Facebook Instagram Youtube

Problémák az ártéri kerékpáros útvonalakkal

Problémák az ártéri kerékpáros útvonalakkal
2012.06.20
A napokban cikkek jelentek meg a sajtóban az ártéri kerékpárutak időszakosan korlátozott használhatóságáról. Mi is tapasztaljuk ezt a problémát, illetve értesülünk róla a kapott levelekből is –amiket köszönünk.Az ártéri kerékpáros útvonalak időszakos elöntései természetesen a nyomvonalak vezetéséből adódnak, azonban számos előny is felhozható a partmenti vezetés mellett (gyönyörű táj, természetközeliség, stb.).

A napokban cikkek jelentek meg a sajtóban az ártéri kerékpárutak időszakosan korlátozott használhatóságáról. Mi is tapasztaljuk ezt a problémát, illetve értesülünk róla a kapott levelekből is –amiket köszönünk.
Az ártéri kerékpáros útvonalak időszakos elöntései természetesen a nyomvonalak vezetéséből adódnak, azonban számos előny is felhozható a partmenti vezetés mellett (gyönyörű táj, természetközeliség, stb.).

A budakalászi kerékpárút egy szakasza

Általában nem a korlátozott átjárhatóság a legfőbb probléma, hanem a megfelelő fenntartás és a szükséges alternatív útvonal kijelölésének hiánya. Gyakran korlátozza a kerékpározást az el nem takarított hordalék vagy adott esetben megrongálódhat a pályaszerkezet is a magas vízállás következményében.


Levelet írtunk Budakalász polgármesterének, melyben felhívtuk figyelmét az áradás utáni hordalék gyors eltakarítására, és a későbbi problémák megelőzése érdekében alternatív útvonal kijelölésének szükségességére.

FRISS

Levelünkre választ kaptunk, melyben megköszönte a Polgármester úr az észrevételt és a hordalék eltakarítását már el is rendelte.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron