Facebook Instagram Youtube

Partnerségi megállapodás a BKK és a Magyar Kerékpárosklub között

Partnerségi megállapodás a BKK és a Magyar Kerékpárosklub között
2011.09.20
A vasárnapi autómentes napon tartott programsorozatunkat egy olyan esemény nyitotta meg, amelynek egy külön cikket érdemes szánni: László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési központ vezérigazgatója aláírta azt a partnerségi megállapodást, amelynek köszönhetően megteremtődtek a jogi keretei a Kerékpárosklub és a BKK közti együttműködésnek.

A vasárnapi autómentes napon tartott programsorozatunkat egy olyan esemény nyitotta meg, amelynek egy külön cikket érdemes szánni: László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési központ vezérigazgatója aláírta azt a partnerségi megállapodást, amelynek köszönhetően megteremtődtek a jogi keretei a Kerékpárosklub és a BKK közti együttműködésnek.

fotó:Vargosz

A partnerség formája havi rendszeres szakmai konzultáció, amely során az aktuális, folyamatban lévő projektekről, fejlesztési ötletekről és koncepciókról egyeztetünk.A 2011-es év során többek között az alábbi témakörökben szándékoznunk konzultációt folytatni:

Oktatás-kommunikáció:

  • Információs kampányok tervezése és szervezése konkrét infrastrukturális beruházásokhoz kapcsolódóan, pl.: KKKR (BuBi), B+R és közterületi kerékpárparkolók, egyirányú utcák megnyitása stb.
  • Kerékpározás népszerűsítése, oktatási kampányok és programok kidolgozása és szervezése, ennek eszközei, kiadványok tervezése és készítése

Kutatás-felmérés

  • Forgalomszámlálások és balesetelemzések
  • Lakossági felmérések, közvéleménykutatások

Infrastruktúra

  • BUBI forgalomtechnikai intézkedési terv előkészítése, tervezése
  • Budapest  közlekedési és városfejlesztési intézkedések kapcsán a kerékpáros szempontok egyeztetése, hálózati tervek, használó csoport érdekei, közlekedési szokásai
  • Eseti forgalomtechnikai vélemények (útfelújítások, kiskorrekciók)
  • Közterületi kerékpártámaszok, -tárolók tervezése, létesítése.

fotó:Vargosz

Havi rendszerességgel lesznek konzultációk, de persze mindkét fél kezdeményezhet majd ezen felül is találkozókat. A konzultációkon  igyekszünk jegyzőkönyvet készíteni és az egyeztetett jegyzőkönyveket nyilvánosságra hozni, hogy minél jobban átlátható legyen a működésünk.

Az aláírás alkalmával Vitézy Dávid bejelentette, hogy a BKK nekikezd az Andrássy út átalakításának, megcserélik a parkolósávot és a kerékpársávot, ezáltal egy ténylegesen használható és biztonságos kerékpáros infrastruktúrát alakítanak ki a város egyik legszebb útján.

Ez a bejelentés azért is kötődik a partnerségi megállapodáshoz, mert az Andrássy útra vonakozó módosítási javaslatokat és részletes terveket a Kerékpárosklub műszaki tanácsadója, Bencze-Kovács Virág már néhány éve elkészítette és a BKK most nagyrészt ezeket fogja megvalósítani. Ráadásul Virág idén már a BKK állományában segíti a budapesti kerékpárosok helyzetét.

A partnerségi megállapodás részleteit a mellékelt dokumentumban olvashatjátok.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron