Facebook Instagram Youtube

Ezeken dolgoztunk 2022-ben

Ezeken dolgoztunk 2022-ben
2023.02.10
Olvasd el, mi mindent tett a bringás fejlődésért dolgozó Kerékpárosklub 2022-ben, és támogasd adód 1%-ával a folytatást!

Megszerveztük az első hazai Bicibuszt, ami elsőként Verőcén, majd Budapesten is elindult. Újra elkészítettük az Így bringázik Magyarország országos reprezentatív kutatásunkat, amellyel felmértük a hazai kerékpározási szokásokat; Bringázz a munkába! kampányunk során tévhiteket oszlattunk el, és rekordszámban szerveztünk bringás reggeliket, valamint uzsonnákat. Több mint tízezren tekertünk együtt az I bike Budapest bringás felvonuláson azért, hogy megmutassuk milyen jó város a bringás város, Happy Mass felvonulást szerveztünk Újbudán, hiszen végre elkészült a nagykörúti kerékpársáv újbudai folytatása is! Aláírtuk a pesti alsó rakpart fejlesztéséről szóló nyilatkozatot; 20 civil szervezettel dolgozunk együtt az átjárható Lánchídért. 

Kampányunk sikerének köszönhetően Budapest több mint 100 pontján megépültek a bringatárolók, és lesz bringasáv a Szent István körúton - megszavaztátok az ötletünket, amit még idén meg is valósítanak!

Újra aktívan működik a veszprémi területi szervezetünk; Szegeden júniusban átadták a felújított Oskola utca - Stefánia útvonalat - A Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom éveken át küzdött ezekért a vívmányokért Korábban demonstráltunk érte, majd bevontak a tervezésbe és végre megvalósult! 

A fő eredményeink rövid összefoglalója után részletesen is elolvashatod, hol és mi mindent tettünk a bringás fejlődésért 2022-ben.

Támogasd munkánkat az adód 1%-ával, ha szeretnéd, hogy folytassuk!

Fő eredményeink:

+1 elindult a tesztidőszak a Lánchídon: a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről 2023 nyarán fognak dönteni, de a jelenlegi tesztidőszak az állandó dugók helyett átjárhatóságot biztosít: december közepétől szabad a Lánchíd a buszok, motorkerékpárok, kerékpárosok és a taxik számára. Petíciót indítottunk annak érdekében, hogy ez így is maradjon! Írd alá te is!

Figyelem

Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját!

Tartalomjegyzék:


    EZEKEN DOLGOZTAK A KERÉKPÁROSKLUB MUNKATÁRSAI:

    Eredmények, fejlesztések:

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Felvonulások:

    • I bike Budapesten bringás felvonuláson újra 10.000 emberrel együtt mutattuk meg, milyen jó város a bringás város, amikor gyerekektől idősekig mindenki kerékpárra tud ülni ott is, ahol máskor nem igazán. Területi szervezeteink a város több részéből hoztak be csapatokat a starthoz.
    • Happy Mass Újbudán: elkészült a nagykörúti kerékpársáv újbudai folytatása is!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Javaslatok, vélemények (országosan, vidéken, budapesti agglomerációban, Budapesten):

    • Eurovelo 6, Észak Buda (BKK) – kooperációkon való közreműködés, tervek észrevételezése
    • Kerékpáros kertváros (BFK) – tanácsadói státusz a projektben, kooperációkon való közreműködés, tervek észrevételezése
    • Eurovelo 6, Észak Pest (BKK) – kooperációkon való közreműködés, tervek észrevételezése
    • Eurovelo 14, budapesti szakasz (BKK) – kooperációkon való közreműködés, tervek észrevételezése
    • közreműködés a magyarországi BYPAD auditban (KTI)
    • közreműködés a Danube Cycle Plans projektben (KTI)
    • Eurovelo 6, Dél Buda (BKK) – kooperációkon való közreműködés, tervek észrevételezése
    • Rak-Park: pesti Rakpart forgalomcsillapított terveinek készítése (BKK) - kooperációkon való közreműködés, tervek észrevételezése
    • Városliget környezetének közlekedésfejlesztése (BFK) – tervek észrevételezése, nemzetközi és hazai tapasztalatok összegyűjtése
    • BUBA biatorbágyi ideiglenes nyomvonalának észrevételezése (ITM)
    • BUBA biatorbágyi alternatív nyomvonalának észrevételezése (Magyar Közút)
    • H6 HÉV, Szigetszentmiklós (BFK) – tervek észrevételezése
    • Szeged, Csongrádi sugárút kerékpárút (Szegedi Önk.) – tervek észrevételezése
    • Budapesti elővárosi vasútállomások P+R és B+R tervezése (BFK) – tervek észrevételezése
    • Pilisi feltáró kerékpárút tervezése (Magyar Közút) – tervek észrevételezése
    • Budapest Kerékpárforgalmi Hálózatának előzetes véleményezése (BKK)
    • Széchenyi lánchídhoz kapcsolódó közterületek fejlesztése, József Attila utca megvalósíthatósági tanulmány (BKK) - tervek észrevételezése
    • Budapest XI. kerület Egér út-Balatoni út-BuBa kerékpárút-Tóváros kerékpárforgalmi kapcsolatai tanulmányterv (XI.ker) - tervek észrevételezése
    • Széchenyi lánchídhoz kapcsolódó közterületek fejlesztése, Clarck Ádám tér (BKK) - tervek észrevételezése
    • Fonyód - Csisztafürdő kerékpárút fejlesztése (AÖFK) – tervek észrevételezése
    • Gönyű-Nagyszentjános kerékpárút (AÖFK) – tervek észrevételezése
    • Szikszói kerékpárút (Miniszterelnökség, Aktív Mobilitási Főosztály) – tervek észrevételezése
    • Budafok, Tóth József utcai körforgalom (BKK) – tervek észrevételezése
    • Makó, Maros parti kerékpárút (Miniszterelnökség, Aktív Mobilitási Főosztály) – tervek észrevételezése
    • Budapest IX. kerület Mester utca felújítása (BKK) - tervek észrevételezése
    • Kerékpározható közutak UME észrevételezése
    • BUBA kajászói kerékpáros balesetek elemzése és javaslat készítése
    • Budapest IV. kerület VEKOP tervek észrevételezése
    • Kelenföld intermodális csomópont tervezése (KÖZTI) – tervek észrevételezése

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Szakmai előadások, workshopok

    • Budapest-Balaton kerékpárút szakaszainak átadása (NIF Zrt)

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Konferenciák, előadások, cikkek:

    • Magyar Civinet Találkozó - Okos városi mobilitás és közlekedésszervezés
    • Közlekedéstudományi Egyesület, Közlekedéstechnikai napok – Hétköznapi közlekedési kultúra konferencia
    • Balázs Mór Klub előadási (BKK)
    • Fenntartható Városok Konferencia (Fenntartható Közösségek Alapítvány)
    • Urban Movement Conference (Rosa-Luxemburg-Stiftung, Brussels Office)
    • Smart Budapest Forum (Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány)
    • V. Magyar Közlekedési Konferencia, Eger
    • Magyar Kerékpárosklub – I. klubest
    • II. Aktív Magyarország konferencia, Eger
    • Előadtunk a Velocity 2022 Ljubljana konferencián a magyar kerékpáros érdekvédelemről és a Kerékpárosklub által elért eredményekről
    • Márciusban előadtunk Pécsen a Zöld Bringások szervezet meghívására a Kerékpárosklubról és a fenntartható városi közlekedésről
    • Szeptemberben Baján adtunk elő a Kerékpárosklub munkájáról, valamint a kerékpár szerepéről a városi közlekedésben az Autómentes napon
    • Bemutattuk a BKK-ban az “Így bringázik Magyarország 2022” eredményeit
    • Októberben részt vettünk Brüsszelben az Urban Mobility konferencián, ahol alulról szerveződő európai mozgalmak vitatták meg az érdekvédelem és a civil nyomásgyakorlás eszközeit és tapasztalataikat

