Facebook Instagram Youtube

A kerékpáros szervezetek közös lobbizásra hívják az önkormányzatokat!

A kerékpáros szervezetek közös lobbizásra hívják az önkormányzatokat!
2013.09.17
A csatlakozó önkormányzatok listája

Az ország 6 legnagyobb kerékpáros szervezete és az európai szakszövetség (a European Cyclists' Federation, a Kerékpáros Magyarország Szövetség, a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége, a Magyar Kerékpárosklub, a Magyar Kerékpársportok Szövetsége, a Magyar Természetjárók Szövetsége és a Magyar Kerékpárgyártók és Kereskedők Szövetsége) közös munkával elkészítette és a kormánynak elküldte a Nemzeti Kerékpáros Koncepciót
Céljuk az volt, hogy a következő pénzügyi időszakban (2014-2020) elegendő forrás legyen a kerékpározás ( közlekedés - turizmus - sport ) fejlesztéséhez, és hogy a rendelkezésre álló forrásokat jól és hatékonyan költsék el.
 
A koncepcióban megfogalmazott célokkal egyetértett Dr. Völner Pál, az NFM  közlekedésért felelős államtitkára is, és a résztvevő szervezeteket levelében  támogatásáról biztosította. Egyúttal együttműködésre kérte fel a kezdeményezőket az Országos Közlekedési Stratégia véglegesítése érdekében.
 
A Koncepció összefoglalóját, a Nemzeti Kerékpáros Chartát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium dísztermében ünnepélyes keretek között írta alá a 7 szervezet vezetője 2013. szeptember 17-én. (Dr. Völner Pál köszöntőbeszédét és az aláírókat ebben a videóban láthatod.)
 
A civil szervezetek és a kormány összefogása azonban nem elegendő. Az önkormányzatokra is szükség van: fontos, hogy olyan önkormányzatok is csatlakozzanak a felhíváshoz, amelyek fontosnak érzik az abban megfogalmazott célokat. Ezért ezúton indítjuk el a Charta aláírási akcióját. 
 
Kérjük a polgármestereket, támogassák közös céljainkat aláírásukkal.
  • Az aláírható dokumentum innen tölthető le.
  • Az aláírt dokumentum postán (Magyar Kerékpárosklub, 1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 29.) vagy elektronikus formában (kerekparoskerekasztal@gmail.com) küldhető vissza.

Az aláírókról rendszeresen tájékoztatjuk a sajtót is. 

Az eddigi aláírók:

Bp XIII. Kerület Önkormányzata

Telki Község Önkomrányzata

Győr Város Önkormányzata

Tapolca Város Önkormányzata

Gyomaendrőd Város Önkomrányzata

Sárbogárd Város Önkormányzata

Szarvas Város Önkormányzata

Makó Város Önkormányzata

Gyula Város Önkormányzata

Ráckeresztúr Község Önkormányzata

Békés Város Önkormányzata

Vép Város Önkormányzata

Pitvaros Község Önkormányzata

Tata Város Önkormányzata

Verőce Község Önkormányzata

Váckisújfalu Közszég Önkormányzata

Tihany Község Önkormányzata

Budapeswt III. Kerület (Óbuda) Önkormányzata

Mezőberény Város  Önkormányzata

Csömör Nagyközség Önkormányzata

Budapest VIII. Kerület (Józsefváros) Önkormányzata

Bordány Nagyközség Önkormányzata
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron