Tisztségviselők

Címkék:

Elnökség

Dominus Ákos - elnökségi tag


A klub megalakulása óta részt veszek annak különböző tevékenységeiben, de ezek az alkalmak nem voltak formalizálva, és inkább voltak esetlegesek, mint valamilyen stratégia mentén felépítettek.
Ezért, mintegy 10 évvel az után, hogy bekapcsolódtam a kerékpározás népszerűsítésébe, 2014 májusa óta már az elnökségben dolgozhattam.
Az azóta eltelt másfél évben a tevékenységeim két prioritás mentén valósultak meg. Az egyik a kerékpáros turisztika népszerűsítése és az MK ezen a területen végzett tevékenységeinek a fejlesztése, a másik pedig a szervezet hatékonyságának a növeléséért végzett munka.
 
Ennek eredményeképpen elkezdődött a professzionális szemléletű túrák szervezése, illetve „Összetekerünk” címmel egy regionális turizmus és érdekképviselet fejlesztési projekt is megvalósítás áll, mely három területi szervezetünknek is új forrásokat biztosít a tevékenységeikhez.

Az elnökségben végzett munkám során sikerült a szervezet hatékonyságát javító intézkedésekre javaslatokat tenni, és bár ennek már látható egy-két pozitív eredménye (projekt alapú működés, feladatok kiosztásának újratervezése), de ezen a területen még rengeteg további tennivaló akad. 

 

Halász Áron - elnökhelyettes

 

 

Kürti Gábor - elnök

Kürti Gábor (Kükü) vagyok, 41 éves, házas, 3 gyerek apukája. 21 éve a Hajtás Pajtás Futárszolgálatnál dolgozom, 15 éve vezetem, 3 éve a Kerékpárosklub elnökségi tagja vagyok, illetve a magyar Critical Mass, majd az I bike Budapest mozgalom egyik ötletgazdája és elindítója.

A Magyar Kerékpárosklubot picit a saját gyerekemnek is tekintem, mivel részt vettem a 2005-ös újjászervezésében, és az első nagy tagtoborzásban is. A klubot olyan kerékpáros szakmai szervezetként képzelem el, ami hosszabb távon kizárólag a kerékpáros közösség tagdíjaiból, 1%-ából és adományaiból működik. Hogy ez a folyamat beindult, majd 2012 után alapvető stratégiaként egyre inkább erősödött, annak egyik fő motorja voltam. Ezt szeretném továbbra is képviselni az elnökségben, ha beválasztanak. Jelenleg a szervezet alapműködését a korábbi 20% helyett már 80%-ban a közösség biztosítja, azaz közel vagyunk a célhoz, hogy ne bizonytalan pályázati, állami, céges forrásoktól függjön a létezésünk, hanem ezek majd csak plusz forrásokként finanszírozzanak konkrét projekteket, ha szükséges.
Ez szerintem a legjobb modell egy szakmai, érdekképviseleti szervezetnek, hiszen ez adja a legjobb visszacsatolást azok irányából, akikért dolgozik.

A szervezetben elsősorban a pénzügyi gazdálkodás, közösségi finanszírozás és stratégiai döntéshozatal az, amiben legaktívabban résztveszek, de minden ügyet figyelemmel kísérek (közlekedés, kommunikáció, stb.), a legutóbbi hónapokban elnökhelyettes aláíróként a klubot is én képviseltem.

Úgy érzem, az elmúlt években a klub jó irányba haladt, bár a közösségi finanszírozás magyar közegben szokatlan modelljére történő átállás talán túl sok energiát vett el a működésből. Ezt azért szeretném, ha mindig is folytatnánk, de arra számítok, hogy az átállás időszaka után kisebb energiát visz majd el ez a terület.

A klub komoly kihívások előtt áll. Egyrészt László János 10 éves irányítása után az irodának nem könnyű átvenni a feladatait, kapcsolatrendszerét, szakmai irányítását, így ennek kidolgozása a következő időszak talán legfontosabb feladata, így remélem, hogy a tisztújítás után az elnökség erősödik ezen a területen.
Mindenesetre bízom abban, hogy a tagság megérti, hogy ez a klub életében az eddigi legnagyobb változás, és megadja nekünk ezt a türelmi időt akkor is, ha picit akadozik a működésünk a belső újjászervezés miatt.
Szerencsére az eddigi támogatás lehetővé tette, hogy a feladatra alkalmas, teljes idejű alkalmazott főtitkárunk legyen. A másik terület, amiről többször lepattantunk, a területi szervezeti modellünk megerősítése. Sajnos a munka után, szabadidőben dolgozó emberek energiája véges. Egy-egy új munkahely, költözés vagy baba születése akár teljes passzivitásba dönthet egy területi szervezetet, és így nehéz "országossá válni". De az aktív területi szervezetekkel is gyakran esett meg, hogy a klubból nem kaptak elég támogatást a központ erőforráshiánya vagy kibeszéletlen szakmai nézetkülönbségek miatt.
Ezeken mind változtatnunk kell. Nagyon szeretném, ha kidolgoznánk egy kicsit nagyobb gazdasági és működési autonómiára építő, és a helyi munkát jobban motiváló tagsági modellt. Kiemelt célom továbbá,
hogy a klubnak minden tag és szimpatizáns számára elérhető, érthető szakmai stratégiája legyen, konkrét útitervvel, tervezett határidőkkel, az éves közgyűlésen pedig kötelező beszámolóval arról, hogy hol tart
annak végrehajtásával. Ez tartalmazná a tervezett KRESZ módosításokat, kommunikációs, oktatási, szemléletformálási célokat, de akár forgalomtechnikai és infrastrukturális beruházások, változtatások kiharcolását és hasonlókat. Ez azért fontos, mert bár láthatóan bíznak bennünk a támogatóink, valószínűleg kevesen tudják pontosan, milyen szakmai ügyeken dolgozunk és milyen konkrét céljaink vannak. 
 
 

Szanyi Gergely - elnökségi tag

 
Számomra a kerékpár azon túl, hogy kedves hobbi leginkább a MEGOLDÁS! A leghatékonyabb eszköz a mindannyiunk életét átható közlekedési kihívások leküzdésére.

2008 óta vagyok a klub tagja. A Debreceni Területi Szervezetet erősítettem, illetve 2013 tavaszától vezettem. A legkülönfélébb helyzetekben volt lehetőségem tenni a kerékpáros közlekedés és közösség érdekében. CM felvonulások szervezése, Autómentes Napok, Bringás Reggelik, céges rendezvények bringás témájú programjai, rendezvényeken bringamegőrző és kölcsönző üzemeltetése, önkormányzattal/Magyar Közúttal való egyeztetések koordinálása, helyi sajtóval való kapcsolattartás és még
hosszasan sorolhatnám.

Elkötelezett kerékpáros aktivistaként és a debreceni TSZ vezetőjeként megszerzett tapasztalataimat szeretném a klub jövője érdekében felajánlani!

A kérdések, amelyek foglalkoztanak és az érintettekkel közösen szeretnék rá választ találni akár a meglévő akár a fejleszthető kereteink között:
  • Hogyan lehet a földrajzi távolságokat leküzdeni a központ és egy területi szervezet között? Hogyan segíthetünk még hatékonyabban a saját helyi missziójuk sikeres vezetésében? Technikai fejlesztésekkel áthidalható-e a területi szervezetektől elválasztó távolság? Közösen használható eszközpark fejlesztése hatékonyan segíthetne?
  • Kerékpáros infrastruktúra a Kerékpárosklub nélkül is létesülhet. Hogyan lehet mégis meggyőzni a beruházásban érintetteket, hogy a kerékpározáshoz köthető szakmai kompetenciánk akár számukra is értékes lehet?
  • Milyen alkalmat tudunk teremteni a kerékpározásért tenni akaró, a klubhoz társult civilek vagy elszánt önkéntesek tapasztalatcseréjére? Rendszeres találkozók, online/offline szemináriumok, képzések, helyi törekvések még közvetlenebb mentorálása lehet-e a kulcs?
  • Milyen további lehetőségek vannak az önkéntes bázis fenntartására, bővítésére és az önkéntesek motiválására? Hogyan tudjuk a különböző motivációjú és kompetenciájú embereknek úgy feladatot adni, hogy mindkét fél számára pozitív legyen a mérleg? Mennyi errőforrást tudunk arra fordítani, hogy élményt és hasznosítható tapasztalatot adjunk viszonzásként az önkénteseknek?
  • Számos jel arra utal, hogy hamarosan óriási lendületet vesz a kerékpáros túrázás széles körű elterjedése Magyarországon. Hogyan segítheti a klub ezt? Milyen lehetőségek vannak ebben számunkra?

 

Torma Dániel - elnökségi tag

Torma Dániel Attila vagyok, 25 éves, 7 éve a Magyar Kerékpárosklub tagja.
A Budapest belváros területi szervezet megalakulásakor
léptem be a szervezetbe, majd ezzel párhuzamosan – mint a belvárosi területi
szervezet képviselője – bekapcsolódtam a közlekedésszakmai munkával foglalkozó közlekedési munkacsoportba. Az elmúlt években elsősorban ebben a munkacsoportban dolgoztam. Gyakorlatilag az egyetem mellett megtanultam egy szakmát az ide kötődő mérnököktől. Azóta papírom is van erről infrastruktúra építőmérnök képesítéssel.
Ezek során az évek során megértettem, hogy a Kerékpárosklub egyik legfontosabb – ha nem a legfontosabb – feladata a közlekedési célú
kerékpározás népszerűsítése, támogatása és érdekeinek érvényesítése. Elsősorban ezt tartottuk szem előtt az eddigi évek munkája során és szeretném, ha ezt a meggyőződését a Kerékpárosklub továbbra is megőrizné.

A szakmai munka során rengeteg kerékpáros létesítmény terveit véleményeztük, javaslatokat fogalmaztunk meg. Részt vettem Eger kerékpáros koncepciójának kialakításában is, ami az utóbbi évek szakmai munkájának az egyik legfontosabb mozzanata volt. Szeretném továbbra is azt képviselni, hogy a Kerékpárosklub elsősorban együttműködő partner kíván lenni, akinek elsődleges feladata a szakmai segítségnyújtás – ahogy például a MÁV-val tesszük a kerékpárszállítási lehetőségek felmérésével vagy tettük Eger esetében a koncepció elkészítésével. Amikor pedig tényleg fontos, akkor tiltakozunk és elmegyünk a tévébe, rádióba is...

Elsődleges célom a Kerékpárosklub közlekedésszakmai munkájának megerősítése, a munkacsoport működésének újbóli aktivizálása új tagok bevonásával. Szeretném, hogy a Kerékpárosklub legyen továbbra is az a tényező, akit a kerékpározást érintő kérdésben az elsők között megkérdeznek.
Fontosnak tartom, hogy a Kerékpárosklub országosan egységes szemléletet képviseljen és mindenhol azonos elvek mentén szólaljon fel. Ehhez nagyon fontos a területi szervezeteink tagjaival történő
együttműködés fejlesztése, egy jól használható közös tudásbázis és tudástár létrehozása és frissítése.
Nagyon fontosnak tartom, hogy javítsunk a szakmai munkánk kommunikációján tagjaink felé és kifelé egyaránt, mert az utóbbi időben sokszor úgy tűnhetett kívülről, hogy ezt a munkát nem a korábbi lendülettel végeztük.

A másik legfontosabb teendőnk a szakmai utánpótlás biztosítása lesz a klubon belül és a mérnöki szakmában is. Elengedhetetlen, hogy újabb fiatalok bekapcsolódjanak a közlekedésszakmai munkánkba – ahogy annak idején én is tettem. Szeretnék együttműködést kezdeményezni egyetemekkel, közös projekteket szervezni. Régi elképzelésem egy mindenki számára elérhető, közérthető kerékpáros tervezési útmutató készítése, ami hasznos lehet az újságírónak, a mérnöknek és a városvezetőnek egyaránt.

Továbbra is fontos része lenne a munkánknak a hazai és nemzetközi konferenciák látogatása, ott saját magunk továbbképzése és ismereteink mások számára történő továbbadása is.

 


Ellenőrző Bizottság

Bársony Zsolt

1984-ben születtem Budapesten. Korábban Szentendrén éltem, 2002 óta Budapest XV. kerületében lakom. Családi méhész vállalkozással kezdtem pályafutásom, jelenleg a Sara-lee zrt.-nél (kávé és tea gyár) teagépek üzemeltetésével foglalkozom. Teljesen semleges vagyok a politikában, nem foglalok állást politikai kérdésekben. A kerékpár számomra mindennapos közlekedési eszköz és még szabadidőmben is ezt használom.

2008 óta vagyok a Magyar Kerékpárosklub tagja, de 2009-től veszek részt aktívan a munkájában. Elsősorban önkéntesek összefogását, koordinálását szervezem. Rendezvények, kitelepülések előkészületeit és lebonyolítását segítem és az irodának is próbálok minél többet besegíteni. Ezenkívül az Észak-Pest (Tsz) tagjaként is helytállok.

Mindennap bringázom. A barátaimat és mindenki mást is próbálok a kerékpározás szeretetére rávezetni. A klubba való belépésre ösztönzöm az embereket. Célom a szabályok betartása és az önkéntesek összefogása és megbecsülése, az iroda, az elnökség, a Tsz-ek és az önkéntesek közötti kapcsolat és információ áramlásának javítása. Álmom az önkéntesek megbecsülését kivívni.

 

Erdős Zoltán

2008 óta vagyok a Magyar Kerékpárosklub tagja, ahol előbb a dél-pesti területi szervezetet alapítottam meg, majd csatlakoztam a Budapest-Belváros területi szervezethez. Büszke vagyok az általunk elért eredményekre: láttam, ahogy például a csepeli Kossuth Lajos utcán látható kerékpársáv eljutott az ötlettől a valóságig, vagy ahogy Bebiciklizés kezdeményezésünkből immár bejáratott "brand" lett. A területi szervezetek mellett a Klub közlekedési munkacsoportjában és rövid ideig az elnökségben voltam eddig aktív.
 
A kerékpározáshoz szakmailag is kapcsolódom, mivel közgazdász-urbanistaként egyik küldetésemnek a környezetével harmóniában levő és lakóinak egyenlő esélyeket nyújtó város felé törekvést tartom. Ehhez próbálok hozzájárulni civilként és szakértőként urbanisztikai, helyi érdekvédelmi, ökoturisztikai és közösségfejlesztési kezdeményezéseken keresztül, többek között a Zöldutak Módszertani Egyesület és a Civilek a Palotanegyedért Egyesület tagjaként is.
 
A kerékpározás és általában a kiegyensúlyozott közlekedési rendszer ügye komplex feladat. Én a legfontosabbnak azt tartom, hogy az emberek felismerjék, mennyivel többet kapunk azzal, ha lakóhelyünk és mindennapi életünk nem a motorizáció körül forog, hanem kicsit lelassulva, környezetünkhöz és embertársainkhoz jobban kapcsolódva élünk. Ennek megvalósulásához sok mindent kell tenni, de elsősorban elhitetni kell, hogy mindez lehetséges. Mert amikor már külföldi országokból érkezők azt kérdezik tőlem, hogy ti ezt hogy csináljátok ti ott Magyarországon, akkor tudom, hogy jó úton haladunk...

