Facebook Instagram Youtube

Ezeken dolgoztunk 2017-ben

Ezeken dolgoztunk 2017-ben
2018.01.29
A Magyar Kerékpárosklub több mint egy évtizede dolgozik a kerékpározás fejlődéséért. Célunk, hogy egyre többen és egyre jobb körülmények között juthassanak el A-ból B-be biciklin. Olvasd el, mit értünk el 2017-ben!

A Magyar Kerékpárosklub több mint egy évtizede dolgozik a kerékpározás fejlődéséért. Célunk, hogy egyre többen és egyre jobb körülmények között juthassanak el A-ból B-be biciklin. Olvasd el, mit értünk el 2017-ben!

Szakértőink és helyi csoportjaink bringázható utakért küzdenek, biciklibarát KRESZ-t, kerékpározást segítő jogszabályi környezetet szeretnénk, kampányokkal és rendezvényekkel népszerűsítjük és oktatjuk a bringás közlekedést.

Támogasd adód 1%-ával a bringás fejlődésért végzett munkát! További infók ide kattintva!

Jelentős eredményeket értünk már el együtt, de még nagyon sok tennivalónk van hátra. Függetlenségünk megőrzéséhez stabil pénzügyi háttérre van szükség, ami nélkületek megvalósíthatatlan. Köszönjük, ha adótok 1%-ával támogatjátok munkánkat. 

Számítunk rátok ebben az évben is!  

Nevünk: Magyar Kerékpárosklub (Magyar Kerékpáros Érdekvédelmi, Szabadidősport és Turisztikai Szolgáltató Klub)
Adószámunk: 18245402-2-41

(a régebbi események az oldal aljáról érhetőek el, részletes beszámolók pedig >>> hírlevél archívumunkban olvashatóak <<<)

Válassz témát:



Elismerés

- László János – a klub örökös tiszteletbeli elnöke - Budapest posztumusz díszpolgára lett Karácsony Gergely zuglói polgármester javaslatára. Emléktekeréssel és beszélgetéssel emlékeztünk örökségére. Olvasd el a beszámolót, amiben képeket és videót is találsz.

I Bike Budapest filmünk díjat kapott a szombathelyi Savaria filmfesztiválon.

Eredmények, érdekvédelem, tervvéleményezés

- Együttműködés a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal: Újra lesz Bringázz a Munkába! kampány, folytatjuk a kerékpáros beruházások véleményezését, résztveszünk a stratégiaalkotásban és kutatásokban, oktatási programok kidolgozásában, szemléletformálásban és bringabarát jogi környezet kialakításában. A Révész Máriusz kerékpáros kormánybiztossal aláírt nyilatkozatról itt olvashatsz.

- Meghosszabbított együttműködés a Budapesti Közlekedési Központtal: a BKK-val aláírt szakmai partnerségünk alapozza meg és teszi lehetővé a kerékpáros fejlesztésekről, koncepciókról, kutatásokról, de akár a helyi problémák tolmácsolásáról szóló közös munkát. Részleteket itt találsz.

- Bringabarát KRESZ-módosításokat szeretnénk. Kötelező előzési oldaltávolságot, a kötelező kerékpárút-használat felülvizsgálatát, a gyengébb közlekedők védelmét, kerékpáros utca bevezetését és további változtatásokat kezdeményeztünk. Tucatnyi tárgyaláson vettünk részt az ügyben. KRESZ javaslatainkat itt találod.

- Nemzeti Kerékpáros Stratégia előkészítésében veszünk résztRészletekért kattints ide!

- Fejlesztési és útfelújítási tervek véleményezésében vagyunk benne Budapest 23 kerületében, 30 vidéki településen, illetve 5 vidéki nagyberuházásban (többek között: Balaton-kör, dunamenti Eurovelo6, Budapest-Balaton). A tervzsűriken korszerű, fenntartható közlekedési módokat támogató, védtelen közlekedőket előtérbe helyező szemléletet képviselünk a tervezők és döntéshozók felé.
Önkormányzati, BKK-s, kerületi döntéshozókkal, tervezőkkel tárgyalunk útfelújításoknál és városi nagyberuházásoknál szükséges fejlesztésekről, a közösségben felmerülő problémákról, ötletekről. 

  - Itt találod az általunk véleményezett turisztikai útvonalak, városok, kerületek, útfelújítások listáját.
  - Itt találod 2017-es tervvéleményeinket.

- A MÁV-val kerékpárszállítási és kerékpártárolási problémákról beszéltünk, és egy részletes interjúban kértünk válaszokat a tagság körében gyűjtött kérdésekre. Olvasd el a cikket!

- Részt veszünk az új kerékpáros útügyi műszaki előírások (ÚME) elkészítésében, hogy hasznos, vonzó, biztonságos kerékpáros fejlesztések készülhessenek. Bővebben itt.

- Hozzászóltunk a készülő Európai Kerékpáros Stratégia tervéhez az Európai Kerékpáros Szövetség tagjaként, amit a Velo-City konferencián adtak át Violeta Bulc EU-s biztosnak.

- Lezárultak a viták Tarlós Istvánnal. A kerékpárellenes tervek után egy fővárosi kerékpáros kerekasztal felállításáról, és egy biciklis stratégia készítéséről tartottunk megbeszélést, melynek célja a 2030-ig elérendő 10%-os fővárosi kerékpáros közlekedési arány teljesítése. Még több infó itt.

- Elértük a Bartók Béla úti kerékpársáv felfestését! 2006-ban kezdett dolgozni érte dél-budai szervezetünk, a kerület és a főváros megtervezte, majd 2016-ban lefújta. Demonstráltunk, petícióztunk, és tárgyaltunk, majd 2017 őszén megünnepeltük első szakaszának elkészülését. Részletekért kattints ide!

- Biciklis nagyberuházások tervezésében veszünk részt. 16 budapesti kerület 12 biciklis beruházásában 112 négyzetkilométeren – ez Budapest 21%-a - hamarosan 8.4 milliárd forintnyi EU-s forrást költenek el. Tavasszal a hálózati tervek készítése során 35 egyeztetésen tárgyaltunk tervezőkkel, kerületi, fővárosi, BKK-s szakemberekkel. 1199 oldal tervet néztünk át 25 önkéntessel és munkatárssal, több mint 1700 közösségi észrevételt építettünk be 19 javaslatcsomagba, melyekhez térképeket, fotóalbumokat, saját tervrajzokat csatoltunk. Ősztől az engedélyes tervek javaslatait értékeltük, és egészítettük ki helyi csoportjainkkal, tervezőkkel és a BKK-val egyeztetve. Itt követheted a munkát.

- Hómentesebb kerékpárutakra számíthatunk az FKF, a Mozgásvilág és a Kerékpárosklub együttműködésében. Részletek.

- A Dráva utcai gyalog-kerékpárútból részben kerékpársáv lett. 2009-ben tiltakoztunk az eredeti rossz megoldás ellen, és azóta kértük az átalakítását. Ünnepélyesen átadtuk

- Újpesti és Lehel tér környéki fejlesztéseket értünk el. Bringasávok, kétirányúsítások valósultak meg Metrópótló kampányunk nyomán. Itt a teljes lista.

- A Kerékpárosbarát Zugló koncepció részeként elkészítettük a 14. kerület kerékpárforgalmi hálózati tervét.

- Felmértük az óbudai kerékpártárolás nehézségeit, javaslatokat teszünk. Részletek itt.

- Több mint 10 helyen adtak át közreműködésünkkel közpumpákat. A tesztelésben és helyek kijelölésében segítettünk a fővárosnak. Részletek itt.

EU-s nagyberuházásokhoz nem kapcsolódó, városrészeket befolyásoló építkezésekhez, felújításokhoz tett javaslatok, tervvélemények:

- A városligeti Olof Palme sétány megszüntetése ellen érveltünk a Városliget Zrt-nél, és javaslatokat fűztünk a ligetet határoló utak kerékpáros terveihez, köztük a Dózsa György úthoz is.

