesz csak a változás, hogy beszólnak az autósok hogy: -Miért nem a bicikliúton mész, ha már megépítették neked az én pénzemből, büdös bringás!? Én meg majd mondom neki, hogy : Építek neked egy lóf'szt az én pénzemből, te meg dugd fel a valagadba! Kb ennyi!
Alább Hagyó Miklós Főpolgármester helyettes válaszlevele, amit már a levelünk megírása napján megkaptunk, csak késve tesszük fel ide a honlapra. Elnézést ezért! Tisztelt Elnök Úr! Kedves János! Megdöbbentem nyílt levélként a sajtóban körözött, s mintegy mellesleg nekem is megküldött leveleden. Pártom egyik - általam különösen tisztelt - politikusa mondásának parafrázisával élve, eljárásoddal kapcsolatosan (sajnos nem először) kénytelen vagyok megállapítani: nem elég korrektnek látszani, korrektnek is kell lenni. A Magyar Kerékpáros Klubbal, személyesen veled folyamatos tárgyalásban voltunk és vagyunk. Másfél éve csaknem minden pénteken leülünk és megtárgyalunk veletek minden a kerékpárosokat érintő közlekedésszervezési, közlekedéstechnikai kérdéseket, és soha nem zárkóztam el egyetlen általad, általatok felvetett bármely más kérdés, javaslat megbeszélése elől sem. Ezért nagyon nem értem, hogy ha arra a javaslatomra hogy hét végén üljünk össze, tegnapelőtti telefon beszélgetésünk során azt válaszoltad, hogy nem érsz rá, miért tartod szükségesnek a kérdés feltevésnek ezt a szokatlan és korrektnek semmiképp sem tűnő formáját?! Hiszen úgy tettük le a kagylót, hogy a jövő héten a számodra is megfelelő időpontban, megvitatjuk és értékeljük a Margit híd rekonstrukciójával kapcsolatos teljes kérdéskört. Mint azt a leveledben is elismered - amit megköszönök - valóban elkötelezett híve vagyok a budapesti kerékpáros kultúra fejlesztésének. Amit teszek, együtt veletek teszem. Nem csak kerékpáros ügyekben, minden más ügyben is alapelvem a civil- és szakmai szervezetek legszélesebb körű bevonása a döntések előkészítésébe. A kerékpáros közlekedés fejlesztéséért az elmúlt két évben kétségkívül nagyon sokat tettünk. Az ügy fontosságára való tekintettel, a Főpolgármesteri Hivatal - története során először - külön kerékpáros referenst is kinevezett a Közlekedési ügyosztályon. Egyebek mellett a Budapesti Műszaki Egyetem a Főváros megbízásából elkészítette a fővárosi kerékpáros programot, kidolgoztunk egy olyan B+R hálózatot, amely a HÉV- és metróállomásokhoz 50 helyszínen létesít összesen 1200 férőhely bicikliparkolót, tervezés alatt áll a kerékpárkölcsönző rendszer, amelyek építését hamarosan minden budapesti láthatja. (A Margitszigeten már sokan használják az elkészült kerékpártárolókat.) Javaslatotokra 2013-ban Budapest rendezi majd a Velocity világkonferenciát és még folytathatnánk a sort, de térjünk vissza konkrétan a Margit hídi kerékpársávok ügyére! Mint leveledben te is többször megjegyzed, a Margit híd felújításáról folytatott egyeztetéseken - melyre a Magyar Kerékpárosklubot is számtalan alkalommal meghívtam - mindig kiálltam amellett, hogy a híd mindkét oldala kerékpározható legyen! Amikor a tervező ezt a megoldást nem javasolta, s szóltatok, hogy gond van, én győztem meg őket és így a mindkét oldalon kialakítandó kerékpárút visszakerült a tervekbe. Az így módosított terveket végül néhány hónapja a fővárosi tervtanács vetette el azzal az indokkal, hogy a kerékpározás a déli oldalon fokozottan