Facebook Instagram Youtube

Végleges BAM! eredmények

Végleges BAM! eredmények
2012.10.31
Múlt héten zárult a kampány, az utólag pótolt adatokat is figyelembevéve az alábbiak a végleges eredmények:A 2012 szeptember 21-től október 25-ig tartó Bam! kampányban közel ötezren vettetek részt, és mindannyian együttesen közel 1 millió km-t tekertetek. Ennek köszönhetően 171 tonna CO2 kibocsátásától kíméltétek meg a légkört. ( Az egy főre jutó éves CO2 kibocsátás Magyarországon 5,6 tonna.) Ez alkalommal minden eddiginél több, 1700 vállalat és oktatási intézmény képviseltette magát. 

Múlt héten zárult a kampány, az utólag pótolt adatokat is figyelembevéve az alábbiak a végleges eredmények:

A 2012 szeptember 21-től október 25-ig tartó Bam! kampányban közel ötezren vettetek részt, és mindannyian együttesen közel 1 millió km-t tekertetek. Ennek köszönhetően 171 tonna CO2 kibocsátásától kíméltétek meg a légkört. ( Az egy főre jutó éves CO2 kibocsátás Magyarországon 5,6 tonna.) Ez alkalommal minden eddiginél több, 1700 vállalat és oktatási intézmény képviseltette magát. 

  • A résztvevők kétharmada férfi, egyharmada nő volt.
  • 7%-otok gyermekével együtt kerékpározott, ezzel is bizonyítva, hogy a gyerekek iskolába-óvodába szállításához nem feltétlenül szükséges személygépkocsi. A várakozásokkal ellentétben a kerékpárral gyermeket szállítók nagy része azonban nem nő volt, hanem 70%-uk férfi.
  • Szerencsére már egyre elterjedtebb az is, hogy kerékpározni nemcsak speciális kerékpáros ruházatban lehet: a kampányban résztvevők 12%-a jelölte be, hogy öltönyben vagy kosztümben pattant nyeregbe reggel. A csinos ruhákban bringázás egyébként a nőkre jellemzőbb: dupla annyian jelölték be ezt az opciót. 
  • A résztvevők felét pedig még az eső sem riasztotta vissza: akkor is kerékpárral mentetek munkába vagy iskolába, mikor mások letették a kétkerekűt.

A nyeremények maradjanak egyelőre meglepetések, de amit már most is elárulhatunk:

  • Az egyéni teljesítők között értékes kerékpárok, kerékpáros kiegészítők és más meglepetések kerülnek majd kisorsolásra.
  • A résztvevők között külön sorsolunk még egy szoknyában és egy öltönyben bringára ülő nyertest - hiszen bringázni bármilyen ruhában lehet! 
  • Ajándékot kap egy bringás közlekedő, aki gyermekkel együtt közlekedett.
  • Kisorsolunk valakit, aki elázott az esőben. Lesz egy nyertesünk, aki bejelölte, hogy útja során defektet kapott - így a szerencsétlenség szerencsével párosul!
  • És olyan versenyző is kap majd egy ajándékcsomagot a MÁV-tól, aki a vasúti közlekedéssel kombinálva használta kerékpárját.
  • A vállalati kategóriákbanvállalati indikátorlista alapján a leginkább kerékpárosbarát cégeket jutalmazzuk, illetve ezen vállalatok/felsőoktatási intézmények legeredményesebb csapatainak tagjait is megajándékozzuk.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron