Ezeken dolgozunk - 2012

Címkék:

A 2012-es év történései

Elértük, átadásra került, megépült, fejlődött:

  • Miskolci buszsávok nyíltak.
  • Tatabányán közreműködtünk a Sport- és Kerékpáros Turisztikai Centrum tervezésében.
  • Gödöllő kerékpárosbarát lett.
  • Az Andrássy úton helyet cserélt a parkoló- és kerékpársáv.
  • Megépült a budapesti Újszász utcai sáv
  • Újabb 10 buszsávot nyitott meg a BKK.
  • Elindultak a BuBi tervezések.
  • Újabb kerékpártárolók Budapesten
  • Lekerült a bringatilos a Lánchídról.
  • Kerékpáros fejlesztési tervek a MÁV-nál.
  • Több biciklit visz a budai fogaskerekű.
  • Kerékpáros rendőrök Budapesten.
  • A következő területeken folytattunk (ill. jelenleg is folytatunk) egyeztetést a BKK-val:
    • Baross tér felszíni rendezése
    • Thököly út felújítása
    • Móricz Zsigmond körtér felújítása
    • a teljes budapesti kerékpáros infrastruktúrát érintő átalakítások
    • 2013 évi híd és műtárgy felújítás
    • 2013 évi útfelújítási tervek
    • Örs vezér tere
    • budapesti kerékpáros közösségi közlekedési-rendszer (alias közbringa, vagy BUBI)

Véleményeztünk, bíráltunk, ajánlottunk:

  • Összesen 10 kerékpáros infrastruktúra-fejlesztéssel kapcsolatban adtunk ki hivatalos támogató nyilatkozatot, melyek közül nyolcat (feltételekkel) támogattunk (Balmazújváros, Eger – patak menti kerékpárút, Eger – „Kerékpárral a Bükkön át”, Egerszalók, Orfű, Siófok, Szeged, Tihany), kettőt pedig nem (Csömör, Debrecen).
  • KKK több tervbírálatán is résztvettünk, melyek többnyire településeket összekötő kerékpárutak terveit tartalmazták (Cece-Vajta, Kecskemét-Városföld, Soltvadkert-Bócsa, Hajós-Érsekhalma, Sükösd-Nemesnádudvar, Veszprém-Bánd, Siófok-Ságvár, Sárbogárd). Ezek megvalósítását szakmai szempontból alapvetően támogattuk, a szükséges módosításokra javaslatokat tettünk
  • 2 témában is elkezdtünk ajánlást kidolgozni, melyeket véglegesítésük után nyilvánosságra hozunk:
    • A kerékpáros nyom piktogramok alkalmazása és használata: milyen esetekben alkalmazzunk, hogyan használjuk és hová pozícionáljuk, és mit jelent a kerékpárral vagy gépjárművel közlekedők számára.
    • A kerékpárutak és a gyalog- és kerékpárutak útszéli és terelővonali útburkolati jeleinek következetes használata, mely nem csak a tervezést és a használatot segíti, hanem a közlekedés biztonságát is javítja.

Népszerűsítettünk:

  • "Bringázz a munkába!" Már ötödik éve, hogy évente kétszer szervezzük egyik legismertebb kampányunkat. 2012-ben a 8500 résztvevő összesen 2,2 millió kilométert tekert, ennek köszönhetően 428 tonna CO2 kibocsátástól kímélte meg a légkört. A kampány részeként szervezett „Bringás reggeli” pedig egyre több helyen kerül megrendezésre és egyre népszerűbb. További hírek itt. Figyelem, a Bam! 2013. tavaszán ismét folytatódik, figyeljétek a híreket honlapunkon és kövessetek minket a BAM! facebook oldalán!
  • "Mindenki gyalogos" kampányban mi is részt vettünk. Egy vicces videónk itt
  • "Helyben vedd meg:" Lezárult tavasszal a kampány, melynek célja, hogy az autós nagybevásárlások helyett a helyi kis boltokban való gyalogos-kerékpáros vásárlásra buzdítson.
  • Ingyenes"Bebiciklizés" programunk továbbra is nagy lendülettel tart: a kevésbé gyakorlott biciklistákat vértezzük fel rövid elméleti és gyakorlati oktatás révén több bátorsággal, hogy magabiztosan közlekedjenek a forgalomban (A program angol nyelven is elérhető) Részletek itt és a Bebiciklizés Facebook oldalán

Kampányoltunk:

  • Európai Unió: Sikeresen kampányoltunk levélben Brüsszel felé, hogy az EU támogassa a kerékpáros közlekedést.
  • Critical Mass: tavaly ősszel maradt el először - a szervezők döntése nyomán. Emlékeztek még arra, miért is? Mert "Hordozórakétát nem lehet a holdra vinni" és mert "Értelmetlenül nem kell". 2013. április 20-án lesz az utolsó nagy bringaemelés.
  • A budapesti Zöld Pardon szórakozóhely építkezése során jelentkező bringautat érintő gondok kapcsán tárgyalásokat kezdeményeztünk.
  • Margit-hídra tervezett kerékpáros inframegoldások ellen többször, több helyen is felléptünk. Végül elkészült a kétséges bringaút, de a piktogramok biztosítják az irányhelyes úton közlekedést.

Állástfoglaltunk:

  • a járdázásról (videó itt), a kerékpáros rendszámtábláról, a buszsáv használatáról, a tömegközlekedésen való szállításról, az egyoldali kétirányú kerékpárutakról. Érdekel? itt olvashatod!

A 2016-os év történései itt

A 2015-ös év történései itt

A 2013-as év történései itt

A 2013-as év történései itt

A 2012-es év történései itt

Részletes beszámolóink hírlevél archívumunkban olvashatóak.