 

Novák Péter

1974-ben születtem Budapesten. A BGF-en idegenvezetőnek tanultam, majd a Kodolányi János Főiskolán idegenforgalmi közgazdászként végeztem. Angolul középfokon, németül alapfokon beszélek. Szálloda- és vendéglátóiparban dolgozom közel húsz éve, hol saját vállalkozásomban, hol alkalmazottként. Négy éve kerékpározom komolyabban, télen-nyáron, évi 6-7000 kilométert. Számomra a kerékpár egyszerre közlekedési eszköz és kikapcsolódást nyújtó szórakozás, legyen szó munkába járásról vagy évenkénti nagyobb túrákról a barátaimmal. A klubban és a dél-budai területi szervezetben végzett munkámmal azt szeretném elérni, hogy a kerékpárra ne divatként vagy egy különc réteg hobbijaként tekintsenek, hanem mindennapi reális választás legyen a tömegek számára és ehhez az MK biztosítani tudja a megfelelő szakmai hátteret és képviselni a közösségi érdekeket.

 

 

 

Korábbi tisztségviselők

 

Hevesi Edit - elnökségi tag

A kerékpározás iránti szerelem ismertetésébe e rövidke bemutatkozó írásban most nem folynék bele, hiszen tudjuk, tudjátok, hogy a klub tagságát, a klubbért tevékenykedő embereket elsősorban ez köti össze. Ez a fő mozgatórugó és remélem még sok-sok éven át ez is marad.
Mint új elnökségi tag, nem az ismeretlenségből jöttem.  Már 2006-tól, a Magyar Kerékpárosklub "újraéledésétől” fogva a csapat tagja vagyok. Ekkor alakítottuk meg többed magammal a klub debreceni területi szervezetét is, melynek a kezdetektől egészen 2013 februárjáig a vezetője voltam. 
Az elmúlt 7 évben volt alkalmam belülről, és a központtól viszonylag távol eső területi szervezetesként valamelyest kívülről is szemlélni a klubot. Jól ismerem a gyerekbetegségeit, az abból fakadó működési nehézségeit, és jól ismerem azt az arcát is, amely nagyon is szerethető! Amiért országszerte sok-sok önkéntes (köztük én is) hajlandó időt és energiát nem sajnálva dolgozni! Ami tömegeket képes megmozgatni, és nem utolsó sorban kiváló szakmai munkát végez.
 
Az elnökségben végzendő munkámmal azon leszek, hogy a meglévő gyerekbetegségeket végre valahára kinőjük, fejlődjünk, erősödjünk, növekedjünk.
 
Több területen is szeretnék munkálkodni. Van, amihez az eddigi önkéntesként szerzett tapasztalat köt, van, amihez a szakmai végzettségem és munkatapasztalatom, és van, amihez ez is, az is. Vannak konkrét terveim és elképzeléseim, melyeket most nem fejtek ki, de röviden azért vázolnám a főbb csapásvonalakat.
Szeretnék javítani a klub működési hatékonyságán, a projektek, feladatok átláthatóságán, jobb elosztásán, a központ és a területi szervezetek közötti kommunikáción. 
Szeretnék a területi szervezetek munkájához több segítséget nyújtani, hogy motiváltabban és hatékonyabban működhessenek. 
Szeretném szakmai téren az oktatási/szemléletformáló projekteket erősíteni, a szolgáltatások területén pedig a turisztikai vonalat fejleszteni, bővíteni.
 
Remélem az elmúlt időszakban végbement változások, személyi cserék után sikerül egy viszonylag állandó, hatékonyan együtt dolgozni tudó csapatot felállítanunk, amivel mi magunk és természetesen ti, a klub tagjai, támogatói (leendő tagjai és támogatói) is elégedettek lehettek.

