Elnökség
Kürti Gábor - elnök
Kürti Gábor (Kükü) vagyok, 47 éves, házas, 3 gyerek apukája. 1990 óta több mint 200 000 kilométert bicikliztem Budapesten. 1995-ben lettem biciklisfutár első munkahelyemen, a Hajtás Pajtás futárszolgálatnál, melynek 2000-ben ügyfélkapcsolati-, majd cégvezetője lettem. Tagja voltam 2001-ben a Népstadionban rendezett Biciklisfutár Világbajnokság, és 2010-ben a csepeli gyárterületen szervezett Európa Bajnokság szervező csapatának, ahol a több száz induló között először találkoztunk biciklis felvonulással, vagy teherkerékpárosokkal. Ezután sok európai városban tanulmányozhattam multinacionális és lokális cégek és önkormányzatok teherkerékpáros rendszereit. Az osztrák vezetésű Cyclelogistics projekt keretében Milánóban teherkerékpár logisztikai trainer képesítést szereztem, majd a GLS és Hajtás Pajtás együttműködésével Budapest belvárosában elindítottuk az ország első és máig legnagyobb, elektromos furgonokkal és teherbiciklikkel dízel furgonokat kiváltó postacsomag szállító projektjét. Civil tevékenységem 2004-ben kezdtem a Critical Mass mozgalom hazai elindításával, majd 2005-ben ennek tömegbázisára építve László Jánossal és másokkal újraalapítottuk a korábban Balogh Gábor és társai által felépített Magyar Kerékpárosklubot. 16 éve vagyok a klub tagja, 10 éve elnökségi tagja és 7 éve a vezetője. Minden eddigi civil szerepvállalásom társadalmi munkában, díjazás nélkül végeztem, bár ez hétköznapokon csak munkáltatóm támogatásával volt lehetséges. Kezdetben csak a Critical Mass felvonulásaival és közösségszervezésével foglalkoztam, de 2011-ben nyilvánvalóvá vált, hogy a népszerű mozgalom és a kevésbé látható, de sokkal több munkát végző Kerékpárosklub kapcsolata enyhén rivalizáló, ami a közös célt tekintve kontraproduktív. 2 éves átmenettel egyesítettük a kettőt, a budapesti critical mass felvonulást is felváltva a Kerékpárosklub által szervezett I Bike Budapestre.
Elnökségi program
Csikai Mária

Elnökségi program
Dominus Ákos

Szalai László
Szalai László vagyok, 55 éves, 4 gyerek apukája. A 70-es évek óta biciklizek, főleg Budapesten és Pest megyében. A Velencei tó és a Balaton kerülés alap. 2022 óta pedig a BUBA lett a nagy kedvencem. A kerékpáros infrastruktúra hiányosságait évtizedeken át csendben konstatáltam. A Kerékpárosklubbal 2021-ben kerültem kapcsolatba. Megtetszett az összefogás és a lelkesedés, mely egy jobb világ reményével töltötte el a tagokat és a vezetőket. Először az Újbudai TSZ-hez és vezetőjéhez Varánuszhoz csatlakoztam. Az itteni tapasztalatokkal felvértezve, 2023-ban megalapítottam lakóhelyemen, Törökbálinton a Területi Szervezetet. Nagy reményekkel indultam neki feladatoknak. Első körben a helyi Bicibuszt sikerült megszervezni lelkes szülőkkel és gyerekekkel. Ennek jó hírét keltette már a Kerékpárosklub videós csapata és a Magyar Televízió is. Sőt, ezért a tevékenységünkért 2024-ben megkaptuk a Kerékpárosklub arany vándorserlegét. 2024-ben feltámasztottam poraiból a Kerek Bálint kerékpáros felvonulást, mely a budapesti I Bike felvonulásra hajaz Törökbálinton, persze sokkal kisebb méretben. Másodsorban, mint tapasztalati szakértő, belevettetem magam a helyi infrastruktúra fejlesztésének előmozdításába. A Kerékpárosklub segítségével már 2022-ben részt vehettem a város SUMP előkészítésében a Közlekedés Tudományi Intézetben és a tavaly elfogadott KHT-ba is volt szerencsém beleszólni. Az abban foglaltakkal felvértezve 2024-ben Törökbálint majdnem összes egyirányú utcáját sikerült megnyittatnom a kerékpárosok számára, mellyel igen előkelő helyet értünk el az európai városok között. (Lehet, hogy első? :-) ) A praktikusságon kívül ez a bringás közösség dekriminalizálásában is sokat segített. A mikromobilitás térnyerésének előmozdítása végett a környező településeket (Biatorbágy, Budaörs) is igyekszem szárnyaim alá venni. Kiemelten szoros az együttműködésem az érdi Területi Szervezet vezetőjével, Süle Zsolttal és Érd város önkormányzatával is. Lehetőleg mindenki maradjon a kaptafánál, abba szóljon bele amihez ért. Ezen elv mentén amióta csatlakoztam a Kerékpárosklubhoz, próbálom minden fórumon előmozdítani az infrastruktúra fejlesztést, mert látom, hogy értelmetlen és felesleges korlátozások, gáncsoskodások miatt nem megfelelő mértékben fejlődik az infrastruktúra. 2024 novemberben bekerültem a Kerékpárosklub elnökségi tagjainak sorába. Reménykedem, hogy így könnyebb lesz bizonyos helyeken előmozdítani a pozitív változást! Terveim között szerepel még, hogy a Magyar Kerékpárosklub ismeretségét és taglétszámát növeljem. A következő három évben ezért is fogok dolgozni. Köszönöm, hogy bizalmat szavaztatok nekem! |
