Támogasd 1%-oddal a Kerékpárosklubot!

Kerékpárosbarát fejlesztési tervek a vasútnál

Örömünkre szolgál, hogy a MÁV-START-tal egyre többször kerül sor együttműködésre. Jelenlegi közös munkánk során elkészítettünk egy a kerékpárszállítási szokásokat valamint a kerékpár és a vasút kapcsolatát vizsgáló kérdőívet, melynek kitöltésével Te is hozzájárulsz a későbbi fejlesztések kerékárosbarát jellegéhez.

KATTINTS IDE A KÉRDŐÍV KITÖLTÉSÉHEZ!

(határidő: február 29.)

A MÁV-START jelenleg négy budapesti állomásra (Keleti, Nyugati, Déli és Kelenföldi pályaudvar) tervez nagy kapacitású kerékpártárolókat. Ezek pontos helyszínének, illetve kapacitásának tervezésekor a társaság a Kerékpárosklubbal és a BKK-val is konzultál. A kerékpártárolók ideiglenes jellegűek lesznek, a jövőben terveznek fedett, zárt, őrzött tárolókat is. Most körülbelül 50-50 férőhelyes tárolókat alakítanak ki.

A projekt elhúzódása azonban a társaságtól független tényezők miatt sajnos előrevetíthető. Több helyen (Déli, Keleti) a tervezett tároló fővárosi tulajdonú területet foglalna el, ezeknél igen hosszadalmas a területszerzés folyamata. Továbbá a Keleti és a Kelenföldi pályaudvar környékén különböző területfejlesztések, -rendezések várhatóak. A Keleti pályaudvar környéke és a helyi forgalmi viszonyok a metró építés befejeztével átalakulnak, a kerékpártárolókat egy épületrekonstrukció folyamán az alagsorban alakítanák ki .

A Keleti pályaudvarhoz hosszútávon tervezett kerékpártárolóhoz hasonló eindhoveni tároló

A Kelenföldi pályaudvarnál hosszútávon egy multimodális csomópontot képzelnek el, melyben egy nagy kapacitású B+R tároló is szerepet kapna. A Magyar Kerékpárosklub természetesen ezekben a fejlesztésekben is igyekszik részt venni.

a Kelenföldi pályaudvar látványterve madártávlatból

Az együttműködésben szerkesztett kérdőív szintén a kerékpárral közlekedők segítésére hivatott, annak eredménye befolyásolhatja a későbbi fejlesztéseket.

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése

A kérdőívnél nem lehet kattintani.Andrea

Kíváncsi leszek :) Én tavasszal tervezek túrát a gyerekekkel, de Dunakesziig csak vonattal jutunk ki szabályosan. A gond az hogy Visziklivel vinném őket, gyanús hogy nem hogy nehezen fog felférni, de a vonat közelébe se engednek vele...

Az első az kéne legyen, hogy kicserélik a kocsikat. Egy túrára pakolt géppel létezhetetlen fölkínlódni a vonatra: 60 centi sincs az ajtószélesség (mínusz kilincs - cső - leffentyűk) és 67 és fél fok meredek. Egy 12"-os gyerekbringát is mutatvány betuszkolni, nemhogy egy túragépet - a tandemre most szombaton teszek kísérletet, de sejthető, hogy sokan fogjuk húzni-vonni, mire begyömöszöljük.