Miért jó tagnak lenni?

Újra napirenden volt az Oskola utca átalakítása

Csoportok:

A szegedi Oskola utca a város, de talán az ország egyik legforgalmasabb kerékpáros ütőere. 1-1 lámpánál olykor 30-40 kerékpáros is elindul egyszerre A kerékpárosok közlekedtetése régebbi elvek szerint történt, egyoldali, kétirányú kerékpárúton, többször gyalogosokkal közös felületen, vagy viacolorral kiemelve. A jelenlegi infra szűkös, a forgalom kinőtte, ráadásul az irányhelytelen vezetés miatt több kereszteződésben baleseti gócpont alakult ki.

CsImre látványterveTavaly új terveket készíttetett a város, mivel a helyzet tarthatatlanná kezdett válni. A cél az volt, hogy a biciklisek közlekedése kényelmesebb, biztonságosabb és gyorsabb lehessen. A tervezési folyamatba az MK szegedi csoportját is bevonták, így egy hosszabb folyamat során az irányhelyes, kerékpársávos tervekig jutott el a tervezés. A kerékpárosok azonban a forgalom méretéhez viszonyítva aránytalanul szűkös felületeket kaptak volna, az irányhelyes infra pedig csupán a Vár utcáig tartott volna, ami a forgalmas útszakasz közepénél helyezkedik el, és nem védi jelzőlámpa. Így  a kerékpáros tömegeknek egy alárendelt átvezetésen kellett volna átkelniük. A helyzetet bonyolította, hogy a szintén nagy biciklis-forgalmat bonyolító Belvárosi-híd csomópontját is érintette a tervezett átalakítás.

Az MK által a teljes szakaszra adott javaslat nem került megtervezésre a Vár utcán túl. Az akkori politikai grémium, az illetékes bizottság nem fogadta el az átalakítást, majd a villamosfelújítás miatti forgalomváltozások tették lehetetlenné azt. A Városüzemeltetési- és Fejlesztési Bizottság 2011.
szeptember 15-én, csütörtökön ismét napirendjére tűzte a témát, tekintettel arra, hogy a villamosfelújítás után célszerű lett volna az új forgalmi rendre visszaállítani a jelenlegi ideiglenes kialakítást. A bizottság 2 igen, 2 tartózkodás, és 3 nem szavazattal elvetette az átalakítást, így egyelőre maradnak a jelenlegi állapotok.