- a vásárlási célú utak 85 százaléka hétköznapi fogyasztási eszköz vásárlása.
- a bevásárlások 80 százaléka szállítható lenne kerékpárral is (kosárban vagy hátsó csomagtartón)
- a vásárlási célú utak nagy része rövid (minden második út 5 km-nél rövidebb)
- mégis, gyakran könnyű dolgokat nehéz járművekkel visznek még rövid távolságokra is
- Amint Manhattenben bevezették a kerékpársávokat a 9. sugárúton, a kiskereskedelmi forgalom 49 százalékkal megnőtt, míg a környező kerületekben levő üzletek forgalma csak 3 százalékot emelkedett ugyanebben az időszakban. ( Forrás)
- Egy münsteri kutatás kimutatta, hogy a kerékpárosok havonta 11 alkalommal tértek vissza az egyes boltokba, míg az autósok csak 7 alkalommal.(Forrás)
- Egy osztrák kutatási eredmény szerint a kerékpárosok 80 százaléka jár hetente többször vásárolni, míg az autósoknál ez az arány csak 68 százalék. ( Forrás - 7. - 8. old )
- Egy Portlandben készült kutatás szerint a kerékpárral érkezők többet költenek havonta a bárokban és éttermekben (75,66 dollárt), mint az autóval érkező vendégek (68,56 dollárt). ( Forrás)
- 6 francia város vizsgálatának eredménye azt hozta, hogy a biciklivel érkező ⅘ annyit költ, mint egy autós, viszont kétszer gyakrabban megy boltba, így összességében többet költ. ( Forrás: 7-8. old)
- 20 indok a kerékpározásra
- A Cyclelogistics letölthető anyagai és alapkutatása