Facebook Instagram Youtube

A 2014-es év történései

Érdekvédelem

Kampányok, oktatás
  • Kihirdették a Kerékpárosbarát Település díjakat. A díjazás szempontrendszerével nem értünk egyet. Itt írtuk le érveinket, bemutatva két díjazott települést, Budaörsöt és Vácot. Írásunkra a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a díjat koordináló Kerékpáros Magyarország Szövetség közös közleményben reagált. Ezek után sajtóközleményt adtunk ki, melyet itt olvashatsz.
  • Így tehetőek élhetővé településeink: Interjú Jan Gehl-lel, önkormányzatoknak készített szakmai anyagunk költséghatékony fejlesztésekről.
  • Frissítettük a Kerékpárosklub Kisokost - ami már a kerékpár felszerelésére vonatkozó új előírásokat is tartalmazza.
  • 2-szer is Bringáztunk a Munkába! és sok ezer biciklis kapott reggelit
  • Nincsenek biciklisek! Elindult Együtt Közlekedünk kampányunk citylight, rádió és tévékampánnyal, utcai eseményekkel.
  • Rendszeresen tartunk Bebiciklizést, hogy magabiztosan közlekedhess két keréken a forgalomban.
Írtunk róla
Nemzetközi
  • Egy grazi képzés eredményeként BYPAD auditorok lettünk! A Bicycle Policy Audit egy auditáló eljárás, mely egy település vagy régió kerékpárforgalmi létesítményeit, a városvezetés fejlesztési törekvéseit / terveit értékelni. Bővebben
  • Javulni fognak a Szlovákia és Magyarország közötti kerékpáros kapcsolatok. Részletek itt.
  • Zágrábban Pedalafest néven rendezett fesztivált a Sindikat Biciklista nevű szervezet, ahol mi is előadtunk. Beszámolónk itt.
  • Kétnapos konferencián jártunk Lengyelországban.
  • Velencében jártunk, ahol egy nemzetközi konferencián adtunk elő a magyarországi pozitív szemléletformáló kampányokról.
  • Osztrák cikk a közúti forgalom hierarchiájáról - nemzetközi példákkal.
Számok, statisztikák
  • Egyre jobban láthatóak a kerékpárral közlekedők. A Critical Mass mozgalommal karöltve rendszeres mérjük a lámpahasználatot.
  • A Múzeum körúton felállított kerékpárszámlálónk a 2014-es évet 695.551-nél zárta, ami két irányban 1,2 milliós kerékpáros forgalmat jelent. A 2010. óta növekvő trend 2014-ben stagnálni látszott, melynek oka, hogy a Múzeum körút környezetében található sok könnyen biciklizhető út jelentős kerékpáros forgalmat vonzott el.
  • A Magyar Kerékpárosklub 3 évet felölelő kerékpárhasználati adatai egyértelműen bizonyítják: Magyarország kerékpáros nagyhatalom és Budapesten az elmúlt években megugrott a kerékpárhasználat.
  • Megváltoztattuk 2010 óta tartó reprezentatív kutatásunk módszertanát. Ezáltal kiszűrhetővé válik az időjárás befolyásoló hatása és az eredmények összehasonlíthatóak az európai országok kerékpárhasználati szokásait mérő Eurobarometer adatokkal. Részletek itt
  • 6.863.495 Ft gyűlt össze idén az 1%-os felajánlásokból. Köszönjük!
Bringás fejlesztések hírei
Események
  • Kerékpáros évzáró bulit tartottunk irodánkban.
  • Országos kerékpáros szakmai konferenciát szerveztünk december 2-án Bringázni Élmény! címmel a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal közösen. Beszámoló hamarosan.
  • Szeptemberben újból részt vettünk a Mobilitási hét és az Autómentes nap eseményeiben.
  • Rajzpályázatot hirdettünk Hollandia Budapesti Nagykövetségével együttműködésben  A nyertes pályázatok itt.
  • Rendszeresen szervezünk túrákat.
  • Adományt gyűjtöttünk a Bam! győztes tiszaroffi általános iskolának melyből egy szuper bringatároló épült fel. Az átadásról itt láthatsz fotókat.
  • Kint voltunk a Bringaexpon februárban, standunk témája a városi közlekedés volt.
  • Januárban  meghívtuk támogatóinkat, szponzorainkat, hogy együtt tekintsük át az elmúlt évet, eredményeinket, kampányainkat, és bemutathassuk elképzeléseinket az idei évre. Tovább.

A 2016-os év történései itt

A 2015-ös év történései itt

A 2013-as év történései itt

A 2012-es év történései itt

Részletes beszámolóink hírlevél archívumunkban olvashatóak.

Kapcsolódó hírek

Ezeken dolgozunk 2015

Az alábbiakban egy rövid összefoglalót olvashatsz arról, mi mindenen dolgozunk nap mint nap. Ismerd meg munkánkat!