December 20-án ünnepélyesen átadják a Margit hidat. Ebből az alkalomból megnéztük, hogy milyen lett, mennyire lehet közlekedni rajta. Videónkban László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke sorra veszi, hogy mi nem készült el a beígért kerékpáros infrastruktúrából és elemzi a megvalósultak hibáit. A Magyar Kerékpárosklub azt kéri a város vezetőitől, a felelősöktől, hogy mielőtt átadják a hidat, fejezzék azt be!
December 20-án ünnepélyesen átadják a Margit hidat. Ebből az alkalomból megnéztük, hogy milyen lett, mennyire lehet közlekedni rajta. Videónkban László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke sorra veszi, hogy mi nem készült el a beígért kerékpáros infrastruktúrából és elemzi a megvalósultak hibáit.
A Magyar Kerékpárosklub azt kéri a város vezetőitől, a felelősöktől, hogy mielőtt átadják a hidat, fejezzék azt be!
A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.
2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.