Elnökségi program
Pance Lóránt
dr Pance Lóránt Márton vagyok, gyógyszerész, (kishíján)esztéta, kerékpáros edző és évszakfüggetlen bringás. Miskolcon születtem nagyon régen és hamar bringára váltottam. Bringáztam bölcsibe, oviba, suliba, munkahelyre, a Tátárába és az Alpokba. Kicsit versenyeztem is és edzőként sikerült részt vennem világversenyeken. 20 évig ingáztam a Velencei-tóról pesti munkahelyekre, mindenféle kombinációkban. Legdurvább élményem a 7-es úton való tekerés. Itt fogalmazódott meg bennem, hogy változásra van szükség bringás ügyekben. Közel 2 éve alapítottuk meg a klub Velencei-tavi Területi Szervezetét szuper, bringás, őrült arcokkal. Első körben szemléletet formáltunk kreatív eseményekkel. Fokozatosan vesszük fel a lobbi fonalat és alakítunk ki együttműködéseket helyi intézményekkel, közösségekkel. 2024 novembere óta vagyok az elnökség büszke tagja. Remélem, hogy közel 20 éves vezetői tapasztaltommal támogatni tudom a szervezetet és hozzá tudok járulni ahhoz, hogy még biztonságosabb és bringásabb legyen az ország. |
Munkatársak
Barna Eszter vagyok. 10 éves korom óta bringázom, először csak vidéken, majd egyre jobban a városban is. Imádok a természetben bringával túrázni, vagy épp a városban suhanni és csodálni a látképet. Már évek óta önkéntes munkában részt vettem az Egyesület életében, pl az I Bike felvonulások lebonyolításában. 2023 óta a mindennapi munkájából is aktívan kiveszem a részem. Feladatom minden, ami az irodához kapcsolódik, legyen az az irodai kávé, levelezés, adminisztráció vagy tag nyilvántartás, minden, ami ahhoz kell, hogy a kollégák gördülékenyen tudják végezni a munkájukat, és fejlődjön a bringás közlekedés.
|
Emődy Barbi vagyok, építőmérnök. A kezdetektől fogva utat tervezek, először csak asszisztensként, majd fő- és irányítótervezőként. Az évek során nagy tapasztalatra tettem szert nem csak a tervezésben, hanem a megbízókkal, hatóságokkal való egyeztetésben is. A repertoáromban minden előfordul: földút, autópálya, völgyhíd, alagút – de a kedvencem mindig is a belterületi tervezés volt. Mindig nagy kihívásnak éreztem, hogy megtaláljam azt a megoldást, amelyben az összes közlekedési mód megfér egymás mellett, persze kisebb-nagyobb kompromisszumok árán. Beiratkoztam a Kertészeti Egyetem tájépítész szakára is, ahol 5 évből 4-et végeztem el, amely aztán nagy hatással lett a későbbi éveimre. Onnantól fogva a tervezés során már a közlekedési eszközök helyett az embert állítottam a központba. Arra törekedtem, hogy ő érezze jól magát, függetlenül attól, hogy milyen közlekedési módot választott. Ezt tovább erősítették a külföldi tapasztalataim, ahol olyan magas színvonalú köztereket, városrészeket jártam be, amelyek példaértékűvé váltak a számomra. Elkezdtem gondolkodni azon, hogy mitől válik egy város élhetővé, és a napi munkába járás élményszerűvé. Most pedig itt vagyok, a klub mérnöke lettem. Azért hagytam ott a tervezést, mert ott évekig tart egy projekt megvalósítása, hiszen a tervek elkészítése, és engedélyezése tényleg sok időt vesz igénybe. Én azonban arra vágytam, hogy minél több projektben elmondhassam a véleményem, és ezzel is elősegíthessem a fenntartható várospolitika és ezzel együtt a kerékpározás térnyerését. A célom az, hogy a döntéshozókkal már meglévő kapcsolatokat tovább erősítsem. Megbízható és magas színvonalú munkával azt szeretném elérni, hogy a Magyar Kerékpárosklub már a tervezési feladatok kiírásánál ott legyen, és így a kezdetektől fogva képviselhessük és érvényesíthessük az érdekeinket. Megkerülhetetlen szereplőivé váljunk a fejlesztéseknek, ezzel biztosítva a kerékpározhatóság és élhető városok fejlődését. Mert „ahol jó kerékpározni, ott jó élni!”
