Facebook Instagram Youtube

Ezeken dolgozunk 2015

2016.01.26
Az alábbiakban egy rövid összefoglalót olvashatsz arról, mi mindenen dolgozunk nap mint nap. Ismerd meg munkánkat!

A 2015-ös év történései

I Bike Budapest - eddigi legnagyobb bringás felvonulás a fővárosban

Bringás fejlesztések hírei, szakmaiság, érdekvédelem

Kampányok, oktatás, projektek

• I Bike Budapest Megszerveztük az eddig talán legnagyobb bringás tekerést Budapesten, melyen sok ezren vettetek részt. Videó itt.
  • Rendszeresen tartunk Bebiciklizést, hogy magabiztosan közlekedhess két keréken a forgalomban.

Túrák, turisztikai projektek

• Megtartottuk "Összetekerünk" turizmusfejlesztő projektünk első workshopját majd ősszel első regionális monitoring találkozóját. Minden infó az Összetekerünk projektünkkel kapcsolatban itt.
  • Gyertek velünk bringatúrázni egész évben! Elérhető túranaptárunk, melyet rendszeresen frissítünk az új időpontokkal és túrakiírásokkal.
  • Fedezd fel Burgenlandot, ahol 2500 km kiépített kerékpárút vár.

Írtunk róla

Nemzetközi
Számok, statisztikák
Szervezeti hírek
Események

-------------------------------------------------------------

2015. december 23-án hosszú betegség után hagyott itt minket László János, a magyar kerékpáros mozgalom egyik legnagyobb alakja, a Magyar Kerékpárosklub volt elnöke. Ebben az írásban emlékeztünk rá, valamint több százan egy közös tekeréssel fejeztük ki iránta érzett tiszteletünket.

A 2016-os év történései itt

A 2014-es év történései itt

A 2013-as év történései itt

A 2012-es év történései itt

Részletes beszámolóink hírlevél archívumunkban olvashatóak.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!