CARMA

 

CARMA  projekt találkozók:

A projektről:

A CARMA egy kommunikációs és marketing projekt, melyben 6 város vesz részt és 2 tanácsadó cég. A CARMA szó a Cycling Awarenes Raising and Marketing szóösszetételből származik – magyarul kb. a kerékpározás köztudatba emelésének erősítése és marketingje.

A Kerékpárosklub az egyedüli civil partner ebben a kezdeményezésben, mi képviseljük Budapestet,  a többi várost az önkormányzatok illetve az önkormányzat tulajdonában lévő cégek képviselik. Budapest előző vezetésével volt persze egy megállapodásunk arra vonatkozóan, hogy majd a várossal közösen veszünk részt a projektben, viszont sajnos az együttműködés elmaradt. Szerencsére az új vezetéssel ill. a BKK-val sikerült partnerségi megállapodást kötnünk, így egy kis késéssel megkezdődhet az érdemi munka.
 

A CARMA céljai:

  • a városok kerékpárosbarát és imidzsének javítása,
  • a kerékpár, mint közlekedési eszköz imidzsének javítása
  • a egyének kerékpározás iránti nyitottságának növelése
     

Tevékenységek a CARMA keretében

  • A projekt egyik fő eleme a hatékonyabb kommunikációs és marketingstratégiák kidolgozása. Célzott kampányokat indítunk, ami azt jelenti, hogy kutatások és felmérések alapján meghatározzuk azt a célcsoportot, melynek tagjai a leginkább nyitottak a kerékpározásra és felmérjük igényeiket.  Ezután kijelölünk egy célterületet, ahol az adott célcsoportot a leghatékonyabban tudjuk elérni.
  • Hálózatok kiépítése -  ez a munkafolyamat különösen fontos a Kerékpárosklub számára, hiszen nem mi vagyunk a döntéshozók. A város döntéshozóival és kerékpározással foglalkozó szerveivel tehát ki kell építeni egy kapcsolati hálót, el kell indulnia a rendszeres kommunikációnak. Emellett piaci szereplők és egyéb érdekeltek bevonása is fontos, tehát a kerékpáros témában érintett szervek közti működő hálózat kialakítása a cél. A többi partner pedig a másik oldalról közelíti meg a kérdést, számunkra a civil és a piaci szereplőkkel kiépítendő kapcsolat a fontos.
  • Mobilitási képzések szervezése – ez annyit jelent, hogy előadásokat tartunk nagyobb munkáltatóknál, hogy bemutassuk a dolgozóknak a kerékpáros közlekedés előnyeit. A lényeg, hogy a munkába járók teljes képet kapjanak a kerékpáros közlekedés előnyeiről és hátrányairól, és tudatos és felelős döntés hozzanak a napi közlekedési mód kiválasztásakor.
  • Célzott kampányok szervezése -  miután meghatároztuk a leginkább nyitott célcsoportot, célzott kampányokat szervezünk ezek elérésére.

A projektben részt vevő partnerek:

 

 

További információk: