Facebook Instagram Youtube

MI ADJUK A HÁTSZELET

Támogasd adód 1%-ával a bringás fejlődésért dolgozó Kerékpárosklubot!

Adószámunk: 18245402-2-43

ÉRTETEK DOLGOZUNK

A Magyar Kerékpárosklub majdnem két évtizede dolgozik a kerékpározás fejlődéséért.

Célunk, hogy bárki közlekedhessen biciklivel: biztonságban érezze magát, aki még nem bringázik, és kényelmesebben tekerhessenek, akik már mindenhová így járnak.

Jelentős eredményeket értünk már el együtt, de még nagyon sok tennivalónk van hátra. Függetlenségünk megőrzéséhez, hatásunk növeléséhez stabil pénzügyi háttérre van szükség, ami nélkületek megvalósíthatatlan.

Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkánkat adód 1%-ával!

NÉV: MAGYAR KERÉKPÁROSKLUB

ADÓSZÁM: 18245402-2-43

EZEKEN DOLGOZUNK

2020 az egyik legsikeresebb évünk volt annak ellenére, hogy a járvány a mi munkánkat is megnehezítette. Egyre több munkánk egyre jobb eredményei a támogatásotoknak is köszönhető.

Többen tekerünk, de még többen szeretnének kerékpárra ülni. Ezért többet is kell dolgoznunk. A növekedésünk, az eredményeink, a szakmaiságunk és a függetlenségünk a te kezedben van.

Még nincs elég támogatója a bringás fejlődésért dolgozó Kerékpárosklubnak ahhoz, hogy tovább növekedhessen. Helyi csoportjaink fejlődnek, de sok segítségre lenne még szükségük. Központi csapatunk lassan növekszik, de továbbra is túlterhelt.

Nehéz felsorolni, hány eredményben volt benne a kezünk 2020-ban.

Teljes éves munkánk összefoglalóját itt olvashatod el, alább pedig kiemeltük a legfontosabb eredményeket:

Budapesten és vidéken is régóta kért bringás fejlesztések történtek. Az új utak és a vírus hatására még télen is nőtt a biciklis forgalom.

Reprezentatív kutatást készítettünk, amiből kiderült: 2 év alatt 6%-kal többen ültek Budapesten kerékpárra és a magyarok szívesebben bringáznának, ha vonzóbbak lennének az utak.

Megépült az évtizede kért Budapest-Szentendre közti Eurovelo 6 kerékpárút, Budapesten a Nagykörúton, Bartók Béla úton, Baross utcán, a Villányi és Tétényi úton, valamint külvárosi területeken is elkészült sok fejlesztés, amiken mi is dolgoztunk, hétvégenként korzó lett a Pesti alsó rakpart.

Civil szervezetekkel közösen, sikerrel kezdeményeztük a Nagykörút teljes megújításának elindítását, most a rakpart hosszú távú megújulásáért dolgozunk velük.

50 vidéki városban javasoltunk új kerékpársávokat. A Balatonnál és Szegeden is aszfaltba öntötték a kéréseinket.

Sok helyen küzdöttünk fejlesztési tervek módosításáért: kampányoltunk a szentendrei bringás híd mellett, a Budapest-Balaton bringaút biatorbágyi szakaszának áttervezését kértük, ami el is indult.

Javaslatunk nyomán elindult az elektromos kerékpárvásárlás támogatása, és a miniszterelnökhöz fordultunk a hagyományos bringák vásárlásának támogatásáért.

Ötödik éve dolgozunk a biciklizés biztonságát nyújtó KRESZ-módosításokért és - ha már nem egyeztetnek a civilekkel - egy akcióval hívtuk fel a figyelmet a Bubi fejlesztési igényeire.

A vírus előtt budapesti és Pest-megyei önkormányzati vezetőknek mutattuk be helyi javaslatainkat.

Közös munkacsoportot alapítottunk a MÁV-Starttal a vasúti bringaszállítás és tárolás fejlesztéséért és a Budapest Fejlesztési Központtal a főváros és agglomeráció közlekedésfejelsztéséért.

A kerékpárszakmával közösen védtük a bicikliboltokat és útvonalakat a lezárásokkal szemben.

Teljes gőzzel népszerűsítjük a bringázást még télen is. A Bringázz a Munkába kampányt átszervezve országosan hirdettük a kerékpározás előnyeitadománybicikliket adtunk a vírus ellen kórházi és szociális dolgozóknak, népszerű videókat forgattunk, a hétvégi bringásokat is megszólítottuk, nyereményjátékokat szerveztünk.

A 3-as metró lezárásakor újraindítottuk a Metrópótló kampányt, tavasszal nagy sikerű útvonalajánlatokat állítottunk össze kezdőknek.

Több mint 1500 alkalommal szerepeltünk a médiában, folyamatosan hárítjuk a kerékpárellenes támadásokat és szemléletformáló cikkeket publikálunk honlapunkon és szakmai lapokban.

Bringás felvonulásainkat – I bike Budapest és vidéki Critical Mass – le kellett mondani, bringás reggelit csak ősszel tarthattunk, de nyáron nagy érdeklődést kiváltó előadásokat szerveztünk a László János emléknapon a budapesti kerékpárpolitika történetéről és a Nagykörútról.

Oktatóprogramokat is tartottunk amikor lehetett, a korlátozások alatt videókat és webinarokat (1.,2.,3.rész) gyártottunk.

Győrben bevásárolni segítettünk és adományokat vittünk a koronavírus által veszélyeztetett időseknek.

Mindeközben irodánk karanténból dolgozik és területi szervezeteink is megsínylették a fizikai távolságtartást, mégis igyekeztünk közösséget építeni, helyi fejlesztésekért dolgozni.

Nem szeretnénk abbahagyni. Néhányunkat a fenti képen is láthatod.

ÉRTETEK DOLGOZNÁNK, DE MOST BAJBAN VAGYUNK.

A bringás fejlesztésekért vívott küzdelmünk, kampányaink és oktatóprogramjaink nehéz helyzetbe kerültek: egyre többen élvezik a munkánk hatását, ugyanakkor a  másik támogatási formánk, a tagságunk lassan csökkenni kezdett. A nehéz gazdasági helyzetben érthető, hogy sokan lemondanak az extra kiadásokról.

Az adó 1% felajánlása viszont ingyen van és pár perc az egész. Mi egy évig dolgozunk belőle az egészségesebb, élhetőbb Magyarországért. Folytassuk tovább!

Szakértőink és helyi csoportjaink bringázható utakért és új kerékpártárolókért küzdenek, biciklibarát KRESZ-t, kerékpározást segítő jogszabályi környezetet szeretnénk, kampányokkal és rendezvényekkel népszerűsítjük és oktatjuk a bringás közlekedést.

A járvány miatt rendezvényeinket beláthatatlan időre el kellett halasztani. A több tízezres I bike Budapest és vidéki felvonulásaink elmaradtak, a 10000 embert megmozgató országos bringás reggelik a legjobb találkozóhelyeink azokkal, akikért dolgozunk, de idén még nem látjuk, mikor tarthatjuk meg. Nagy érvágás ez, mert az eseményeinken személyesen kérhetnénk a Kerékpárosklub támogatását.

Miközben szervezetfejlesztési munkánk hatására újjáélednek területi szervezeteink, továbbra is csak 5 állandó munkatársunk viszi egyre több feladatunkat. Jelentős eredményeket értünk már el együtt, de még nagyon sok tennivalónk van hátra. Függetlenségünk megőrzéséhez stabil pénzügyi háttérre van szükség, ami nélkületek megvalósíthatatlan. Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkánkat adód 1%-ával! Számítunk rátok ebben az évben is!

A Kerékpárosklub erejét, függetlenségét, szakmaiságát közössége biztosítja. Nem szeretnénk abbahagyni. Számítunk rátok ebben az évben is!

Nevünk: Magyar Kerékpárosklub

Adószámunk: 18245402-2-43

Akár már ma leadhatjátok az adó 1%-ot Ügyfélkapu bejelentkezéssel az eszja.nav.gov.hu oldalon!

HOGYAN LEHET LEADNI AZ ADÓ 1%-OT?

Sokkal könnyebb adóbevallást leadni, mióta a NAV március 15-ig elkészíti az adóbevallás tervezetét.

A NAV adóbevallási tervezetébe viszont nem kerül be automatikusan az 1%-os felajánlás, arról neked kell gondoskodnod. Ezt külön, az adóbevallásod leadása után is megteheted.

Nagyon sok 1% felajánlást vesztenek ezen a civil szervezetek. Kérjük ne feledkezz meg róla!

1% támogatás határideje: 2021. május 20.

Így adhatod le az 1% rendelkező nyilatkozatodat:

Beérkezési (nem postára adási!) határidő: május 20.

Itt találod képes útmutatónkat az eSZJA oldalas 1% rendelkezésről

Mi a teendőd, ha nincs Ügyfélkapud?

Április 15-ig adóazonosító jeled és születési dátumod megadásával kérheted a tervezet postázását:

• SMS-ben a 06-30/344-4304-es telefonszámon (az üzenetben meg kell adni az adóazonosító jelet és a születési dátumot (év-hónap-nap) a következő formában: SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn)
  • a NAV honlapján elérhető webűrlapon
  • levélben
  • formanyomtatványon (BEVTERVK - itt érhető el)
  • telefonon, a 1819-es hívószámon

Munkáltatód adja le az 1%-os nyilatkozatodat?

Munkáltatói adómegállapítás esetén munkáltatód összegyűjtheti a lezárt borítékba helyezett 1%-os nyilatkozatodat. Ezt jó, ha 2021. május 10-ig megteszik, hiszen május 20-ig el kell juttatniuk a nyilatkozatokat a NAV-nak.

Fontos, hogy a lezárt borítékon rajta legyen az adóazonosító jeled, a leragasztás helyén pedig az aláírásod.

Fontos határidőd: 2021. május 20.

Könyvelőd adja le az adóbevallásodat?

Szólj neki, hogy ne felejtse el leadni az 1%-odat is!

Küldd el neki az adószámunkat: 18245402-2-43

Egyéni vállalkozó, áfás magánszemély, önadózó vagy őstermelő vagy?

Neked is elkészíti adóbevallási tervezetedet a NAV. A bevallási és rendelkezési határidő ezért neked is május 20.

Töltsd ki a 20EGYSZA rendelkező nyilatkozatot, amit ügyfélkapun át vagy postán feladhatsz, illetve ügyfélszolgálaton személyesen eljuttathatsz a NAV-nak.

Fontos határidőd: 2021. május 20.

Tippek:

Szükséges adatok:

• Kedvezményezett neve: Magyar Kerékpárosklub
  • A kedvezményezett adószáma: 18245402-2-43

KAPA ÉS PEPE SEGÍT, HOGY NE FELEDKEZZ MEG AZ 1%-RÓL

HOGYAN SEGÍTHETED AZ 1% KAMPÁNYT?

• Kérd meg ismerőseidet a Kerékpárosklub támogatására! Oszd meg ezt az oldalt a Facebook-on, email-ben.
  • Ebben a mappában megtalálod plakátjainkat, szórólapjainkat, bannereinket és különböző webes, közösségi médiás felületekre méretezett kreatívjainkat.
    Töltsd le, oszd meg, nyomtasd ki, tedd fel, ahová tudod!
  • Vigyél szórólapot, matricát, plakátot az irodánkból, segíts terjeszteni őket!
    Címünk: 1133 Budapest, Kárpát utca 48. Telefonálj be, mielőtt jössz: +361 3150590

Köszönjük!

Az elmúlt években kapott 1% összege

A NAV adatai alapján így támogattátok korábbi években a munkánkat:

• 2007: 827.357 Ft
  • 2008: 2.011.415 Ft (270 felajánlótól)
  • 2009: 2.739.579 Ft (361 felajánlótól)
  • 2010: 3.002.297 Ft (387 felajánlótól)
  • 2011: 2.847.295 Ft (396 felajánlótól)
  • 2012: 2.553.044 Ft (405 felajánlótól)
  • 2013: 6.565.683 Ft (1.180 felajánlótól)
  • 2014: 7.207.677 Ft (1.339 felajánlótól)
  • 2015: 9.852.269 Ft (1.907 felajánlótól)
  • 2016: 12.154.790 Ft (2.215 felajánlótól)
  • 2017: 11.860.844 Ft (2.112 felajánlótól)
  • 2018: 12.211.168 Ft (1.930 felajánlótól)
  • 2019: 11.898.663 Ft (1.674 felajánlótól)
  • 2020: 15.834.730 Ft. (1.971 felajánlótól)

MARADJUNK KAPCSOLATBAN!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

• Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról itt.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Támogass adománnyal! Bankszámlaszámunk itt érhető el.
  • Vásárolj pólót, ajándékot! Webshopunk itt érhető el.

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Oszd meg kerékpáros élményeidet

Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.