 

László János - elnök (2015 novembere óta tiszteletbeli örökös elnök)

2006 eleje óta vezetem az MK-t, azóta csak ezzel foglalkozom, az addigi vállalkozói munkámat befejezve. Terveim szerint az MK professzionális szakmai szervezetté kell váljon, ami hatékonyan képes megfogalmazni a kerékpározást érintő kérdéseket, képes szakmai ajánlásokkal a fejlődést segíteni, és képes a kerékpárosok érdekeit képviselni és védeni az egész országban. A jövő egyik legfontosabb feladatának tartom, hogy Budapesthez hasonló hatékonysággal és erővel jelenjünk meg vidéken is. Nagyon fontos, hogy ismertségünket növeljük országszerte. Szervezzük új - elsősorban a szemléletváltást segítő - projektek beindítását, fontosnak tartom e munkák folytatását. Stabilizálni kell pénzügyi helyzetünket, kiszámítható és tervezhető bevételek teremthetik csak meg a szakmai munkát, az iroda működését. Szeretném, hogy egy jobb irodánk legyen, ami mindenki számára nyitott kell legyen, szakmai könyvtárral, sok hozzáférhető információval. Szeretném folytatni a a megkezdett munkát, hogy az MK az ország legerősebb civil szervezetévé váljon.

Frissítés: László János 2015 vége óta nincs köztünk. A kerékpáros ügyért végzett munkássága előtt tisztelegve emlékterést szerveztünk 2016 elején.

 

Töreki Attila, ellenőrző bizottsági tag
(frissítve: 2015.05.15.)

Töreki Attila vagyok, 1972-ben születtem Budapesten. Korábban Csepelen laktam, 1997 óta pedig Angyalföldön. Egy lányom és két fiam van. Munkahelyemen nagy informatikai rendszerek üzemeltetését végzem.

Teljesen semleges vagyok a politikában, nem foglalok állást politikai kérdésekben. A kerékpározás számomra azonban nem politikai, hanem közlekedési, sport és turisztikai kérdés.

2008 óta vagyok tagja a Magyar Kerékpárosklubnak, azóta részt veszek a munkájában. Elsősorban informatikai feladatokkal foglalkozom, segítem a honlap jobbítását. Emellett tagja vagyok a Területi Szervezetek és a Közlekedési Munkacsoport levelezési listájának, figyelem a folyamatban levő építési projekteket, próbálok azokhoz építő kritikával hozzászólni.

Amikor csak tudok, bringával járok dolgozni. A családom szinte minden tagja már MK tag. Baráti körben is buzdítok mindenkit a bringázásra és tagságra. Sokat dolgoztunk azon, hogy cégünk igazi bringabarát munkahely legyen.

Célom a szabályzatok betartatása és a kommunikáció javítása az elnökség, a területi szervezetek és az önkéntesek között. Erősíteni szeretném az MK jelenlétét vidéken is. Kiemelten fontosnak tartom az önkéntesek munkájának támogatását. Vízióm, hogy az MK ne csak egy profi, szakmai szervezet legyen, hanem egy nagy taglétszámú, szerethető, jó együttműködő csapattá váljon.

Az előző ciklusban EB tagként erőltettem az informatikai fejlesztéseket és önkéntesként is részt vettem benne. Rész vettem az MK rendszerei felmérésében. Összegyűjtöttem a jelenlegi alkalmazásaink és hozzáféréseink listáját. Nóri kapott egy új gépet, és most Emese is egy jó állapotú használt laptopot. Legalizáltuk a gépek operációs rendszereit. Megtettem a kötelező adatkezelői bejelentéseket a hatóság felé. Folyamatosan javítgatom a honlapot, és oktatom a munkatársakat.

Elérhetőségeim: skype:toreki.hu, mail:atoreki[kuk]gmail[puk]com, +36 (30) 6822339