Facebook Instagram Youtube

Autósbarát Józsefváros. "Közlekedésfejlesztés" Budapesten 2012

Autósbarát Józsefváros. "Közlekedésfejlesztés" Budapesten 2012
2012.09.12
Cimkék: Érdeklődőknek
2012. őszi tanévétől a józsefvárosi önkormányzat ingyenessé tette 8.00 és 8.30 között a gépkocsival történő parkolást a kerület bölcsődéi, óvodái és általános iskolái környékén.

2012. őszi tanévétől a józsefvárosi önkormányzat ingyenessé tette 8.00 és 8.30 között a gépkocsival történő parkolást a kerület bölcsődéi, óvodái és általános iskolái környékén. "A reggeli rutint szeretné könnyebbé tenni a kerület vezetése azzal, hogy a szülőket mentesíti az oktatási intézmények környékén a parkolódj fizetése alól", szól a közlemény.

Igazán dicséretes a kerület igyekezete, bizonyára meg is lesz az intézkedés várt (?) eredménye: még több torlódás az iskolák környékén, ebből fakadóan természetesen növekvő balesetveszély, az iskolák  környékén a finoman szólva eddig sem kristálytiszta  levegő minőségének - és elsősorban a gyerekek egészségének  további romlása.

Ma, amikor a gyerekeink elhízottak, alig mozognak, a városunk közlekedése csődközeli állapotban van, elég meglepő ez az intézkedés. Hasznát, mármint valódi hasznát nem látjuk: káros a gyerekeknek, káros a levegőnek, káros a város közlekedésének, és persze káros az önkormányzat pénztárcájának is, hiszen bevételről mondtak le. Ráadásul azok kapnak kedvezményt, akik ki tudják fizetni a benzin árát, az autó használatának költségeit, a gazdagabbak.

Pedig nem is kellene a Józsefváros illetékeseinek messzire mennie jó példáért. A Belvárosban a Bástya utcában megnézhetnék, hogyan építettek az óvoda elé két autóparkoló helyére kerékpártámaszokat.

A VIII. kerület önkormányzata 2011-ben elkülönített 10 M Ft-ot kerékpártárolók építésére, majd ezt mégis másra költötte. Javasoljuk, hogy a fenti intézkedés helyett valóban helyezze ki a tervezett pontokra a támaszokat, ezzel biztosan sok családot sikerül rávenni arra, hogy kerékpározzanak, akár a gyerekeikkel is az iskolába.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron