Facebook Instagram Youtube

Támogasd 1%-oddal a bringás fejlődésért végzett munkánkat! Adószámunk: 18245402-2-43

2021.01.14
Szakmai munkánknak alapja, hogy megőrizhessük függetlenségünket. A stabil pénzügyi helyzet megteremtése nélkületek megvalósíthatatlan. Köszönjük mindenkinek, aki figyelemmel kíséri munkánkat és adója 1%-ával támogat bennünket.

A Magyar Kerékpárosklub majdnem két évtizede dolgozik a kerékpározás fejlődéséért. Célunk, hogy bárki közlekedhessen biciklivel: biztonságban érezze magát, aki még nem bringázik, és kényelmesebben tekerhessenek, akik már mindenhová így járnak. A koronavírus miatt bajba került működésünk.

2020 az egyik legsikeresebb évünk volt annak ellenére, hogy a járvány a mi munkánkat is megnehezítette. Egyre többet, egyre jobb eredményekkel dolgozunk és ezt nektek is köszönhetjük.

Többen tekerünk, és még többen szeretnének kerékpárra ülni. Ezért többet is kell dolgoznunk, de a növekedésünk, eredményeink, szakmaiságunk és függetlenségünk a te kezedben van.

Még nincs elég támogatója a bringás fejlődésért dolgozó Kerékpárosklubnak ahhoz, hogy tovább növekedhessen. Helyi csoportjaink fejlődnek, de központi csapatunk továbbra sem tudott nőni, így a terhelésünk is nagyobb.

Nehéz felsorolni, hány eredményben volt benne a kezünk 2020-ban.

Budapesten és vidéken is régóta kért bringás fejlesztések történtek. Az új utak és a vírus hatására még télen is nőtt a biciklis forgalom.

Reprezentatív kutatást készítettünk, amiből kiderült: 2 év alatt 6%-kal többen ültek Budapesten kerékpárra és a magyarok szívesebben bringáznának, ha vonzóbbak lennének az utak.

Megépült az évtizede kért Budapest-Szentendre közti Eurovelo 6 kerékpárút, Budapesten a Nagykörúton, Bartók Béla úton, Baross utcán, a Villányi és Tétényi úton, valamint külvárosi területeken is elkészült sok fejlesztés, amiken mi is dolgoztunk, hétvégenként korzó lett a Pesti alsó rakpart.

Civil szervezetekkel közösen, sikerrel kezdeményeztük a Nagykörút teljes megújításának elindítását, most a rakpart hosszú távú megújulásáért dolgozunk velük.

50 vidéki városban javasoltunk új kerékpársávokat. A Balatonnál és Szegeden is aszfaltba öntötték a kéréseinket.

Sok helyen küzdöttünk fejlesztési tervek módosításáért: kampányoltunk a szentendrei bringás híd mellett, a Budapest-Balaton bringaút biatorbágyi szakaszának áttervezését kértük, ami el is indult.

Javaslatunk nyomán elindult az elektromos kerékpárvásárlás támogatása, és a miniszterelnökhöz fordultunk a hagyományos bringák vásárlásának támogatásáért.

Ötödik éve dolgozunk a biciklizés biztonságát nyújtó KRESZ-módosításokért és - ha már nem egyeztetnek a civilekkel - egy akcióval hívtuk fel a figyelmet a Bubi fejlesztési igényeire.

A vírus előtt budapesti és Pest-megyei önkormányzati vezetőknek mutattuk be helyi javaslatainkat.

Közös munkacsoportot alapítottunk a MÁV-Starttal a vasúti bringaszállítás és tárolás fejlesztéséért és a Budapest Fejlesztési Központtal a főváros és agglomeráció közlekedésfejelsztéséért.

A kerékpárszakmával közösen védtük a bicikliboltokat és útvonalakat a lezárásokkal szemben.

Teljes gőzzel népszerűsítjük a bringázást még télen is. A Bringázz a Munkába kampányt átszervezve országosan hirdettük a kerékpározás előnyeit, adománybicikliket adtunk a vírus ellen dolgozóknak, népszerű videókat forgattunk, a hétvégi bringásokat is megszólítottuk, nyereményjátékokat szerveztünk.

A 3-as metró lezárásakor újraindítottuk a Metrópótló kampányt, tavasszal nagy sikerű útvonalajánlatokat állítottunk össze kezdőknek.

Több mint 1500 alkalommal szerepeltünk a médiában, folyamatosan hárítjuk a kerékpárellenes támadásokat és szemléletformáló cikkeket publikálunk honlapunkon és szakmai lapokban.

Bringás felvonulásainkat – I bike Budapest és vidéki Critical Mass – le kellett mondani, bringás reggelit csak ősszel tarthattunk, de nyáron nagy érdeklődést kiváltó előadásokat szerveztünk a László János emléknapon a budapesti kerékpárpolitika történetéről és a Nagykörútról.

Oktatóprogramokat is tartottunk amikor lehetett, a korlátozások alatt videókat és webinarokat (1.,2.,3.rész) gyártottunk.

Győrben bevásárolni segítettünk és adományokat vittünk a koronavírus által veszélyeztetett időseknek.

Mindeközben irodánk karanténból dolgozik és területi szervezeteink is megsínylették a fizikai távolságtartást, mégis igyekeztünk közösséget építeni, helyi fejlesztésekért dolgozni.

Nem szeretnénk abbahagyni. Néhányunkat a fenti képen is láthatod.

A bringás fejlesztésekért vívott küzdelmünk, kampányaink és oktatóprogramjaink nehéz helyzetbe kerültek: egyre többen élvezik a munkánk hatását, ugyanakkor a független szakmai működésünket, a növekedésünket biztosító tagságunk lassan csökkenni kezdett.

A nehéz gazdasági helyzetben érthető, hogy sokan lemondanak az extra kiadásokról. Az adó 1% felajánlása viszont ingyen van és pár perc az egész. Mi egy évig dolgozunk belőle az egészségesebb, élhetőbb Magyarországért.

Folytassuk tovább!

Szakértőink és helyi csoportjaink bringázható utakért és új kerékpártárolókért küzdenek, biciklibarát KRESZ-t, kerékpározást segítő jogszabályi környezetet szeretnénk, kampányokkal és rendezvényekkel népszerűsítjük és oktatjuk a bringás közlekedést.

Miközben szervezetfejlesztési munkánk hatására újjáélednek területi szervezeteink, továbbra is csak 5 állandó munkatársunk viszi egyre több feladatunkat.

Jelentős eredményeket értünk már el együtt, de még nagyon sok tennivalónk van hátra. Függetlenségünk megőrzéséhez stabil pénzügyi háttérre van szükség, ami nélkületek megvalósíthatatlan.

Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkánkat adód 1%-ával!

Számítunk rátok ebben az évben is!

Nevünk: Magyar Kerékpárosklub
Adószámunk: 18245402-2-43

Akár már ma leadhatod 1%-odat Ügyfélkapu bejelentkezéssel az eszja.nav.gov.hu oldalon!

Támogatásotokkal ennyi mindent tehettünk meg együtt:

Hogyan lehet az 1%-ról rendelkezni?

Sokkal könnyebb adóbevallást leadni, mióta a NAV elkészíti az adóbevallás tervezetét.

A NAV adóbevallási tervezetébe viszont nem kerül be automatikusan az 1%-os felajánlás, arról neked kell gondoskodnod

Nagyon sok 1% felajánlást vesztenek ezen a civil szervezetek. Kérjük ne feledkezz meg róla!

1% támogatás határideje: 2021. május 20.

Így adhatod le 1% rendelkező nyilatkozatodat:

Hogyan töltheted ki az adóbevallást és a rendelkező nyilatkozatot?

Ezen az oldalon megtalálod az Ügyfélkapu belépés, a letölthető adóbevallási nyomtatvány, és a regisztráció nélkül kitölthető és kinyomtatható ívek linkjét is.

Itt találod útmutatónkat az ügyfélkapus 1% rendelkezésről (nagy felbontás itt tölthető le), amit az eSZJA oldalról is könnyen elérsz:

Mi a teendőd?

• A NAV automatikusan elkészíti az adóbevallásod, de az 1%-odról nem gondoskodik

A NAV március 15-ig elkészíti az adóbevallási tervet, amit ügyfélkapus regisztrációval már aznap megnézhetsz a http://nav.gov.hu/-ról és a www.magyarorszag.hu-ról elérhető eSZJA oldalon.

Ha nincs Ügyfélkapud, akkor március 18-ig adóazonosító jeled és születési dátumod megadásával kérheted a tervezet postázását:
- SMS-ben (+36 30 344 4304 telefonszámra küldd el az adóazónosítód és a születési dátumodat így: SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn)
- NAV oldaláról letölthető űrlapon
- A „Kérelem az adóbevallási tervezet papír alapon történő átvételéhez” (BEVTERVK) című formanyomtatványon
- Levélben
- Ügyfélszolgálati irodában személyesen
- A 1819-es telefonszámon.

A NAV adóbevallási tervezetébe nem kerül be automatikusan az 1%-os felajánlás, arról neked kell gondoskodnod

Az 20EGYSZA rendelkező nyilatkozatot kitöltve, 2021.május 20-ig elektronikusan az ügyfélkapun át vagy postai úton küldd el a NAV-nak. Az adóbevallás-tervezet online javítása közben is rendelkezhetsz az 1%-odról.

Az Ügyfélkapu eSZJA oldalán történő 1% leadásról a fenti képes útmutatót nézd meg!

Fontos határidőd: 2021. március 15. és 2021. május 20.

• Munkáltatód adja le az 1%-os nyilatkozatodat?

Munkáltatói adómegállapítás esetén munkáltatód összegyűjtheti a lezárt borítékba helyezett 1%-os nyilatkozatodat. Ezt jó, ha 2021. május 10-ig megteszik, hiszen május 20-ig el kell juttatniuk a nyilatkozatokat a NAV-nak.

Fontos, hogy a lezárt borítékon rajta legyen az adóazonosító jeled, a leragasztás helyén pedig az aláírásod.

Fontos határidőd: 2021. május 20.

• Egyéni vállalkozó, áfás magánszemély, önadózó vagy őstermelő vagy?

Neked is elkészíti adóbevallási tervezetedet a NAV. A bevallási és rendelkezési határidő ezért neked is május 20.

Töltsd ki a 19EGYSZA rendelkező nyilatkozatot, amit ügyfélkapun át vagy postán feladhatsz, illetve ügyfélszolgálaton személyesen eljuttathatsz a NAV-nak.

Fontos határidőd: 2021. május 20.

Tippek:

Szükséges adatok:

• Kedvezményezett neve: Magyar Kerékpárosklub
  • A kedvezményezett adószáma: 18245402-2-43

Hogyan segítheted az 1% kampányt?

A Kerékpárosklub erejét a közössége adja. Segíts elérni még több embert!

Itt találsz letölthető és nyomtatható szóróanyagokat, plakátokat, illetve Facebook fejlécképeket.

Az elmúlt években kapott 1% összege (NAV adatok):
  • 2007: 827.357 Ft
  • 20082.011.415 Ft (270 felajánlótól)
  • 2009: 2.739.579 Ft (361 felajánlótól)
  • 2010: 3.002.297 Ft (387 felajánlótól)
  • 2011: 2.847.295 Ft (396 felajánlótól)
  • 2012: 2.553.044 Ft (405 felajánlótól)
  • 2013: 6.565.683 Ft (1.180 felajánlótól)
  • 2014: 7.207.677 Ft (1.339 felajánlótól)
  • 2015: 9.852.269 Ft (1.907 felajánlótól)
  • 2016: 12.154.790 Ft (2.215 felajánlótól)
  • 2017: 11.860.844 Ft (2.112 felajánlótól)
  • 2018: 12.211.168 Ft (1.930 felajánlótól)
  • 2019: 11.898.663 Ft (1.674 felajánlótól)
  • 2020: 15.774.143 Ft. (1.971 felajánlótól)

KAPA ÉS PEPE SEGÍT, HOGY NE FELEDKEZZ MEG AZ 1%-RÓL

Köszönjük, hogy adótok 1%-ával idén is támogatjátok a kerékpározás ügyét!

Terjeszd kampányanyagainkat: letölthető facebook fejléceket, bannert, illetve plakátunkat, szórólapunkat, a kitöltött 1% rendelkező nyilatkozatot alább tudod őket letölteni, illetve átveheted irodánkban is!

Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!