- A pesti rakpart kerékpáros fejlesztését napirenden tartjuk, a budai rakpartot érintő DunaBuda projekthez javaslatokat írtunk.

- Új Bubi állomások helyszíneire tettünk javaslatot.

- Agora irodaház-építés környezetére tettünk javaslatot a Róbert Károly körút - Váci út csomópont környékén.

- Javaslatokat írtunk az Angyalföld - Újpest bringás tengely (Pap Károly utca, Röppentyű utca, Göncöl utca) felújítási terveihez

- A 11. kerületet elválasztó vasút átjárhatóságáról írtunk javaslatot

- Az Etele Plaza környezetének átalakításához is hozzászóltunk.

- A Mogyoródi út felújítása.

Újpesti Pozsonyi utca, István utca felújítása.

- Orczy tér felújítása.

- A hűvösvölgyi villamospótlás kerékpáros kiváltásra tettünk javaslatot a Közlekedő Tömeggel.

 

Területi szervezetek:

Belváros:

- Sára Botond 8. kerületi alpolgármesterrel egyeztettünk a kerület bringázhatóbbá tételéről.
- A Dob utca - Akácfa utca sarkon elbontott kerékpártárolók visszahelyezését kértük - kicsit arrébb rakták végül.
- Levelet írtunk az 5. kerületnek a Szabadság tér átbringázhatóságáért.

Észak-Pest:

- Újpesten, a 13. kerületben (Újlipótvárosban, Vizafogón és Rákos-pataknál) és a 15. kerületben is véleményeztük, javaslatokat tettünk a VEKOP tervekhez.
- Az újpesti István útra és Pozsonyi utcára kértünk kerékpársávot a felújítás során, valamint javaslatokat tettünk a Pap Károly - Röppentyű - Göncöl utca kerékpáros tengely fejlesztéséhez szintén felújítások apropóján.
- Zuglóban 12 helyen 56 kerékpártárolót rakott le javaslatunkra az önkormányzat. Részletek itt.
- Újlipótváros forgalomcsillapításáért küzdünk helyiekkel. Egyeztettünk az önkormányzattalkritikát és javaslatokat írtunk, közmeghallgatáson vettünk részt.
- Felfedezőtúrát tartottunk az újpesti Duna-parton. Fotók.
- 10 éves szülinapi bulit tartottunk. Fotónk.

Dél-Buda:

- Sok küzdelem után sikerült elérni a régóta áhított Bartók Béla úti kerékpársáv létrehozását. A kerékpársávért 2006-ban kezdett küzdeni a dél-budai területi szervezet. A sikert méltón meg is ünnepeltük.
- Kerékpárútra lógó növényzetet nyírtunk a Nagytétényi út mellett, az Árasztó úton, az Egér úton, a Szerémi úton, a Pázmány Péter sétányon, a Műegyetem rakparton, a Dombóvári úton. Képek ittittitt és itt.
- Több úthibabejelentésünk sikert ért el.
- A fővárosi fejlesztések részeként elvégzendő kisebb beavatkozások végső listájának kialakításában vettünk részt. Részletek itt és itt.
- Javaslataink alapján kerékpártámaszokat telepítettek a Fehérvári úton. Képek.
- A vasút átjárhatóságáról írtunk javaslatot, a Kelenföldi pályaudvar aluljáró ügyével megkerestük a MÁV-ot és BKK-t.
- Az Etele Plaza környezetének átalakításához is hozzászóltunk.

Dél-Pest:

Részt veszünk Pesterzsébet, Csepel, Soroksár, Kispest fejlesztési terveinek véleményezésében, önkormányzati egyeztetéseiben. Jobb átjárhatóságot, több kerékpártárolót szeretnénk, valamint az Üllői út és a Soroksári és Helsinki út bringás fejlesztését szeretnénk.
Felléptünk a Közvágóhíd és Gubacsi-híd közti Eurovelo6 szakasz lezárása ellen.
Próbáljuk elérni, hogy felújítások során se akadályozzák a kerékpáros forgalmat.
- Pöpec túrákat szervezünk.

Észak-Buda:

- Bringás reggelit szerveztünk tavasszal és ősszel
- Javaslatokat tettünk a kerületi VEKOP fejlesztésekhez, és segítettünk a tárolófelmérésben.

Kelet-Pest:

- Kezdeményezésünkre a XVI. kerületi Önkormányzat támogatásával megjelent a Kerékpárosklub Kisokos kertvárosi változata. Részletek.
- A Föld- napja alkalmából tartottunk szemléletformáló programot a XVI. kerületi általános iskolásoknak a Hermina Sportparkban, a STARS-UNIQA iskolásokat célzó programunk keretében. Részletek.

A Zöld XVII Egyesülettel és más partnereinkkel több kerékpártúrát is szerveztünk:

- Rákos-patak túra Rákoscsabától a Dunáig
- Majálisi bringás felfedezőtúra a Rákos-patak mentén.
Reptérkerülő túra.

- A Kertvárosi Időutazások programsorozatnak már hagyományos része a Mátyásföld - Naplás-tó bringás városnézés. Részletek.

2017-ben is szerveztünk bringás reggeliket az önkormányzatokkal közösen. Tavasz, ősz.
Együtt tekertünk az I bike Budapestre a kelet-pesti kerületekből. Részletek.

 

Vidék:

Balaton:

- Aktívan teszünk javaslatokat a Bringakörút fejlesztéséhez.
- Több kedvezményadó helyet szerveztünk be.
Levélben fordultunk Badacsonytördemic polgármesteréhez.

Érd és környéke:

- Segítettünk az Érdre és Százhalombattára vezető Eurovelo6 terveinek véleményezésében.

Debrecen:

- Kerékpáros felvonulást szerveztünk Critical Mass néven.
- Részt veszünk a debreceni Mobilitási Munkacsoport negyedéves ülésein.
- Aktívan részt vettünk a Debreceni és Hajdú-Bihar Megyei Balesetmegelőzési Bizottság munkájában.
- Bringás reggelit szerveztünk tavasszal és ősszel.
- Részt vettünk az országos lámpaszámlálási akcióban.
- Kulturális kerékpártúrát szerveztünk Nyíradonyba.
- Értékeljük a környéket érintő kerékpáros beruházások terveit, javaslatokat teszünk.
- A DERKE meghívására részt vettünk egy közlekedési problémákat feszegető kerekasztalbeszélgetésen.

Dunaújváros:

- Kerékpártárolókat szeretnénk a nagyobb intézményekhez.

Kecskemét:

- Megszerveztük túrasorozatunkat, rendszeres kerékpáros kirándulásainkra alkalmanként 40-50 bringás is összegyűlik. Részletek.
- Harmadik alkalommal rendeztük meg a SZÉP Kihívást, több mint kétszáz kilométeres teljesítménytúránkat. Közel 350 résztvevő vállalkozott erre a komoly feladatra. Részletek.
- Részt vettünk szeptember 16-án a már hagyományosnak mondható Autómentes Napon is, kerékpáros közlekedésbiztonsági teszttel, lakatolási tanácsokkal, és külön kérésre ellenőriztük mindenki kerékpárján a kötelező felszerelések meglétét is. Részletek.
- Városi érdekvédelmi tevékenységünk során, a szakmai és politikai döntéshozókkal folytatott tárgyalásainkon igyekszünk a közlekedés céljával nyeregbe pattanók szempontjait érvényesíteni. Ebbe nyújthatott bepillantást egy novemberi nyitott kerekasztal-beszélgetés, Részletek.
- Tavasszal mi is rendeztünk Bringásuzsonnát. Részletek.

Gödöllő:

- Tavasszal és ősszel bringás reggelit szerveztünk.
- Bringatúrát szerveztünk tavasszal.

Győr:

- Kerékpáros majálist, illetve tavasszal és ősszel bringás reggelit szerveztünk.

Paks-Szekszárd:

- Ott voltunk a közlekedési koncepciót érintő szakmai és civil egyeztetésen, és a helyi bringás érdekeknek megfelelő összegzést juttattunk el az illetékesekhez.
- Igényfelmérést készítettünk a Dunaszentgyörgyre vezető kerékpárút tervéről.
- Bringásreggelit szerveztünk tavasszal és ősszel.