balesetveszélyes. Ezután megint nálam egyeztettünk arról a kérdésről, hogy ne csak az északi oldalon legyen a felújítás után kerékpárút. Én biztosítottalak, hogy ebben a kérdésben melletted állok, ha elmész meggyőzni a fővárosi tervtanácsot vezető főépítész asszonyt. Most pedig értetlenül állok a hozzám címzett nyílt levél előtt... Kedves János! Leveledben 3 kérdést is feltettél nekem, melyekre az alábbiakban válaszolok: 1. Mit tesz Ön annak érdekében, hogy a most kialakult helyzet megváltozzék, a tervek az eredeti elképzeléseknek feleljenek meg? Nem tudom - hiszen többek között erről beszélgettünk volna e hétvégén -, hogy te mit értél el a főépítész asszonynál a fenti megbeszélésünk után, hogy a tervtanács megváltoztassa a véleményét ebben a kérdésben. Mindenesetre én ma Beleznay Éva főépítész asszonyt telefonon és írásban is kértem arra, hogy a fővárosi tervtanács vegye újra napirendre ezt a kérdést. Ő megígérte hogy az augusztus 20-a utáni ülésükön ezt meg is teszik. Kértem, azt is, hogy erre ti, a közlekedési ügyosztály és kollegáim is kapjanak meghívást! 2. Milyen közlekedésszakmai szempontok következménye a ma ismert terv, aminek "eredménye" feljebb olvasható? A terv az általatok is javasolt közlekedési szempontok és a tervtanács által hivatkozott biztonsági kockázatok "eredmény"-e. 3. Mikorra lesz a Margit híd valóban átjárható kerékpárral? Bízom benne, hogy a felújítás végeztével majd 2010 őszén együtt kerekezhetünk át rajta, akár mindkét oldalon! Kedves János, ahogy telefonban mondtam, megismétlem: várlak a jövő héten, hogy a megbeszélést személyesen is folytathassuk! Üdvözlettel: Hagyó Miklós
"Temesi Attila, a hivatal alosztályvezetője, a Margit hídi felújítás projektmenedzsere azt mondta, hogy valóban csak az északi oldalra tervezett kétirányú bicikliutat építik meg, mert a déli oldalon szűkös a hely, így csak a járda fér el" Demszkyék szerint a terveket a „két kerékpársávval fogadták el, ennek alapján készültek az engedélyek, és eszerint lát munkához néhány nap múlva a kivitelező” Most akkor azt sem tudják, hogy ők maguk mit is építenek? Ha a tervekben elfért a bicajút, akkor annak el kell férnie, ha nem fért el akkor az nem terv amit igy adtak ki. Hagyó Miklós egyébként nyilt levélben válaszolt, azt nem rakjátok ki ide? Mindazonáltal számomra nagyon felháborító, hogy ennyire nem veszik komolyan. „Az így módosított terveket végül néhány hónapja a fővárosi tervtanács vetette el azzal az indokkal, hogy a kerékpározás a déli oldalon fokozottan balesetveszélyes." Hogy tervezhetnek meg valamit amiről később állítják fokozottan veszélyes? És mi alapján állítják ezt? Számomra nagyon idegesítő az is, ha ilyen szavakkal dobálóznak annélkül, hogy megmondanák, mire alapozzák mindezt. Lessan arra jutok a civliek obijektiv és pontos tájékoztatásáért is szervezetet kell alakítani.
Tök jó, hogy szinte minden híroldal lehozza a Kerékpárosklub véleményét a témában, de: "Így az a tragikomikus helyzet áll elő, hogy egy Pestről Budára igyekvő kerékpáros 8 közlekedési lámpán átkelve, kerékpárját több helyen tolva, közel kétszeres távon, háromszoros menetidővel, balesetveszélyes körülmények között teheti meg a mindössze 800 méteres Duna feletti útszakaszt" A Budáról Pestre biciklizés a problémás(abb), és ez minden cikkben fordítva szerepel.