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Nemzetközi együttműködések:

    • Dán és svéd kerékpáros tanulmányút (Aktív Magyarország): Koppenhága, Odense,  Malmö
    • Szlovák és cseh partnerrel közösen sikerrel pályáztunk a European Climate Fundhoz, a projekt keretében fenntartható közterületi beavatkozásokat fogunk vizsgálni és népszerűsíteni Budapesten
    • Anglia kerékpáros tanulmányút Londonba: School Streets és a BikeAbility program megismerése

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Népszerűsítő kampányok, szemléletformálás:

    • Bringázz a munkába! kampányunkat immár 13. éve szerveztük meg, az Aktív Magyarország támogatásával. Kerékpározással kapcsolatos tévhiteket oszlattunk el, rekordszámban, 70+ helyszínen osztottunk bringás reggelit és uzsonnát, népszerűsítettük a kombinált közlekedést, megszerveztük az első budapesti Bicibuszt, és különböző közlekedési módok képviselőit ültettük egy asztalhoz, hogy az együtt közlekedésről beszélgessünk
    • Résztvettünk az Év kerékpárútja kiválasztásában és közönségszavazásában

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Felemeltük a szavunkat, tiltakoztunk:

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Tárolózás:

    • 2022 nyarán a legnagyobb hazai fesztiválokat jártuk a bringatárolóinkkal. Ingyenes, őrzött tárolókkal voltunk jelen végig a VOLT-on, Balaton Soundon, SZIGET-en, STRAND fesztiválon és a SZIN-en is. Ezen kívül még az EFOTT- és a CAMPUS fesztiválra is mi szolgáltattuk a tárolókat.

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Kitelepülések eseményeken:

    • Bartók Feszt': kerékpáros KRESZT oktattunk, és a "A (túl)élhető város kerekasztal-beszélgetésen" is részt vettünk

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Oktatás:

    • Bebiciklizés oktatást tartottunk a Bartók Feszt'-en
    • Két alkalommal tartottunk országos lámpaszámlálást, melynek során felhívtuk a figyelmet a láthatóság fontosságára

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Jótékonyság:

    • Segítünk a Bikes4Ukraine-Hungary kezdeményezésnek 150 bringát gyűjteni, és a Kerékpárosklub raktárában lévő kihasználatlan, de hasznos kiegészítőket adományként felajánlottuk

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Szervezeti újdonságok:

    • Évek óta készültünk rá, 2022-ben végre sikerült: felújítottuk az irodánkat. Gyertek, nézzétek meg ti is: 1133 Budapest, Kárpát u. 48.
    • Májusban új elnökségi tagot választottunk: Csikai Mária erősíti a Kerékpárosklub munkáját
    • Új kollégák csatlakoztak a csapathoz: Papp Éci, a Bringázz a munkába! kampány projektkoordinátoraként, Kádár Melinda, a Kerékpárosklub kommunikációs munkatársaként

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    EZEKEN DOLGOZTAK A TERÜLETI SZERVEZETEINK:

    Bel-Buda

    Köszönjük a 2019 óta a szervezetet vezető Francia Gyulának az áldozatos munkáját, 2022 őszétől új vezetővel folytatódik tovább a kerékpárosbarát Bel-Budáért végzett munkánk. Sok siker kívánunk Biczók Péternek és a frissülő bel-budai csapatnak!

    Kövessétek a bel-budai területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Budapest Belváros:

    • Hírt adtunk a belvárosi kerékpáros fejlesztésekről, lobbiztunk a kerékpáros fejlesztésekért a budapesti közösségi költségvetésben
    • Részt vettünk Budapest első Kerékpárforgalmi Főhálózati Tervének véleményezésében, javaslatunkra közel 400 km-nyi útvonal került be a tervekbe

    Hosszú idő után 2023-ban újra aktivizálódnak a belvárosi bringások! Kövessétek a belvárosi területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért.

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Dél-Buda:

    Kövessétek a dél-budai területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Dél-Pest:

    • Tiltakoztunk a csepeli kerékpárút rossz minőségű újraépítése és a szabálytalan terelések ellen. Folyamatosan nyomon követjük a Weiss Manfréd úti kerékpárút sorsát és jelezzük a problémákat a kivitelező és a Budapest Közút fele is, több helyen megtörtént a problémás szakaszok újraaszfaltozása
    • Bringás reggelit tartottunk májusban Csepelen
    • Részt vettünk Budapest első Kerékpárforgalmi Főhálózati Tervének véleményezésében, javaslatunkra közel 400 km-nyi útvonal került be a tervekbe

    Kövessétek a dél-pesti területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Dunakanyar:

    • Az országban elsőként beindult a bicibusz Verőcén, több mint 10 alkalommal tekertünk közösen iskolába, tavasszal folytatjuk tovább!
    • 70 fő részvételével I bike Vác felvonulást tartottunk, Polgármester Asszonynak átadtuk kerékpáros infrastruktúra fejlesztési igényeinket
    • Standdal részt vettünk a váci Zöld Fesztivál rendezvényen, kerékpáros ügyességi játékokat szerveztünk.
    • Hozzájárultunk a Szobi Járás Kerékpárforgalmi Hálózati Terv elkészüléséhez. Több kör véleményezés után javaslataink nagy része bekerült a végleges verzióba.

    Kövessétek a dunakanyari területi szervezetünk oldalát friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Észak-Buda:

    Kövessétek az észak-budai területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért.

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Észak-Pest:

    • Folyamatosan beszámolunk a helyi fejlesztésekről, többek között a Vezér utcai kerékpársávról és a Mogyoródi út felújításáról is
    • Egyeztetünk a helyi önkormányzatokkal a beígért bringás fejlesztésekről
    • Ideiglenesen átadtuk a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak a Rákospatak utca egy részét, közösségi programokat szerveztünk a helyi lakosoknak bemutatva, hogy milyen jó hely is tud lenni a város, ha nem az autók foglalják el a nagy részét
    • Részt vettünk Budapest első Kerékpárforgalmi Főhálózati Tervének véleményezésében, javaslatunkra közel 400 km-nyi útvonal került be a tervekbe

    Kövessétek az észak-pesti területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért.

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Kecskemét:

    Kövessétek a kecskeméti területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Kelet-Pest:

    • Happy Mass-szel köszöntöttük az új bringautakat a Naplás tó - Cinkotai út – Bökényföldi út mentén
    • Májusban több helyen is tartottunk bringás uzsonnát
    • Helytörténeti túra keretében jártuk be Rákoskertet
    • Sashalmon pedig zöld kincskereső túrát tartottunk
    • A szokásokhoz híven 2022-ben is mi tartottuk a legnagyobb közös betekerést az I bike Budapest felvonulásra Rákosmentéről, Kőbányáról és a XVI. kerületből
    • Bebiciklizést tartottunk a XVI. Kerületben aminek keretében bejártuk a VEKOP keretében megvalósult fejlesztéseket
    • Részt vettünk Budapest első Kerékpárforgalmi Főhálózati Tervének véleményezésében, javaslatunkra közel 400 km-nyi útvonal került be a tervekbe

    Kövessétek a kelet-pesti területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért.

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Szeged:

    • Bebiciklizős oktatóvideót készítettünk a Belvárosi híd szegedi hídfőjének használatáról
    • Tél végén a Magyar Kerékpárosklub elnökével és munkatársaival bejártuk az új szegedi fejlesztések helyszíneit.
    • Facebook oldalunkon egész évben igyekeztünk beszámolni a városi munkavégzésekről, lezárásokról, és lehetséges kerülési lehetőségekről, valamint az átadott új bringás létesítményekről városon belül és kívül (pl. bordányi kerékpárút)
    • 11 buszmegálló tervezésénél adtunk javaslatot a bringatárolók elhelyezésével, és megközelíthetőségével kapcsolatosan.
    • Megtudtuk, hogy a bekövetkezett balesetekre is tekintettel a város körforgalmat terveztet a Horgosi út és a Tompai kapu út kereszteződésébe, melynek tervezéséhez a kerékpározók véleményét is ki fogják kérni.
    • Rókus és Újrókus városrészek kapcsán adtunk helyzetképet és bringás fejlesztési javaslatokat az önkormányzatnak.
    • Júniusban átadták a fölújított Oskola utca - Stefánia útvonalat. Új, irányhelyes kerékpársávokat alakítottak ki, kanyarodási lehetőségeket hoztak létre a biciklivel közlekedőknek, kerékpársávokat alakítottak ki a Híd utcán és a Felső Tisza- parton, és néhány kivétellel a belvárosi egyirányú utcákat két irányban használhatóvá tették a bringázók számára. A Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom éveken át küzdött ezekért a vívmányokért. Szeged városa az Oskola utcán és a hídfőben végzett bátor beavatkozásért 43 év után ismét Hild-díjat kapott!
    • Júniusban lezárták a gépjárműforgalom elől a Belvárosi hidat a dilatációs elemek javítása miatt. Az önkormányzattal és közlekedés társaságokkal is egyeztettünk, végül a biciklizés zavartalan maradhatott a hídon a munkavégzés alatt is.
    • A Városüzemeltetési Iroda a kerékpárral elkövetett szabálysértésekre hivatkozva akarja betiltani a szabályos bicklis közlekedést a Móra parkban, miközben a súlyos baleseteket és károkat okozó gépjárművel elkövetett szabálysértések ellen semmit nem kíván tenni. Emiatt tiltakoztunk a tervezett intézkedés és annak indokai ellen, egyelőre nem vezették be az új forgalmi rendet.
    • Több, mint 1200 kerékpárt regisztráltunk a Szegedi Ifjúsági Napok alatt a Kerékpárosklub által üzemeltetett kerékpártárolóban, ahol minden este teltházunk volt. Sok jó ember bringája kis helyen is elfér, de azon dolgozunk, hogy 2023-ban nagyobb területünk legyen. :)
    • Májusban levelet írtunk az önkormányzatnak, a Szabadtéri Játékok Szervezőinek, Környezetgazdálkodásnak, és kértük, hogy közösen gondolkodjunk a belvárosi fesztiválok és a biciklis közlekedés viszonyáról, a fölmerülő problémák megoldási lehetőségeiről. Egyetlen választ sem kaptunk, viszont a Dóm tér például május közepétől szeptember végéig időszakosan lezárásra került a biciklizők elől, természetesen korrekt tájékoztatás és forgalomterelés nélkül. A leoltott közvilágítás idején keresztbehúzott, sötét kordonok súlyos balesetet is okoztak, a rendőrség azonban a közútkezelőre mutogat, aki pedig az engedélyesre, aki lezárta az utat. Igyekszünk ezekre a problémákra megoldást találni, mert hiába az ország legforgalmasabb bringás útvonala a Dóm tér, ha az év nagy részében nem használható.
    • Szeptemberben 5. alkalommal vettünk részt a Gyermekklinikát támogató jótékonysági bringatúrán.
    • Ősszel találkoztunk Jávorszky Iván önkormányzati civil referenssel, és bemutattuk a szervezetünk működését.
    • Hódmezővásárhelyen a Rapcsák út és a Lázár u. kereszteződésében bicikliző gyermeket ütöttek el a nyáron. A forgalmi rend kialakítása szabálytalan, ezért írtunk a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak, ők azonban nem gondolták, hogy probléma lenne, és az általuk ígért, kisebb beavatkozásokat sem hajtották végre. Ősszel ismét elütöttek egy kislányt a helyszínen, így további lépéseket készülünk tenni az ügyben.
    • A 2022. november 23-i közmeghallgatáson bemutatták a tervezett déli Tisza-híd látványterveit, és a Bécsi körút tervezett kialakítását. Bár Szegednek óriási szüksége lenne egy közúti-vasúti hídra, a tervek szerint a vasút egyelőre nem épül meg, más tömegközlekedést sem terveznek a hídon át. A Bécsi körutat megszélesítenék, a körforgalmakat, az Alföldi utcai zebrát és a buszsávokat megszüntetnék, Sok fát vágnának ki, és lecsökkentenék a zöldterületet. A bicikizőket keskeny, járda mellett vezetett bicikliútra száműznék. A 70-es éveket idéző elavult tervek ellentmondanak Szeged fenntartható közlekedési stratégiáinak, és a lakosság érdemi bevonása nélkül, erőből akarják megvalósítani őket. Ezért tiltakoztunk a tervezettek ellen, és szeretnénk, hogy korszerű elvek mentén, a lakosságot szolgáló híd, és körút jöjjön létre.

    Kövessétek a szegedi területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Székesfehérvár:

    Köszönjük a 2014 óta a székesfehérvári területi szervezetet vezető Pásztor Laci bácsinak az áldozatos munkáját, 2023-tól új vezetővel folytatódik tovább a kerékpárosbarát Székesfehérvárért folytatott munkánk.

    Kövessétek a székesfehérvári területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Szentendre:

    • 2022-ben volt két alkalommal is tartottunk bringás reggelit
    • Márciusban részt vettünk az országos lámpaszámláláson
    • Közösen tekertünk be az I bike Budapest felvonulásra
    • Részt vettünk a szentendrei önkormányzat városrészi költségvetési pályázatának keretében megvalósuló Pap szigeti eszközváltó pont tervezésében.
    • Konzultáltunk az önkormányzattal egy tervezett bérbicikli rendszer dokkoló állomásainak elhelyezéséről.
    • Kezdeményeztük egy bicibusz indítását Szentendrén is, tavasszal folytatjuk az elkezdett munkát!

    Kövessétek a szentendrei területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Veszprém:

    • Újraalakuló veszprémi szervezetünk első eseménye egy kerékpárúttakarító akció volt Green Friday néven
    • Felhívtuk a figyelmet a kádártai bicikliúttal kapcsolatos problémákra (útfelújítás, elkerülő építése miatti elterelés hiánya)
    • Elmentünk a városi lakossági fórumra ősszel, ahol a városi közbringa rendszerrel (V-Bike) és az útfelújításokkal, bicikliutakkal kapcsolatban szólaltunk fel illetve tettük fel kérdéseinket.

    Kövessétek a veszprémi területi szervezetünk oldalát a friss túrákért, eseményekért és helyi bringás hírekért!

    Vissza a tartalomjegyzékhez

    Figyelem

    Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját!

    Kapcsolódó hírek

    15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

    A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

    2021.01.11 |  aron
    Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

    2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

    2020.12.29 |  aron
    Támogasd 1%-oddal a bringás fejlődésért végzett munkánkat! Adószámunk: 18245402-2-43

    Szakmai munkánknak alapja, hogy megőrizhessük függetlenségünket. A stabil pénzügyi helyzet megteremtése nélkületek megvalósíthatatlan. Köszönjük mindenkinek, aki figyelemmel kíséri munkánkat és adója 1%-ával támogat bennünket.

    2021.01.14 |  aron