A 2012-es év történései
Elértük, átadásra került, megépült, fejlődött:
- Miskolci buszsávok nyíltak.
- Tatabányán közreműködtünk a Sport- és Kerékpáros Turisztikai Centrum tervezésében.
- Gödöllő kerékpárosbarát lett.
- Az Andrássy úton helyet cserélt a parkoló- és kerékpársáv.
- Megépült a budapesti Újszász utcai sáv
- Újabb 10 buszsávot nyitott meg a BKK.
- Tanácsok a buszsávok használathoz
- Elindultak a BuBi tervezések.
- Újabb kerékpártárolók Budapesten
- Lekerült a bringatilos a Lánchídról.
- Kerékpáros fejlesztési tervek a MÁV-nál.
- Több biciklit visz a budai fogaskerekű.
- Kerékpáros rendőrök Budapesten.
- A következő területeken folytattunk (ill. jelenleg is folytatunk) egyeztetést a BKK-val:
- Baross tér felszíni rendezése
- Thököly út felújítása
- Móricz Zsigmond körtér felújítása
- a teljes budapesti kerékpáros infrastruktúrát érintő átalakítások
- 2013 évi híd és műtárgy felújítás
- 2013 évi útfelújítási tervek
- Örs vezér tere
- budapesti kerékpáros közösségi közlekedési-rendszer (alias közbringa, vagy BUBI)
Véleményeztünk, bíráltunk, ajánlottunk:
- Összesen 10 kerékpáros infrastruktúra-fejlesztéssel kapcsolatban adtunk ki hivatalos támogató nyilatkozatot, melyek közül nyolcat (feltételekkel) támogattunk (Balmazújváros, Eger – patak menti kerékpárút, Eger – „Kerékpárral a Bükkön át”, Egerszalók, Orfű, Siófok, Szeged, Tihany), kettőt pedig nem (Csömör, Debrecen).
- A KKK több tervbírálatán is résztvettünk, melyek többnyire településeket összekötő kerékpárutak terveit tartalmazták (Cece-Vajta, Kecskemét-Városföld, Soltvadkert-Bócsa, Hajós-Érsekhalma, Sükösd-Nemesnádudvar, Veszprém-Bánd, Siófok-Ságvár, Sárbogárd). Ezek megvalósítását szakmai szempontból alapvetően támogattuk, a szükséges módosításokra javaslatokat tettünk
- 2 témában is elkezdtünk ajánlást kidolgozni, melyeket véglegesítésük után nyilvánosságra hozunk:
- A kerékpáros nyom piktogramok alkalmazása és használata: milyen esetekben alkalmazzunk, hogyan használjuk és hová pozícionáljuk, és mit jelent a kerékpárral vagy gépjárművel közlekedők számára.
- A kerékpárutak és a gyalog- és kerékpárutak útszéli és terelővonali útburkolati jeleinek következetes használata, mely nem csak a tervezést és a használatot segíti, hanem a közlekedés biztonságát is javítja.
Népszerűsítettünk:
- "Bringázz a munkába!" Már ötödik éve, hogy évente kétszer szervezzük egyik legismertebb kampányunkat. 2012-ben a 8500 résztvevő összesen 2,2 millió kilométert tekert, ennek köszönhetően 428 tonna CO2 kibocsátástól kímélte meg a légkört. A kampány részeként szervezett „Bringás reggeli” pedig egyre több helyen kerül megrendezésre és egyre népszerűbb. További hírek itt. Figyelem, a Bam! 2013. tavaszán ismét folytatódik, figyeljétek a híreket honlapunkon és kövessetek minket a BAM! facebook oldalán!
- A "Mindenki gyalogos" kampányban mi is részt vettünk. Egy vicces videónk itt
- "Helyben vedd meg:" Lezárult tavasszal a kampány, melynek célja, hogy az autós nagybevásárlások helyett a helyi kis boltokban való gyalogos-kerékpáros vásárlásra buzdítson.
- Ingyenes"Bebiciklizés" programunk továbbra is nagy lendülettel tart: a kevésbé gyakorlott biciklistákat vértezzük fel rövid elméleti és gyakorlati oktatás révén több bátorsággal, hogy magabiztosan közlekedjenek a forgalomban (A program angol nyelven is elérhető) Részletek itt és a Bebiciklizés Facebook oldalán
Kampányoltunk:
- Európai Unió: Sikeresen kampányoltunk levélben Brüsszel felé, hogy az EU támogassa a kerékpáros közlekedést.
- Critical Mass: tavaly ősszel maradt el először - a szervezők döntése nyomán. Emlékeztek még arra, miért is? Mert "Hordozórakétát nem lehet a holdra vinni" és mert "Értelmetlenül nem kell". 2013. április 20-án lesz az utolsó nagy bringaemelés.
- A budapesti Zöld Pardon szórakozóhely építkezése során jelentkező bringautat érintő gondok kapcsán tárgyalásokat kezdeményeztünk.
- A Margit-hídra tervezett kerékpáros inframegoldások ellen többször, több helyen is felléptünk. Végül elkészült a kétséges bringaút, de a piktogramok biztosítják az irányhelyes úton közlekedést.
Állástfoglaltunk:
- a járdázásról (videó itt), a kerékpáros rendszámtábláról, a buszsáv használatáról, a tömegközlekedésen való szállításról, az egyoldali kétirányú kerékpárutakról. Érdekel? itt olvashatod!
Részletes beszámolóink hírlevél archívumunkban olvashatóak.