Pécs:

- Tavasszal és ősszel bringás reggelit szerveztünk a Fő térnél

Szentendre:

- Résztvettünk a 11-es úti kerékpározás engedélyezéséért folytatott munkában. Részletek itt.
- Bringásreggelit szerveztünk tavasszal és ősszel.

Szeged:

- Javaslatunkra először jelöltek ki tolató parkolóhelyeket a városban, ami a közlekedők jobb együttműködését, a kerékpározók láthatóságát segíti. Képek itt.
- Részt veszünk az Oskola utca - Stefánia kerékpáros útvonal átalakítása, és más városi beruházások előkészítésében, terveket véleményezünk és javaslatokat adunk.
- Bringásreggelit és Critical Mass-t szerveztünk tavasszal és ősszel.
- Szót emeltünk a Feketesas utca alárendelése ellen.

Székesfehérvár és térsége:

- Rendszeresen egyeztettünk az önkormányzat illetékeseivel.
- Általunk kért / véleményezett fejlesztések indultak el a Pozsonyi úton, Temető utcán és Horváth I. utcán.
- Elértük a Sárkeresztúri úti gyalog-kerékpárút kerékpáros átvezetéseinek piros színnel való megfestését
- Kezdeményezésünkre megvalósult a Zombori úton (a távolsági) buszmegálló mellett egy kerékpártámasz sziget, amely 8 db kerékpár elhelyezésére alkalmas.
- Szintén a mi kezdeményezésünkre létesült a székesfehérvári Decathlon Holland fasoron lévő sportáruháza bejárata előtt egy fedett, 12 kerékpár tárolására alkalmas kerékpártároló
- A város döntéshozóival folyó egyeztetések egyikén javasoltuk a BringaAkadémia tantervbe való illesztését és már el is kezdődött az oktatást a jövőben végző pedagógusok képzése..
- Critical Mass felvonulásokat, túrákat, bringás börzét, bebiciklizést, közös főzést tartottunk.

Veszprém

- Bringás reggelit szerveztünk tavasszal és ősszel.


Vissza a tetejére
 

Kampányok, oktatás, szemléletformálás

Több mint 700 alkalommal szerepeltünk a médiában. Helyi és országos médiumokban, tévékben, rádiókban, online és print újságokban a kerékpáros ügyet képviselve.

- Metrópótló kampányt indítottunk, hogy választási lehetőségként mutassuk be a bringázást a 3-as metró lezárt szakaszán élőknek. A nagy sajtófigyelmet kapott Metrópótló kampány oldalán hasznos információkat nyújtunk, és facebook oldalt is indítottunk.

- Több száz gyermek bevonásával zajlott STARS-UNIQA kampányunk a kerékpározás népszerűsítésére. Itt olvashatsz a kampányról.

- Nagy érdeklődés mellett adtunk elő Hollandiában bevált, itthon is egyszerűen megvalósítható kerékpárosbarát megoldásokról az I. Magyar Közlekedési Konferencián Egerben. Beszámoló.

- Bécs-Budapest Kerékpáros Kerekasztal címmel rendezett találkozót az osztrák és a magyar főváros szakemberei számára az Eurocomm-PR – Bécs Város Külképviseleti irodája, amin mi is előadtunk. Sok tanulságot olvashatsz erről szóló cikkünkben.

- Tabufeszegető előadást tartottunk a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közlekedésrendész hallgatói számára szabálytalanságok valódi okairól. Beszámoló itt.

- Hollandiában jártunk a világ legnagyobb biciklis konferenciáján. A Velo-Cityt egy országos tanulmányúttal egészítettünk ki. Az ott látottakból készülő filmet idén mutatjuk be. Ízelítőnek pár videó itt.

- Gyerekeknek (és tanáraiknak) szóló oktatási füzetet véleményeztünk.

- A Nagykörút kerékpárosbaráttá tételéről adtunk elő a Magyar Urbanisztikai Tudásközpont rendezvényén.

- Résztvettünk a European Cycling Challenge-ben, amin 10. lett Budapest.

- Kerekasztal-beszélgetésre hívtak meg a Skandináv Ház által szervezett Bikes vs. Cars filmvetítéshez kapcsolódóan.

 

Vissza a tetejére

 

Események

- 10000-en tekertünk együtt az I Bike Budapest felvonuláson, amit a holland nagykövet nyitott meg. A felvonuláson fontos, fejlesztendő utakat érintettünk. Köszönjük a résztvevők és a több száz önkéntes segítségét! Képes és szöveges beszámolónk itt.

Debrecenben, Székesfehérváron, Szegeden, Győrben is tartottunk – néhol jubileumi – Critical Mass felvonulásokat 500 – 2000 fős létszámmal, egyes helyeken döntéshozók is eljöttek. Érden megszerveztük az „Érd körbe” felvonulást.

- Tavasszal és ősszel 10-10000 ember volt a bringás reggelinken az ország több mint 40 pontján tartott bringás reggeliken. Őszi fotók itt, tavaszi fotók itt.

- Téli bringásreggeli: Több mint 200-an jöttek el a budapesti eseményre, amivel meg akartuk mutatni, hogy a bicikli télen is a legmegbízhatóbb közlekedési eszköz. Fotók, beszámoló itt.

- 7 alkalommal tartottunk Bebiciklizés oktatást kezdő bringázóknak.

- Nagy érdeklődéssel zajlott a Rákos-patak felfedező túra tavasszal.

 

Vissza a tetejére

 

Túrák, turisztikai projektek

Több mint 20 alkalommal vezettünk túrákat itthon és külföldön központi, vagy helyi szervezésben.

 

Vissza a tetejére

 

Számok, statisztikák

- Tavasszal és ősszel is megszámoltuk a kerékpáros lámpahasználatot, és országos javulást tapasztaltunk. Kattints ide az adatokért!

- Vidéken 24%, Budapest 7% naponta kerékpározik, derül ki a Cofidis kutatásából, amit a Kerékpárosklubbal együttműködve készítettek. A részletekről és következtetéseinkről itt olvashatsz.

- Az ország lakosságának közel fele, a budapestiek negyede közlekedik alkalmanként biciklivel. Idei piackutatási adataink a Kantar-Hoffmanntól.

 

Vissza a tetejére

 

Írtunk róla

- Megmutattuk a fenntartható közlekedés fejlesztésére adott, de autózásra költött EU-s milliárdok elköltését. Cikkünket itt olvashatod.

- 47 milliárd forintnyi kerékpáros fejlesztést elemezve pazarló és hasznos beruházásokat állítottunk sorba. Olvasd el, mi épül a megyédben!

- Önkéntes fordítócsoportunk nagyon fontos szemléletformáló cikkeket készít. Itt olvashatod el őket, és itt csatlakozhatsz hozzánk.

- Képes kedvcsinálónk / útibeszámolónk / kritikánk a Dunakanyar és Budapest közötti kerékpros útvonalról itt.

 

Vissza a tetejére

 

Kedvezmények, szolgáltatások

Egyre több kedvezményadó hely várja a klubtagokat, most már többek között a balatoni hajókon is. Legnagyobb új kedvezményadó cégünk tavaly a Balatoni Hajózási Zrt. volt.

A folyamatosan bővülő listát itt találjátok.

 

Vissza a tetejére

 

Tagsági hírek

- Rekordszámú, 2679 támogató tagunk lett decemberben, miután 167 nyereményt sorsoltunk ki 614 résztvevő között téli tagsági akciónkban. A 2600 tagot tavaszi akciónkban léptük át először.

- Szervezetfejlesztő napot tartottunk területi szervezeteinkkel. Bővebben itt.

- Idén is több új önkéntessel gazdagodtunk. Itt tudsz csatlakozni.

 

Vissza a tetejére

 

Maradjunk kapcsolatban

Vissza a tetejére



Korábbi évek összefoglalói:

Részletes beszámolóink hírlevél archívumunkban olvashatóak.

Térképes eredménylistánk:

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
     

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron