Mit tehet az önkormányzat a kerékpáros közlekedés fejlesztése érdekében?
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Pár tény a kiadványból:
- A megfelelő kerékpáros fejlesztések segítik a levegő- és az életminőség javulását, a gazdasági fejlődés motorjai lehetnek.
- A ma leggyakrabban épülő rossz minőségű bicikliutakra fordított pénzből sokkal több és biztonságosabb kerékpársáv építhető.
- Egy darab kerékpárparkoló építésének költsége töredéke egy aszfaltozott parkolóhelyének
- Biciklitárolók telepítésével egy autó helyén 8 kerékpár is elfér, ezzel hatékonyabbá válik a közlekedés, fellendül a kereskedelem
- Előretolt kerékpáros felállóhelyekkel könnyebbé és biztonságosabbá lehet tenni a lámpáknál való elindulást és kanyarodást
- Kerékpáros nyommal ott is segíthetjük a bringázást, ahol nincs hely külön kerékpársávra, költségéből pedig 250 méter elkülönített kerékpárút helyett 50 kilométer úttest tehető biztonságosabbá
- Egyirányú utcák megnyitása kétirányú kerékpározásnak kerülőutakat spórol meg és a tévhitekkel ellentétben még a közlekedés biztonságát is javítja
- Sebességcsökkentéssel, forgalomcsillapítással elkerülhetőek a balesetek és élhetőbbé tehetőek az utcák
- Autóbusz-kerékpársávok szinte ingyen alakíthatóak ki
A "Költséghatékony megoldások önkormányzatok számára" c. kiadvány alább tölthető le:
- "Költséghatékony megoldások önkormányzatok számára" pdf-ben letölthető változata - irodai nyomtatóhoz
- "Költséghatékony megoldások önkormányzatok számára" nyomdakész változata (vágóéllel) - nyomdai nyomtatáshoz
- "Cost-Effective, Easy Solutions" (angol nyelven) pdf-ben letölthető változat - irodai nyomtatóhoz / pdf version for office printer
- "Cost-Effective, Easy Solutions" (angol nyelven) nyomdakész változat (vágóéllel) - nyomdai nyomtatáshoz / for professional printing
- "Dezvoltarea Circulatiei Bicicletelor" (román nyelven) pdf-ben letölthető változata - irodai nyomtatóhoz
- "Dezvoltarea Circulatiei Bicicletelor" (román nyelven) nyomdakész változata (vágóéllel) - nyomdai nyomtatáshoz
Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség. Nem függhetünk olyan szervezetektől, melyeket kontrollálnunk kell, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával !
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Hozzászólások
Ki szeretne kerékpárutat (vagy valamilyen nem tiltott lehetőséget a kerékpáros közlekedésre)Ercsi és Százhalombatta között, vagy a 6-os úton, vagy vele párhuzamosan úgy általában ?
Nagyon örülök, hogy az MK végre a szemléletformálás élére állt. A következő lépés az lenne, ha ezt nem az infrastruktúrán keresztül, hanem a szemléletváltás fontosságának hangsúlyozásával tenné. Akkor érte el a célját egy ilyen kampány, ha 1 méter dedikált kerékpáros infrastruktúrára sincs szükség a kerékpározás lehetőségének biztosítására, mert a környezet eleve kerékpárosbarát. (Forgalom csillapított, széles utak, ahol nem kell kijelölni helyet a kerékpárosoknak vagy külön felhívni a figyelmet a kerékpárosokra.)