Facebook Instagram Youtube

Területi szervezetek találkozóját tartottuk a hétvégén

Területi szervezetek találkozóját tartottuk a hétvégén
2016.02.23
Szervezetfejlesztési és érdekképviselet-tudományi iskolanapot tartottunk szombaton a budapesti Hermann Ottó iskolában. A Kerékpárosklub területi szervezeteinek képviselőinek részvételével zajlott találkozón a klub működéséről, hatékony civil módszerekről, közlekedés-fejlesztési alapelvekről és közösségépítő módszerekről, tapasztalatokról tanultunk egymástól.

Szervezetfejlesztési és érdekképviselet-tudományi iskolanapot tartottunk szombaton a budapesti Hermann Ottó iskolában. A Kerékpárosklub területi szervezeteinek képviselőinek részvételével zajlott találkozón a klub működéséről, hatékony civil módszerekről, közlekedés-fejlesztési alapelvekről és közösségépítő módszerekről, tapasztalatokról tanultunk egymástól.

Egy egész osztályterem megtelt a február 20-i fakultáción, a budapesti csoportjaink mellett Debrecen, Székesfehérvár, Veszprém, Pécs, Szeged, Paks, Miskolc (Kerékpáros Miskolc Egyesület), Kecskemét, Gödöllő szervezeteinek képviselői voltak jelen.

A nap egyik fő témája a szervezetépítés kérdései és kihívásai voltak. Kürti Gábor, a klub elnöke a Critical Mass mozgalom fejlődésén és változásain, valamint a Kerékpárosklub történetén keresztül mutatta be a civil erő sokszorosításának jelentőségét a hatékony érdekképviselet szempontjából. Csanádi Gyuri, a kelet-pesti Kerékpárosklub szervezet példája alapján mutatta be, mi vezethet kiégéshez, és hogyan lehet újjáépíteni és reaktiválni egy hibernációba került helyi csoportot.

Az előadások és az azokat követő beszélgetések során szó volt szervezeti alapelvekről, és egymás történetein keresztül lehetőségünk volt megismerni a civil meló buktatóit és jó gyakorlatait, az önkéntesség korlátait és lehetőségeit, közösségi finanszírozási módszereket. Radics Miklós, a Kerékpárosklub közlekedésmérnöke szakmai anyagaink használatáról és a városvezetők meggyőzési módszereiről tartott előadást. Erdős Zoltán, a klub ellenőrző-bizottságának tagja az önkormányzati struktúrák és hivatali működési rendszerek körüli ködöt oszlatta el prezentációjában.

A nap egyébként szuper hangulatban telt, a szombati iskola megszervezéséért pedig nagy köszönetet jár Szanyi Gergelynek, a klub területi csoportjaival foglalkozó elnökségi tagjának, és köszönjük az irodából Varga Andi, valamint önkénteseink segítségét is. Természetesen köszi még minden résztvevőnek, előadónak, hiszen nélkületek némán ültünk volna egy napon át az üres tanteremben. Vasárnap a jó és rossz budapesti bringás infrastruktúrát bemutató városnézésre is sor került, a túravezetést Erdős Zolinak köszönjük.

A találkozón készült képeket megnézhetitek facebook oldalunkon, ahol a területi szervezeteink elérhetőségeit is megtaláljátok.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron