Facebook Instagram Youtube

A Főváros átadja, mi meg átvesszük az Andrássy út új kerékpársávját

A Főváros átadja, mi meg átvesszük az Andrássy út új kerékpársávját
2012.04.15
Cimkék: Érdeklődőknek
A kiskörúti biciklisáv tavalyi átadása után most egy újabb régi budapesti Critical Mass cél teljesült. A Kerékpárosklub szakmai tanácsai figyelembevételével a Budapesti Közlekedési Központ megcserélte az Andrássy út parkoló - és kerékpársávját. Az Oktogon és Bajcsy Zsilinszky út közti szakaszt Tarlós István főpolgármester, Vitézy Dávid BKK igazgató adja át 2012.május 29-én, kedden, 14 órakor az Operánál. A  szalag átvágása után jelképesen elsőként mi, a budapesti kerékpáros mozgalom aktivistái tekerünk végig az elkészült úton.

A kiskörúti biciklisáv tavalyi átadása után most egy újabb régi budapesti Critical Mass cél teljesült. A Kerékpárosklub szakmai tanácsai figyelembevételével a Budapesti Közlekedési Központ megcserélte az Andrássy út parkoló - és kerékpársávját. Az Oktogon és Bajcsy Zsilinszky út közti szakaszt Tarlós István főpolgármester, Vitézy Dávid BKK igazgató adja át 2012.május 29-én, kedden, 14 órakor az Operánál. A  szalag átvágása után jelképesen elsőként mi, a budapesti kerékpáros mozgalom aktivistái tekerünk végig az elkészült úton. Ezzel a gesztussal a város vezetői azt szeretnék kifejezni, hogy az utat nekünk építették, mi pedig természetesen elfogadtuk a meghívást.

A kerékagy videója az átadásról:

Miután az átadás idején sokan dolgoznak, így a kiskörút birtokba vételéhez hasonlóan egy délutáni Happy Mass-t is tartunk 17:30 perckor, szintén az Operától indulva. Ezen megtapsoljuk a készítőket, mérnököket, civileket, hivatalokban dolgozókat, akik nélkül nem jöhetett volna el ez a pillanat, majd a KRESZ szabályai szerint bringázunk egy kört az új sávokon.

Erre mindenképpen gyertek el, de mindenkinek örülünk, aki jelenlétével
megtiszteli a délutáni avatót is.

A Thököly út és kiskörút átadása után ez a harmadik Happy Mass. A közös
öröm kifejezésén kívül ezek legfőbb célja, hogy a város kerékpáros közlekedésért épített minden jól sikerült beruházást sikerként könyvelhessenek el azok a városvezetők, akiktől az újabb fejlesztéseket is várjuk.
A Critical Mass felvonulásokkal meghonosítottuk a közös célért való közös fellépést,
ugyanígy szeretnénk hagyományt teremteni a város fejlesztéséért végzett hivatali munka elismerésével is.
 

Az előzmények:

Évtizedes történet végére kerülhet pont azzal, hogy megkezdődik (és remélhetőleg hamar be is fejeződik) az Andrássy út belső szakaszán a kerékpársáv és a parkolósáv cseréje.

A kiskörúti biciklisáv tavalyi átadása után most egy újabb régi budapesti Critic

Ez volt talán az első olyan kerékpáros infrastruktúra Budapesten, ami már nem a járdára sárga festékkel „épült”, hanem az úttestre, megpróbálva integrálni a közlekedési módokat. (1995-ben készült el, a kezdeményezője Kőhalmi István, az akkori VBB elnöke volt, Ő sajnos már nem érhette meg a mostani változást.) Azonban nagyon hamar kiderült, hogy a tervezés sok fontos szempontot nem vett figyelembe, a parkoló autók jobb oldalán kialakított kerékpársáv használata veszélyes volt, az évek során számos baleset is történt.

Szervezetünk, a Magyar Kerékpárosklub elsőször 2006-ban tett javaslatot az átépítésre (http://kerekparosklub.hu/javaslat-az-andrassy-ut-atepitesere), változás ennek ellenére sem történt.

Aztán 2011 szeptemberében az autómentes napon – a BKK és az MK között megkötött együttműködési megállapodás aláírása alkalmából elhangzott az ígéret Vitézy Dávid szájából: átépül az Andrássy út (http://kerekparosklub.hu/partnersegi-megallapodas-a-bkk-es-a-magyar-kerekparosklub-kozott).  

És most elkezdődik a munka (http://www.bkk.hu/2012/04/andrassy_ut_120415/).

Szép hosszú történet, sok tanulsággal, a végén  happy end. (remélem, nem kiabáljuk el). Jó lenne, ha az út külső szakasza (Oktogontól a Hősök teréig) is hamar átépülne, továbbra is elfogadhatatlan, hogy az ország egyik legszebb sétányán kelljen kerékpározni, akadályozva, sőt, lehetetlenné téve itt sétát, korzózást.

Korábban itt is megfogalmaztuk kérdéseinket.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron