Eredmények - Közlekedési Munkacsoport

feltöltés alatt...

Ahhoz, hogy egy szervezet lobbitevékenysége hatékony legyen, fejlett szakmai háttérrel és megalapozott szakmai javaslatokkal kell rendelkeznie. A Közlekedési Munkacsoport feladata e háttér biztosítása, és nekik köszönhetően igen jelentős eredményeket ért el a Kerékpárosklub.

  • Kerékpárosbarát KRESZ módosítás 2010. január 1.
    A 2010-es módosítások teremtették meg a jogi hátterét a korszerű kerékpáros infrastruktúrák létesítésének. Ilyenek például a kerékpársáv, nyílt kerékpársáv, kerékpáros nyom, előre tolt kerékpáros felállóhely, vagy az ellenirányban is kerékpározható egyirányú utcák. A Kerékpárosklub lobbiereje ebben az esetben is azért volt igen hatékony, mert egy a Közlekedési Munkacsoportunk által összeállított alapos szakmai tanulmány alapján fogalmaztuk meg módosító javaslatainkat.
     
  • Kerékpáros infrastruktúrákkal kapcsolatos tervezési előírások (UME 2.1.203/2010) és tervezési útmutató  elkészítésében közreműködés.
     
  • Pályázatkiírások módosítása
    A kerékpárosklub lobbierejének is köszönhetően a hivatásforgalmú kerékpárforgalmi fejlesztésekre irányuló jelenlegi pályázati rendszer (ROP, KözOP) előírja, hogy egy civil szervezet véleményét is csatolni kell a pályázati anyaghoz. Országos hálózatú kerékpáros civil szervezet támogatása pedig kétszeres pontot ér – ilyenből jelenleg kettő van az országban, a KMSZ és a Magyar Kerékpárosklub. Ráadásul a pályázati kiírás szerint, a tervezett létesítménynek meg kell felelnie az Útügyi Műszaki Előírásoknak (UME), melynek kidolgozásában szintén részt vett a Magyar Kerékpárosklub.

    A pályázati elbírálás során a civil szervezet nyilatkozata egy ötfokú skálán osztályozható. A maximális pont akkor érhető el, ha már a tervezés kezdeti fázisába bevonják a civil szervezetet, és folyamatos a konzultáció a munka során.

    A Kerékpárosklub több éves szakmai múlttal rendelkezik, műszaki tanácsadónkat egy mérnökökből álló önkéntes közlekedésszakmai munkacsoport segíti, és mivel országos szervezet vagyunk, ezért a helyi tagjaink véleményét is mindig kikérjük – több esetben pedig személyesen is jelen vagyunk a helyszíni bejárásokon.
     
  • Tervvéleményezés
    2011-től a pályázati forrásból megépíteni kívánt kerékpáros útvonal pontozásában plusz pontot ér a Kerékpárosklub támogatása. Emiatt egyre többen keresnek fel minket, egyre több tervet véleményezünk. Az elkészült szakmai véleményeket itt gyűjtjük.
     
  • Javaslatok készítése
    Amikor a Kerékpárosklub kezdeményez. Tehát nem tervet kell véleményezni, vagy nem egy tervezett infrastruktúrával kapcsolatban kell tanácsot adni. Amikor nem kérdeznek minket, de fontosnak tarjuk megfogalmazni javaslatunkat -pl egy veszélyes útszakasz vagy kereszteződés, egy rosszul megvalósított infrastruktúra esetében, ami mielőbbi beavatkozást igényel.
    Az elkészült szakmai javaslatokat itt gyűjtjük.