Támogasd 1%-kal a Kerékpárosklubot!

Javaslataink a Csepeli útfelújítások kapcsán

Csepelen útfelújításra és a földutak burkolására tett javaslatott az önkormányzat. Ez egy ötéves terv, amihez mi is elküldtük a javaslatainkat, hogy ne történhessen olyan baki, mint a Damjanich utcában, ahol a vízelvezető árok fedelében könnyen beszorulhat a kerék, illetve bringabarát maradjon a környék. A levelet alább olvashatjátok: 
 

Tisztelt Borbély Lénárd Polgármester Úr!

Tisztelt Süle László Igazgató Úr!



Örömmel olvastuk, hogy az önkormányzat egy igen jelentős útfelújítási programot fogadott el. Átolvasva az előterjesztést a Magyar Kerékpárosklub Dél-Pesti Területi Szervezete szeretne néhány észrevétellel, javaslattal élni.



Az előterjesztés egyik fő eleme a csapadékvíz elvezetés. Ezt sok helyen árkokkal oldják meg, de sajnos néhány helyen, az utat keresztező árkok esetén, a kerékpárosokra balesetveszélyes megoldások találhatóak. Az árkot fedő vasrácsok nyílásai, a haladási iránnyal párhuzamosak, így az erre haladó kerékpár kereke könnyen beleszorulhat vagy “megvezetve” a kereket, hirtelen irányváltoztatásra készteti a kerékpárost. Éppen ezért szeretnénk javasolni, hogy az ilyen vasrácsokat cseréljék négyzetrácsosra, illetve újak építésénél már eleve ilyenek kerüljenek kihelyezésre, ezzel egyszerű módon megszüntetve a balesetveszélyt.

Tudomásunk szerint ilyen rács található a következő helyeken:

  • Erdész köz

  • Gyöngyvirágos út

  • Fenyvesi út - Gyöngyvirágos út kereszteződésénél

  • Gyopáros utca - Damjanich utca sarok

  • Damjanich utca - Kecsege utca sarok (bár itt történt némi javítás a rácsok sűrítésével, de még mindig bele tud szorulni egy országúti kerékpár kereke vagy veszélyesen megvezeti és ezáltal hirtelen irányváltoztatásra kényszeríti a kerékpárost)



Az csepeli utcák szilárd burkolattal való ellátása kapcsán, a következőket szeretnénk javasolni:

  • A javaslatban szereplő legtöbb utca jelenleg kis forgalmú, főként a rossz burkolat miatt, ezért félő, hogy az aszfaltozás a gépjárműforgalom ugrásszerű növekedését eredményezné. Ez az itt lakók számára is kellemetlenséget okozhat, illetve a kerékpáros közlekedésre is veszélyt jelenthet, ezért javasoljuk, hogy egyrészt helyi sebességkorlátozással, másrészt fizikai akadályok kihelyezésével (például sebességcsökkentő küszöb, ami kerékpárral két oldalról kikerülhető) a forgalom csillapításra kerüljön sor.

  • A Királyerdő út kapcsán az előbb említett forgalomcsillapításra még nagyobb szükség lehet, mivel ez egy hosszú, egyenes útszakasz, ezzel mintegy hívogat a nagyobb sebességgel való haladásra.

  • Amennyiben a javaslatban szereplő utcák valamelyike egyirányúsításra kerülne, kérjük, hogy a kerékpárosok számára továbbra is engedélyezzék mind két irányból a behajtást

  • Az Ady Endre - Duna - Zsák Hugó - Popieluszko - Vágóhíd - Kassai köz nyomvonalon kérjük vizsgálják meg a forgalmas útszakasz kerékpárosbaráttá tételét, mert kerékpáros szempontból ez az egyetlen kapcsolat a Gubacsi híd és a Hollandi út között, ez utóbbin pedig a VEKOP program kapcsán kerékpárforgalmi létesítmény lesz..

  • A Lámpás utca és a II. Rákóczi Ferenc utca kapcsán szeretnénk felkérni Borbély Lénárd Polgármester Urat, hogy kezdeményezze a hiányzó kerékpárút szakaszok megépítését, mert jelen pillanatban nincs biztonságos kerékpáros kapcsolat dél felé és viszonylag rövid szakaszokról lenne szó. Meglátásunk szerint ezek megépítése nagyban javítaná mind a hivatásforgalmi, mind a turisztikai célú kerékpározás helyzetét.




 

Tisztelettel:

 

Magyar Kerékpárosklub Dél-Pesti Területi Szervezet