Rövid- és hosszú távokon is olcsó, fenntartható és egészséges versenytársa lehet az autós közlekedésnek. Az elővárosokból autó helyett kerékpárral munkába járást a vasútállomások jó megközelíthetőségével, kerékpárosbarát kialakításával lehet elősegíteni.
- Petíciót indítottunk a bringabarát vasútállomásokért:
ITT ÍRD ALÁ
Kerékpárt és vonatot kombinálva a háztól házig tartó rövid és hosszú távolságok egyaránt gyorsan (a vonatnak köszönhetően) és rugalmasan (a kerékpárnak köszönhetően) megtehetők. Ezáltal a kerékpár-vonat kombináció az autó potenciális versenytársává válik, még a hosszú távolságokon is.
A MÁV adatai szerint a kerékpárjegyek száma folyamatosan növekszik, még azokon a településeken is, ahol az utasszám csökken. Ez előrevetíti, hogy a jövőben a kerékpárszállítási kapacitás nem lesz elég, ezért mindenképpen lehetővé kell tenni a kerékpárok biztonságos, jól megvilágított tárolását a vasútállomásokon, minél közelebb a peronokhoz.
Kerékpáros utazásszámok alakulása, adat MÁV
Egy online felmérést végeztünk, amely alapján kiderült, hogy a kitöltők 84%-a nem elégedett vasútállomási kerékpártárolók biztonságával. A válaszadók 78 %-a szerint nem megfelelő a kerékpártámaszok kialakítása és minősége az állomásokon, míg közel háromnegyedük vélekedett úgy, hogy nem áll rendelkezésre elegendő kerékpártároló.
A nem megfelelő vasúti adottságok és a hiányos infrastruktúra miatt az agglomerációban élők döntő többsége autóval utazik a fővárosba. A városba érkező megnövekedett autóforgalom terheli a város mobilitási rendszerét és a károsanyag-kibocsátásának köszönhetően jelentősen növeli a légszennyezettség mértékét.
- Szükség van az állomási kerékpártárolás minőségi fejlesztésére, annak érdekében, hogy kombinált közlekedés vonzereje növekedjen: lehetőséget kell teremteni a kerékpárok megfelelő tárolására minden állomáson.
Hosszútávon az ideális megoldása a liftek kialakítása, mert ez kiszolgálja a mozgáskorlátozottak, a babakocsival közlekedők és a kerékpárosok igényeit is.
- Amíg nem történik meg a liftek kialakítása, követeljük, hogy minden lépcsőre azonnal kerékpáros tolósíneket helyezzenek ki! A sín legyen csúszásgátló és legyen alkalmas arra, hogy oldaltáskával együtt használható legyen.
Városaink és környezetünk egészségének megóvása érdekében szeretnénk összefogni és mobilizálni a kerékpáros közösséget, hogy együtt elérjük a kombinált közlekedés feltételei adottak legyenek, és megvalósuljanak azok a fejlesztések, amelyek mindenki számára vonzóvá vagy elérhetővé teszik a kombinált közlekedést.
- Írd alá te is a petíciót. amit a szakmai javaslatunkkal együtt március végén átadunk a MÁV-nak, és követeljük, hogy azonnal tegyék kerékpárosbaráttá a vasútállomásokat:
ALÁÍROM A PETÍCIÓT
A kombinált közlekedés előnyei:
Fenntartható: a kerékpározás az egyik leginkább energiahatékony és alacsony kibocsátású közlekedési mód, míg a vasút hosszabb távolságokon számít a legzöldebb közlekedési módnak;
Egészséges: a rendszeres mozgással, kerékpározással saját mentális és fizikai egészségünknek is jót teszünk, sőt másokat is megkímélünk a károsgáz-, por- és zajszennyezéstől, az utakat felszabadítjuk a torlódástól;
Szabadidőhöz jutunk a vonaton: dolgozhatunk, olvashatunk, kapcsolatot tarthatunk a hozzátartozóinkkal, barátainkkal;
Olcsó: a vonatozás még a hatósági áron tankolt benzinhez képest is kedvezőbb árú, ráadásul különböző kedvezményekre is számíthatunk.
Hozzájárul a városok élhetőségének jelentős javulásához, a klímavédelmi célok biztosabb teljesüléséhez.
A projekt az Európai Unió "Polgárok, egyenlőség, jogok és értékek" (CERV) programjának támogatásával valósult meg. Az Európai Bizottság támogatása nem jelenti a projektben megvalósított tevékenységek tartalmának jóváhagyását, amely kizárólag az azt megvalósítók álláspontját tükrözi, valamint a bizottság nem tehető felelőssé ezen információk bárminemű felhasználásáért.
Csatlakozz a Kerékpárosklubhoz, csináljunk együtt bringás országot Magyarországból!Támogasd a bringás fejlődést!