|
Halász Anna, a Magyar Kerékpárosklub főtitkára vagyok, szociológus, külgazdasági-és marketing szakközgazdász. Az én feladatom az erőforrások szervezése, irányítása, a kijelölt célok sikeres teljesülése. Ezért összehangolok, egyeztetek, tárgyalok, számolok, kommunikálok a partnerekkel, pénzügyi és emberi erőforrást allokálok, fundraisinget művelek. Az egész még gyerekkoromban a Camping biciklimmel kezdődött. Szabadságot jelentett a tekerés. Élményeket a helyváltoztatás. Társakat, csapatot a többi bringás. Anno László Jánost, a Kerékpárosklub örökös elnökét kérdeztem meg, hogy lehetnék-e részese annak a víziónak, amit ő képvisel. Ebben az időben még szubkultúrának számított a biciklizés: télen köszöntöttük egymást a bringaúton, mert azon kevesekhez tartoztunk, akik felismerték a többiekkel való azonosságukat. Végigjártam a ranglétra fokozatait a Kerékpárosklubnál: önkéntesként voltam Critical Mass- és I bike Budapest rendező, pólóárus, kommunikációs munkacsoportban aktivistája, tárgyaltam támogatókkal és partnerekkel. Főtitkárként sem csökkent a kerékpározás iránti elhivatottságom és az álmom, hogy minél nagyobb számban, generációkon átívelve tudatosuljon a környezetvédelem, a bringa, mint a legjobb közlekedési eszköz, a mozgás szabadsága, az ellenszél cirógatása és a csapathoz tartozás.
|
Kádár Melinda vagyok, 2022 óta a Magyar Kerékpárosklub csapatának tagja. Sok éven át Szegeden éltem és ott tapasztaltam meg, milyen nagy előnye van a bringázásnak a mindennapi közlekedésben. Az ottani jól kiépített kerékpárút-hálózatnak köszönhetően a kerékpár vált számomra a legegyszerűbb, leggyorsabb és legélvezetesebb közlekedési eszközzé. A Kerékpárosklubban legfontosabb feladatomnak a szemléletformálást és az érzékenyítést tartom. Hiszem, hogy a városi közlekedés akkor működik igazán jól, ha a gyalogosok, kerékpárosok, autósok és a tömegközlekedést használók nem ellenfelekként, hanem partnerekként tekintenek egymásra. Ennek elősegítése érdekében aktívan dolgozom azon, hogy a különböző közlekedési módok közötti párbeszéd erősödjön, és mindenki számára biztonságosabb, fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek jöjjenek létre. A kerékpározás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem kikapcsolódás és feltöltődés is.
|
Lagler Nóra vagyok, több, mint 12 éve dolgozom a Klubnál. 10 évig irodavezetője és pénzügyese voltam, gyakorlatilag végig éltem a „hőskorszakot”. 2 éve nyugdíjasként, 4 órás munkaidőben foglalkozom most már csak a pénzügyekkel, ami korábbi munkahelyeimen is a fő munkaköröm volt. Igyekszem a partnerek és kollégáim felé is rugalmasan és gyorsan végezni munkámat, ugyanakkor a lehető legprecízebben, ami ebben a munkakörben elengedhetetlen feltétel.
|
Liptay Orsolya vagyok, a Kerékpárosklub kampányfelelőse. A kerékpározás úgy 15 éve robbant be az életembe. Vettem egy Csepel egysebességes, dögnehéz biciklit, mert a fiammal szerettem volna kicsit kerékpározni a környéken. Két hét múlva gyakorlatilag letettem a kocsikulcsot, és mindenhová kerékpárral kezdtem járni, mert rájöttem, hogy ez az igazi szabadság. Természetesen az első héten majdnem elütöttek, úgy, hogy nekem volt elsőbbségem. Korábban leginkább autóztam, és számomra felfoghatatlan volt, hogy a gyengébb közlekedőt ilyen veszélyeknek teszik ki a közlekedésszervezők. Innen egyenes út vezetett a Critical Mass fórumra, a többi pedig már történelem. Számtalan kerékpáros kezdeményezésben vettem részt, Magyar Kerékpárosklub aktivistaként például évekig szerveztem a Kálvin téren a bringás reggelit, hosszú ideig tanítottam a tapasztalatlan kerékpárosokat a városi közlekedésre a Bebiciklizés keretében. Egy időben társaimmal szereld magad műhelyt és adománybringa-programot is üzemeltettünk Bringakonyha néven. Hamar rájöttem azonban, hogy az élhető város nem ér véget azzal, hogy megfelelő körülményeket biztosítunk a kerékpáros közlekedők számára. Mindennek a kulcsa az, hogy a gyalogosok hogyan érzik magukat a városban, hogyan tudnak közlekedni, és hogy a tér felosztásánál előnyben részesítjük, vagy megpróbáljuk minél inkább háttérbe szorítani őket. Ebből jött a zebra-akció, mikor egy időben arra hívtuk fel a figyelmet, hogy az autósok adják meg a gyalogosoknak az elsőbbséget a zebrán, mivel rendkívül magas a kijelölt gyalogátkelőhelyeken a gázolások száma. Emellett akciókat szerveztünk a Rákóczi úton a Síp utcai zebránál a gyalogos fázis meghosszabbítására egy zebrafutással, illetve volt olyan is, hogy fél órára visszavarázsoltuk a zebrákat a Blaha Lujza téren minden irányban, megmutatva, hogy itt csak az akarat hiányzik a normális közlekedési feltételek megteremtéséhez - több, mint tíz évvel később pedig végre át lehet kelni a felszínen. Hiszek abban, ha megtanuljuk tiszteletben tartani a gyengébb közlekedőt, akkor az vissza fog köszönni abban is, ahogy egymással bánunk a közlekedés keretein túl is.
|
Malatinszki Bella vagyok, a Kerékpárosklub közösségi koordinátora. Budapesten 2010 óta biciklizem, először csak egyetemre, majd munkába, később pedig a biciklizés lett a munkám, három évet dolgoztam futárként. Ott voltam rendezőként az első I bike Budapesten, akkor még nem gondoltam volna, hogy 2024-ben én leszek a főrendező! Ezen kívül a Kerékpárosklubnál önkéntes koordinációs feladatokat látok el, illetve hozzám tartoznak a Területi Szervezeteink is. Hiszek a közösségi cselekvés erejében, ezért ha szeretnél tenni a kerékpáros ügyért, csatlakozz hozzánk, légy önkéntesünk!
|
Papp Éci Van egy kutyám és 3 biciklim, de a legnagyobb szupererőm, hogy bármire tudok válaszolni, ami a Bringázz a munkába! kampányhoz kapcsolódik. Vagy tudom, hogy kit kell megkérdezni
|
Ellenőrző Bizottság
Bársony Goda Zsolt
1984-ben születtem Budapesten. Korábban Szentendrén éltem, 2002 óta Budapest XV. kerületében lakom. Családi méhész vállalkozással kezdtem pályafutásom, jelenleg a Sara-lee zrt.-nél (kávé és tea gyár) teagépek üzemeltetésével foglalkozom. Teljesen semleges vagyok a politikában, nem foglalok állást politikai kérdésekben. A kerékpár számomra mindennapos közlekedési eszköz és még szabadidőmben is ezt használom.
2008 óta vagyok a Magyar Kerékpárosklub tagja, de 2009-től veszek részt aktívan a munkájában. Elsősorban önkéntesek összefogását, koordinálását szervezem. Rendezvények, kitelepülések előkészületeit és lebonyolítását segítem és az irodának is próbálok minél többet besegíteni. Ezenkívül az Észak-Pest (Tsz) tagjaként is helytállok.
Mindennap bringázom. A barátaimat és mindenki mást is próbálok a kerékpározás szeretetére rávezetni. A klubba való belépésre ösztönzöm az embereket. Célom a szabályok betartása és az önkéntesek összefogása és megbecsülése, az iroda, az elnökség, a Tsz-ek és az önkéntesek közötti kapcsolat és információ áramlásának javítása. Álmom az önkéntesek megbecsülését kivívni.
Novák Péter
1974-ben születtem Budapesten. A BGF-en idegenvezetőnek tanultam, majd a Kodolányi János Főiskolán idegenforgalmi közgazdászként végeztem. Angolul középfokon, németül alapfokon beszélek. Szálloda- és vendéglátóiparban dolgozom közel húsz éve, hol saját vállalkozásomban, hol alkalmazottként. Négy éve kerékpározom komolyabban, télen-nyáron, évi 6-7000 kilométert. Számomra a kerékpár egyszerre közlekedési eszköz és kikapcsolódást nyújtó szórakozás, legyen szó munkába járásról vagy évenkénti nagyobb túrákról a barátaimmal. A klubban és a dél-budai területi szervezetben végzett munkámmal azt szeretném elérni, hogy a kerékpárra ne divatként vagy egy különc réteg hobbijaként tekintsenek, hanem mindennapi reális választás legyen a tömegek számára és ehhez az MK biztosítani tudja a megfelelő szakmai hátteret és képviselni a közösségi érdekeket.
Szanyi Gergely
Korábbi tisztségviselők
László János - elnök
2006 eleje óta vezetem az MK-t, azóta csak ezzel foglalkozom, az addigi vállalkozói munkámat befejezve. Terveim szerint az MK professzionális szakmai szervezetté kell váljon, ami hatékonyan képes megfogalmazni a kerékpározást érintő kérdéseket, képes szakmai ajánlásokkal a fejlődést segíteni, és képes a kerékpárosok érdekeit képviselni és védeni az egész országban. A jövő egyik legfontosabb feladatának tartom, hogy Budapesthez hasonló hatékonysággal és erővel jelenjünk meg vidéken is. Nagyon fontos, hogy ismertségünket növeljük országszerte. Szervezzük új - elsősorban a szemléletváltást segítő - projektek beindítását, fontosnak tartom e munkák folytatását. Stabilizálni kell pénzügyi helyzetünket, kiszámítható és tervezhető bevételek teremthetik csak meg a szakmai munkát, az iroda működését. Szeretném, hogy egy jobb irodánk legyen, ami mindenki számára nyitott kell legyen, szakmai könyvtárral, sok hozzáférhető információval. Szeretném folytatni a a megkezdett munkát, hogy az MK az ország legerősebb civil szervezetévé váljon.
László János 2015 novembere óta a Kerékpárosklub tiszteletbeli örökös elnöke, 2015 vége óta nincs köztünk.
A kerékpáros ügyért végzett munkássága előtt tisztelegve posztumusz Budapest díszpolgára címet kapott, mi pedig rendszeresen megemlékezünk róla.
Bereczky Ákos - elnökségi tag
Bereczky Ákos vagyok, építőmérnökként végeztem, infrastruktúra szakirányon. 2010-től vagyok a Magyar Kerékpárosklub tagja (a dél-budai majd az észak-pesti területi szervezetben). Hat évig dolgoztam a BKK-nál a kerékpáros stratégiai koordináció feladatait végezve, hivatalból együttműködve a Kerékpárosklubbal. 2019 óta mikromobilitási szakértőként dolgozom egy mérnöki tanácsadó-tervező cégnél. A napi munka mellett a magyarországi kerékpározás történetét is kutatom. 2002 óta közlekedek biciklivel is Budapesten. 2016-tól Gödön élek. Az elnökség új tagjaként az a célom, hogy a klub nyisson a legvédtelenebb úthasználók felé (gyalog-, babakocsival-, mikromobilitási eszközökkel közlekedők, fogyatékkal élők, idősek stb.), és velük összefogva késztessük arra a hivatalokat, hatóságokat, állami- és önkormányzati szerveket, hogy lépjenek szintet és mindannyiunk számára élhető közterületeket hozzanak létre.
Erdős Zoltán - ellenőrző bizottsági tag
2008 óta vagyok a Magyar Kerékpárosklub tagja, ahol előbb a dél-pesti területi szervezetet alapítottam meg, majd csatlakoztam a Budapest-Belváros területi szervezethez. Büszke vagyok az általunk elért eredményekre: láttam, ahogy például a csepeli Kossuth Lajos utcán látható kerékpársáv eljutott az ötlettől a valóságig, vagy ahogy Bebiciklizés kezdeményezésünkből immár bejáratott "brand" lett. A területi szervezetek mellett a Klub közlekedési munkacsoportjában és rövid ideig az elnökségben voltam eddig aktív.
A kerékpározáshoz szakmailag is kapcsolódom, mivel közgazdász-urbanistaként egyik küldetésemnek a környezetével harmóniában levő és lakóinak egyenlő esélyeket nyújtó város felé törekvést tartom. Ehhez próbálok hozzájárulni civilként és szakértőként urbanisztikai, helyi érdekvédelmi, ökoturisztikai és közösségfejlesztési kezdeményezéseken keresztül, többek között a Zöldutak Módszertani Egyesület és a Civilek a Palotanegyedért Egyesület tagjaként is.
A kerékpározás és általában a kiegyensúlyozott közlekedési rendszer ügye komplex feladat. Én a legfontosabbnak azt tartom, hogy az emberek felismerjék, mennyivel többet kapunk azzal, ha lakóhelyünk és mindennapi életünk nem a motorizáció körül forog, hanem kicsit lelassulva, környezetünkhöz és embertársainkhoz jobban kapcsolódva élünk. Ennek megvalósulásához sok mindent kell tenni, de elsősorban elhitetni kell, hogy mindez lehetséges. Mert amikor már külföldi országokból érkezők azt kérdezik tőlem, hogy ti ezt hogy csináljátok ti ott Magyarországon, akkor tudom, hogy jó úton haladunk...
Halász Áron - elnökségi tag
9 éve vagyok a Kerékpárosklub elnökségi tagja, sokan a szervezetet képviselő elnökhelyettesként és szóvivőként ismernek. Másfél évtized önkéntesség után 6 éve a klub munkatársa lettem. Kommunikációs vezetői és I bike Budapest főszervezői feladataim mellett a stratégiai döntéshozatalban és szervezetfejlesztésben is részt veszek.
Elnökként legfőbb stratégiai céljaim:
- A Kerékpárosklub tagságának és bevételeinek növelése, hogy stabil anyagi háttérrel irodánk és országos szervezetünk is növekedjen.
- Több aktív taggal és valódi országos lefedettséggel még nagyobb hatással legyünk a kerékpáros fejlesztésekre.
- Országszerte a döntéshozatali folyamatok részévé válunk az infrastruktúra tervezésében és a szemléletformálásban is.
Hiszek abban, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni. A Kerékpárosklub méretének és ezzel hatásának növekedése nemcsak egy bringázhatóbb, hanem élhetőbb Magyarországot épít.
Hevesi Edit - elnökségi tag
A kerékpározás iránti szerelem ismertetésébe e rövidke bemutatkozó írásban most nem folynék bele, hiszen tudjuk, tudjátok, hogy a klub tagságát, a klubbért tevékenykedő embereket elsősorban ez köti össze. Ez a fő mozgatórugó és remélem még sok-sok éven át ez is marad. Mint új elnökségi tag, nem az ismeretlenségből jöttem. Már 2006-tól, a Magyar Kerékpárosklub "újraéledésétől” fogva a csapat tagja vagyok. Ekkor alakítottuk meg többed magammal a klub debreceni területi szervezetét is, melynek a kezdetektől egészen 2013 februárjáig a vezetője voltam.
Az elmúlt 7 évben volt alkalmam belülről, és a központtól viszonylag távol eső területi szervezetesként valamelyest kívülről is szemlélni a klubot. Jól ismerem a gyerekbetegségeit, az abból fakadó működési nehézségeit, és jól ismerem azt az arcát is, amely nagyon is szerethető! Amiért országszerte sok-sok önkéntes (köztük én is) hajlandó időt és energiát nem sajnálva dolgozni! Ami tömegeket képes megmozgatni, és nem utolsó sorban kiváló szakmai munkát végez.
Az elnökségben végzendő munkámmal azon leszek, hogy a meglévő gyerekbetegségeket végre valahára kinőjük, fejlődjünk, erősödjünk, növekedjünk.
Több területen is szeretnék munkálkodni. Van, amihez az eddigi önkéntesként szerzett tapasztalat köt, van, amihez a szakmai végzettségem és munkatapasztalatom, és van, amihez ez is, az is. Vannak konkrét terveim és elképzeléseim, melyeket most nem fejtek ki, de röviden azért vázolnám a főbb csapásvonalakat. Szeretnék javítani a klub működési hatékonyságán, a projektek, feladatok átláthatóságán, jobb elosztásán, a központ és a területi szervezetek közötti kommunikáción. Szeretnék a területi szervezetek munkájához több segítséget nyújtani, hogy motiváltabban és hatékonyabban működhessenek. Szeretném szakmai téren az oktatási/szemléletformáló projekteket erősíteni, a szolgáltatások területén pedig a turisztikai vonalat fejleszteni, bővíteni.
Remélem az elmúlt időszakban végbement változások, személyi cserék után sikerül egy viszonylag állandó, hatékonyan együtt dolgozni tudó csapatot felállítanunk, amivel mi magunk és természetesen ti, a klub tagjai, támogatói (leendő tagjai és támogatói) is elégedettek lehettek.
Nyírő András - elnökségi tag
Torma Dániel - elnökségi tag
Ezek során az évek során megértettem, hogy a Kerékpárosklub egyik legfontosabb – ha nem a legfontosabb – feladata a közlekedési célú
Töreki Attila - ellenörző bizottsági tag
Töreki Attila vagyok, 1972-ben születtem Budapesten. Korábban Csepelen laktam, 1997 óta pedig Angyalföldön. Egy lányom és két fiam van. Munkahelyemen nagy informatikai rendszerek üzemeltetését végzem.Teljesen semleges vagyok a politikában, nem foglalok állást politikai kérdésekben. A kerékpározás számomra azonban nem politikai, hanem közlekedési, sport és turisztikai kérdés.
2008 óta vagyok tagja a Magyar Kerékpárosklubnak, azóta részt veszek a munkájában. Elsősorban informatikai feladatokkal foglalkozom, segítem a honlap jobbítását. Emellett tagja vagyok a Területi Szervezetek és a Közlekedési Munkacsoport levelezési listájának, figyelem a folyamatban levő építési projekteket, próbálok azokhoz építő kritikával hozzászólni.
Amikor csak tudok, bringával járok dolgozni. A családom szinte minden tagja már MK tag. Baráti körben is buzdítok mindenkit a bringázásra és tagságra. Sokat dolgoztunk azon, hogy cégünk igazi bringabarát munkahely legyen. Célom a szabályzatok betartatása és a kommunikáció javítása az elnökség, a területi szervezetek és az önkéntesek között. Erősíteni szeretném az MK jelenlétét vidéken is. Kiemelten fontosnak tartom az önkéntesek munkájának támogatását. Vízióm, hogy az MK ne csak egy profi, szakmai szervezet legyen, hanem egy nagy taglétszámú, szerethető, jó együttműködő csapattá váljon.
Frissítve: 2015.05.15.: Az előző ciklusban EB tagként erőltettem az informatikai fejlesztéseket és önkéntesként is részt vettem benne. Rész vettem az MK rendszerei felmérésében. Összegyűjtöttem a jelenlegi alkalmazásaink és hozzáféréseink listáját. Nóri kapott egy új gépet, és most Emese is egy jó állapotú használt laptopot. Legalizáltuk a gépek operációs rendszereit. Megtettem a kötelező adatkezelői bejelentéseket a hatóság felé. Folyamatosan javítgatom a honlapot, és oktatom a munkatársakat.
Korábbi munkatársak
László János
- pozíció: elnök
- munkakör: közlekedésszakmai és az ezzel kapcsolatos kommunikációs munka irányítása
Sok év külföldi és belföldi vállalkozói munkával szakítva vezetem a szervezetet 2006 óta. Előtte is sok közösségi ügyben vettem részt aktívan, és pici gyerek korom óta kerékpározom. A fenntartható közlekedéssel kapcsolatos tapasztalataimat a Bécsben töltött éveim alatt szereztem. Célom, hogy a Magyar Kerékpárosklub a lehető legerősebb érdekérvényesítő és képviseleti szervezetté váljon. Ennek eléréséhez fontos, hogy nagyon sok tagunk legyen, ezért építjük ki a tagoknak járó kedvezmények - szolgáltatások sorát. Ugyancsak nagyon fontos, hogy a szakmai munkánk magas színvonalú és tudományosan megalapozott legyen. A legnagyobb örömöm ebben a munkában, hogy nagyon sok - az ügyért elkötelezett fiatal - aktivistával dolgozhatom együtt.
Barna Miklós
- pozíció: szakmai tanácsadó
- munkakör: műszaki és közlekedésszakmai feladatok előkészítése, kerékpártárolókkal kapcsolatos munkák
Bencze-Kovács Virág
- pozíció: műszaki tanácsadó (2008. március - 2011. március)
- munkakör: az MK közlekedési munkacsoportjának koordinálása; tervegyeztetés és véleményezés; részvétel önkormányzati és civil fórumokon
A Budapest Műszaki Egyetem Építőmérnöki karán végeztem városi és környezeti szakirányon. Két és fél évig dolgoztam úttervezőként egy mérnökirodában. Az egyetem utolsó évében és a mérnökirodai munkám során ismerkedtem meg a kerékpárral, mint közlekedéstervezési feladattal. Látva sok más nagyváros kerékpáros kultúráját, célom az, hogy hazánkban is elterjedt, elfogadott közlekedési alternatíva legyen a kerékpározás. Ehhez az önkormányzatok és a tervezők szándéka és összehangolt munkája szükséges. Ennek érdekében a Magyar Kerékpárosklub műszaki tanácsadójaként a legaktuálisabb hálózatfejlesztéseket igyekszem nyomon követni és a tervezési folyamatban a kerékpárral közlekedők érdekeit képviselni.
Buday Bence
Pozíció: kampányszervező és projektfelelős
Munkakör: rendezvényszervezés, közlekedési és kommunikációs munka támogatása
Törzsgyökeres óbudainak érzem magam, de laktam és tanultam Szegeden, a finnországi Turkuban, jelenleg Bel-Budán, dolgozni pedig 2018 szeptembere óta a Magyar Kerékpárosklub 13. kerületi irodájába járok. Szent meggyőződésem, hogy a városon belüli közlekedés legrugalmasabb, leggyorsabb, legolcsóbb, legkisebb helyigényű, ezért legversenyképesebb eszköze a bicikli. Véleményem szerint Buda hegyei simán bejárhatók két keréken is. Nap végén dombra kell feltekernem a bevásárlás intézéséhez, majd egy kicsit még tovább, hogy hazaérjek. Mikor valami miatt nem kerékpárral indulok útnak, villamosra vagy buszra szállok, de az is előfordul, hogy autóba ülök. Utóbbit igyekszem minimálisra szorítani, mert úgy gondolom, a személyautó nem városba való jármű. Egy barátságos középvállalkozásnál töltött kétéves tanácsadói munka után jelentkeztem a Kerékpárosklubhoz, hogy intézményesítsem és strukturáljam a tanulmányaim és szakmai tapasztalataim során szerzett, helyi fejlesztésekhez és a városi közlekedés javításához kapcsolódó ismereteimet, oldjam a közlekedők közötti ellentéteket, valamint, hogy kampányszervezőként a kommunikációs, projektfelelősként a szakmai-közlekedési munkacsoport feladatait támogathassam eddig fel nem merült szempontokkal és kapacitásaimmal.
Dormán Emese
Fazekas Samu
Glász Attila
- pozíció: közlekedésszakmai tanácsadó
- munkakör: közlekedési ügyekkel kapcsolatos szakmai munka, Közlekedési Munkacsoport vezetése
Dr. Győriványi Bálint
- pozíció: főtitkár
- munkakör: az operatív működés koordinálása, az egyes tevékenységi területekre vonatkozóan a jövőbeni összehangolt célkitűzések előkészítése és egyeztetése az Elnökséggel, valamint az elfogadott stratégia végrehajtásának irányítása és ellenőrzése
Halász Áron
- pozíció: kommunikációs vezető, szóvivő
- feladatkör: kampányok tervezése és vezetése, sajtófelelős közösségi média manager, I Bike Budapest mozgalom szervezése, események rendezés
Harkay Lukács
- pozíció: projektvezető, főszerkesztő (2010. okt- 2012. ápr)
- munkakör: EU-s projektek dokumentációinak elkészítése, hazai megvalósításuk kidolgozása, nemzetközi kapcsolattartás; honlap és közösségi oldalak szerkesztése
Horváth Krisztina
- pozíció: műszaki tanácsadó
- feladatkör: Tervvéleményezés, javaslattétel, területi szervezeteken keresztül a lakossági vélemények becsatornázása
- bemutatkozás
Kilián Zsolt
- pozíció: közlekedésszakmai tanácsadó
- munkakör: közlekedési ügyekkel kapcsolatos szakmai munka, Közlekedési Munkacsoport vezetése
Márkus Ildikó
- pozíció: projektmunkatárs
- feladatkör: Bringázz a Munkába kampány koordinációs feladatai
Molnár Berta
- pozíció: közlekedésszakmai tanácsadó
- munkakör: tervvéleményezés, konzultáció tervezőkkel, önkormányzatokkal, fejlesztések követése a kerékpáros közlekedés szempontjainak érvényesítése érdekében
Müller Kinga
- pozíció: projektfelelős, főtitkár-helyettes
- feladatkör: STARS-UNIQA program szervezése, irodai munka szervezése, partneri kapcsolattartás
Myat Kornél
- pozíció: kommunikációs tanácsadó, kommunikációs-munkacsoport vezető
- munkakör: az MK kommunikációjának, pr tevékenységének szervezése, tervezése, koordinálása; kampányok kommunikációs feladatainak lebonyolítása
A kerékpározást 6 évesen egy zöld Camping kerékpáron kezdtem (a háromkerekűs időszakot leszámítva). Azóta hol közelebbi, hol távolabbi kapcsolatot ápolok a kétkerekű járgányokkal. A kommunikációval csak később kerültem kapcsolatba, 2006-ban Pécsett végeztem kommunikáció és magyar szakon. Ezt követően pr-tanácsadóként, sajtófőnök- helyettesként, stratégiai tervezőként dolgoztam különböző cégeknél és minisztériumokban. Jelenleg kommunikációs tanácsadóként segítem a Magyar Kerékpárosklub munkáját, annak érdekében, hogy még sikeresebbek lehessünk a kerékpáros közlekedés népszerűsítésében, az élhető és szerethető városi élet alapfeltételeinek- például a békés együtt közlekedés - megteremtéséért végzett munkánkban. Emellett kommunikációt oktatok a Zsigmond Király Főiskolán és próbálok időt szakítani a disszertációm megírására is.
Pap Alexandra
- pozíció: irodavezető
- munkakör: Pénzügyekkel kapcsolatos ügyintézés; Munkaszervezés, HR, irodavezetői feladatok ellátása; Tagsággal kapcsolatos ügyintézés
2006-ban végeztem a Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi karán, Marketing és Német szaknyelvi tanár szakirányon. Első munkahelyem egy kerékpár nagykereskedés volt, ahol külkreskedelmi ügyintézőként dolgoztam. Ezután egy épület-villamossággal és -automatizálással foglalkozó cégnél segítettem az ügyvezető munkáját. 2008-ban majd egy évig Dél-Amerikában önkénteskedtem, és világot láttam. 2009 szeptembertől dolgozom az MK-ban. Fontos számomra a precíz, magas színvonalú, jól szervezett munkavégzés és a jó hangulatú csapatmunka. A Kerékpárosklub jó hírnevének és ismertségének öregbítésére, tagjaink teljes elégedettségére törekszem.
Papp Krisztina
- pozíció: projektvezető
- munkakör: Bringázz a munkába! kampány menedzselése; Helyben vedd meg! kampány menedzselése
A Pécsi Tudományegyetem pszichológia szakán végeztem. Pszichológusként hajléktalanok rehabilitációs intézményében, valamit egy drogrehabilitációs intézményben kezdtem pályafutásomat terápiás és közösségi rehabilitációs tevékenységek menedzselésével. Később dolgoztam drogprevenciós területen; enyhe értelmi fogyatékos, magatartászavaros, tartós nevelt gyerekek komplex pszichológiai segítésének megszervezésén és kivitelezésén; fiatalkorú fogva tartottak számára tartottam társadalmi és munkaerő piaci integrációjukat elősegítő tréninget, valamint főként szociális szférában dolgozó szakemberek számára a munkájukat különféle területeken támogató tréningeket. A civil szférában 2008 óta dolgozom. Főként menekülteket illetve migránsokat megcélzó projekteket koordináltam, emellett hátrányos helyzetű fiatalokkal és rasszizmus ellen küzdő projekteken dolgoztam. A Kerékpárosklubban két szemléletformáló kampány menedzselése a feladatom, vagyis a projektekhez kapcsolódó hosszú- és rövidtávú projekttervek kialakítása és megvalósítása, kapcsolattartás a projektpartnerekkel, a szükséges dokumentációk elkészítése.
Radics Miklós
- pozíció: közlekedésszakmai tanácsadó
Szemere László
- pozíció: rendszergazda
- munkakör: teljes informatikai rendszer karbantartása; webfejlesztés
Varga Andrea
- pozíció: projektvezető
- feladatkör: projektmenedzsment, turisztika, rendezvényszervezés
Wolf Péter
- pozíció: műszaki tanácsadó
- munkakör: kerékpártárolókkal kapcsolatos munkák; egyéb közlekedési témák
A Budapest Műszaki Egyetem Építőmérnöki karán végeztem geotechnika fő-, illetve út- és vasúttervezés mellékszakirányon. Az egyetem alatt és a diploma megszerzése után ezen a szakterületen dolgoztam tervezőmérnökként. Az MK közlekedési munkacsoportjának munkájában 2007 vége óta veszek részt. 2009 szeptemberétől dolgozom a Klubban megbízási szerződéssel. Feladatom a kerékpártárolókkal kapcsolatos koordinációs, tanácsadói, tervezői munka, illetve közreműködés a közlekedési témákban.
Zöldi B. Aliz
- pozíció: kontroller
- munkakör: projektek pénzügyi elszámolása, költségvetés, kontrolling
2007-ben végeztem a Budapesti Corvinus Egyetemen számvitel szakos közgazdászként, közgazdász tanárként és német üzleti-gazdasági szaknyelv tanárként. Az egyetem alatt dolgoztam könyvelő-segédként, segédedzőként, tanítottam középiskolásokat, főiskolásokat, utána kontrollerként helyezkedtem el egy multinál, amit elég gyorsan megelégeltem, utam innét az MK-hoz vezetett. Célom és legfontosabb feladatom az MK pénzügyei szabályosságának, problémamentességének folyamatos ellenőrzése, ezáltal a klub által végzett rendkívül fontos szakmai tevékenység megfelelő hátterének biztosítása.
Zubor-Czirják Emma
- pozíció: asszisztens
- munkakör: tagsági ügyintézés, rendezvényszervezés
Oszd meg kerékpáros élményeidet
Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.